Forum > Geluid

Behringer MX 1602 stuk

(12 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
RenevanhEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-9-2006
Laatste: 16-6-2008
Berichten: 528
11-12-2006 13:37
Inmiddels aangekomen bij ARK audio in Alkmaar. Deze kunnen de mixer zelf repareren tegen een redelijke prijs (max 120 euro waarvan 50 onderzoekskosten).
Nu ben ik even aan het rondkijken of repareren niet bijna net zo duur wordt als een nieuwe mixer, maar ik kan niks vinden wat vergelijkbaar is met de MX1602 wat betreft de ingangen. Geen enkele mixer heeft 4x mic en 4x stereo (en die 4 stereo heb ik nodig).

Iemand een tip? (eisen: 19" of kleiner, 2x of 4x mic, 4x stereo, faders (geen draaiknopjes) en koptelefoon per kanaal)

René
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 1-10-2024
Berichten: 9491
11-12-2006 17:16
je zou Rob Nijhuis nog kunnen proberen...
formlid.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
RenevanhEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-9-2006
Laatste: 16-6-2008
Berichten: 528
11-1-2007 19:08
Het geval is gerepareerd en vandaag weer opgehaald.
De persoon die het gerepareerd heeft, heeft een aantal haarscheurtjes in de printplaat ontdekt en melde ook dat een transistor bij de main out doorgebrand was. Dit kwam volgens hem door kortsluiting in een kabel.

Kabels maar even doorgemeten, niks gevonden.
Toen aan het denken gegaan: De kabels zijn Jack - XLR, en dus unbalanced. Deze gaan de case in via een XLR case geval, wat natuurlijk rechttoe rechtaan in elkaar gezet is (door mij), balanced dus.

Nu bedacht ik me: als je dat op elkaar prikt, gaat dat wel goed? Krijg je dan geen kortsluiting in je kabels en dus brokken in je mengtafel? (De MX1602 is hier niet tegen beveiligd.)

En wat is de oplossing? Alle case - apparatuur (Versterkers, Xover) bedrading unbalanced maken?

{EDIT}
Ik heb even zitten tekenen en ben tot de conclusie gekomen dat het niet mogelijk is dat er kortsluiting in de kabels ontstaat door een overgang van unbalanced naar balanced zoals hier boven beschreven staat.
Waarschijnlijk moet ik wel alle XLR'en even nakijken, want best kans dat ergens toch nog iets verkeerd zit, maar als het goed is kan het dus gewoon.
{/EDIT}

René

Terug naar forum Reageer (zonder quote)