Forum > PC related Forum

Sms software

(36 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
Wytse GerichhausenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-7-2006
Laatste: 14-3-2012
Berichten: 9
18-10-2006 22:12
Ik heb laatst ook op een feestje gedraaid daar gebruikten ze ook SMS board. hiervoor is wel een internetverbinding nodig razz :p
Victor JuniorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
Berichten: 1016
18-10-2006 22:14
Is er geen oplossing waarbij je geen internet nodig hebt, maar gewoon een goedkoop mobieltje aan je pc kunt hangen oid?
Waar zit de cut op dit apparaat?
MutzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2004
Laatste: 1-4-2010
Berichten: 211
18-10-2006 22:27
ja dat zou waarschijnlijk wel te programmeren zijn. Neem een pocketpc van windows. Neem vervolgens visual studio en lees realtime continu het apparaat uit. als ik zeeën van tijd zou hebben zou ik het willen programmeren voor je. Ik denk overigens dat het wellicht niet eens zo moeilijk te programmeren is. een beetje quick and dirty.

Maar het probleem lijkt me dat je dan een normaal 06 nummer moet gaan gebruiken, wat voor het publiek wellicht moeilijk te gebruiken is.

Ik heb ooit SonyEricsson synchronisatie software gehad die de smsjes als bestandjes op mijn pc aansloot. smsBackup oid. Maar goed weet niet of dat je kan helpen.
niet nodig
DeWitStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 15-10-2018
Berichten: 648
18-10-2006 22:33
Heb k ook aan gedacht, een mobiel met datakabel aan de PC. Wss zal die tel. wel iets triggeren bij het ontvangen van een SMS. Probleem wat ik had was idd het telefoonnummer. En volgens mij kan die telefoon zoveel berichten per minuut ook niet echt aan.

Ik ben nu aan het pielen met dat ding van SMS-board. Als ik iets netjes werkbaars heb zal ik het wel eens posten. Nadeel is dat je een PC met internet moet hebben, en ook een eigen webserver om er een nette layout om te bakken. (met PHP ondersteuning uiteraard)
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein
Dj pacificStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2005
Laatste: 31-7-2022
Berichten: 405
18-10-2006 22:36
webserver is niet echt een probleem. Ik weet alleen niet of apache vrije software is? Zo ja, dan heb ik een internetsite waar precies uitgelegd word hoe je een webserver installeert op je computer met php erbij..

(mocht dit illegaal zijn (ik werk er verder niet mee) dan hoor ik dat graag en verwijder ik dit meteen happy :) )

verder is het niet mogelijk om soort van draadloos internet te huren? dus met schotel enz. (ik weet dat het wel mogelijk is, alleen ik weet niet of er losse verhuur is en wat dat kost)
Ik gebruik enkel A-merken: Adam Hall, American audio, American dj....
DeWitStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 15-10-2018
Berichten: 648
18-10-2006 22:39
Onthoud wel dat je met SMS-Board afhankelijk bent van een derde. Als die gek doet, sta jij ook voor gek...
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein
Dj pacificStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2005
Laatste: 31-7-2022
Berichten: 405
18-10-2006 22:40
hoe bedoel je dat precies?
Ik gebruik enkel A-merken: Adam Hall, American audio, American dj....
PatrickKStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2003
Laatste: 14-6-2011
Berichten: 351
18-10-2006 22:46
Ik gebruik zelf een Siemens TC35i gsm terminal, die via rs232 aan de pc hangt. De terminal-software pollt regelmatig de TC35i, haalt de berichten op, dumpt deze in een mysql back-end, en verwijderd deze uit de module.
Eventuele votes en nickname wijzigingen worden daar ook verwerkt.
Ik weet ook niet wat voor bericht-aantallen jullie verwachten, maar ga maar niet meteen uit van TMF-achtige aantallen hoor. Voorlopig kan je waarschijnlijk wel vooruit.

De berichten worden vervolgens via de operator software ter controle aangeboden, maar dit wordt vervangen door een php-webinterface om geen speciale software meer te hoeven draaien op de operator-laptop.

Goedgekeurde berichten worden daarna door de player software weer uitgelezen en weergegeven, in combinatie met eventuele crawls, slideshow en polls.

Alle software is zelf geschreven en alle data loopt via mysql. Dit heeft als voordeel dat je gedistribueerd kan werken, dus indien nodig met meerdere operators, players en ontvangers, en koppeling met een website. Als het later nuttig zou blijken om een shortcode te gebruiken, dan hoeft er alleen één module te worden geschreven die de data ophaalt en in de database dumpt.

Bovenstaande helpt je natuurlijk niet echt in de zoektocht naar een gratis systeem, maar het geeft wel aan wat je kan bereiken als je het zelf ontwikkeld. Heeft toch zo zijn voordelen.
-- Let's do it my way and get it right the first time --
MutzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2004
Laatste: 1-4-2010
Berichten: 211
18-10-2006 22:53
Ik denk ook inderdaad dat het zelf schrijven van de software best te doen is.

@ patrick: waarin heb je het geschreven en was het moeilijk om aan een SDK te komen voor de siemens telefoon?
niet nodig
PatrickKStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2003
Laatste: 14-6-2011
Berichten: 351
18-10-2006 22:59

mutz schreef:

@ patrick: waarin heb je het geschreven en was het moeilijk om aan een SDK te komen voor de siemens telefoon?
Op dit moment in Delphi, maar het zou goed kunnen dat er een rewrite aan zit te komen naar Visual C++/.Net ivm libraries (oude mysql en directx libraries)
TC35i is géén telefoon, maar een gsm terminal Linkje
Communicatie gaat via AT commandoset, net zoals bij normale modems.
Er zijn gewoon een heleboel extra commando's bijgekomen voor gsm. Het is volgens mij wel gestandariseerd, dus je hebt kans dat je op deze manier ook een normale telefoon uit kan lezen als je deze aan je pc hangt.
-- Let's do it my way and get it right the first time --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)