Forum > Algemeen Forum

te veel cd koffers meeslepen !!

(49 reacties. Pagina 2 van 5)
Moderator(s): Dré
Luc2366Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-6-2017
Berichten: 686
13-9-2006 14:20
Ik steek idd ook m'n cd's in plastic hoesjes om ruimte te sparen. Ik sleur momenteel 4 van die (grote) DAP-koffers mee (waar Sylvia naar verwijst) en dat is helaas nog niet genoeg. Verder neem ik nog ca. 600 vinyl singletjes mee, 250 maxi's en een 50-tal LP's... Dat is voor mij een "grove" selectie uit m'n totale verzameling waar ik op elk feest mee terecht kan.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
13-9-2006 14:38

positive schreef:

ik weet niet of het zo is, maar als je de orginele cd thuis heb liggen dan mag je de cd kopieren dacht ik.
kan je de nummers die niet goed zijn eraf halen en vervangen door nummers die je wel vaak gebruikt.
ik dacht dat ik daar vroeger het een en ander over gehoord had, maar dat durf ik niet met alle zekerheid te zeggen.
Ik weet ook niet precies hoe dat zit, maar ik heb ook wel een aantal zelfgebrande verzamel cd's bij.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
Victor JuniorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
Berichten: 1016
13-9-2006 14:40
Ik maak zelf gebruik van Case Logic CD-mappen. Eentje voor 320+16 cd's (helemaal vol) en eentje voor 128+16 cd's (niet helemaal vol). Dan heb ik m'n complete collectie bij mij, in een lekker compact, en niet al te zwaar transport middel. De mappen stop ik elk in een eigen Technics platentas, waarbij in de tas van de 128cd map de koptelefoon ed. erbij gaan. Mappen is even wennen (had vroeger koffers), maar als je eraan gewend bent is het zoveel makkelijker. De volgorde van de cd's ken ik gewoon ongeveer uit m'n hoofd, wel zitten mn singles allemaal achterin.
Ik zal even foto's maken.
Waar zit de cut op dit apparaat?
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 13-9-2024
Berichten: 1370
13-9-2006 15:21

luc2366 schreef:

Ik steek idd ook m'n cd's in plastic hoesjes om ruimte te sparen. Ik sleur momenteel 4 van die (grote) DAP-koffers mee (waar Sylvia naar verwijst) en dat is helaas nog niet genoeg. Verder neem ik nog ca. 600 vinyl singletjes mee, 250 maxi's en een 50-tal LP's... Dat is voor mij een "grove" selectie uit m'n totale verzameling waar ik op elk feest mee terecht kan.
Er gaan ongeveer 200 ~ 250 cd's in hoesje in een koffer. 4 * 250 = 1000.
Dat + 900 stuks vinyl.

Het kan niet anders zijn dat daar erg veel tussen zit wat je niet vaak in je handen krijgt.
Ik had vroeger 4 koffers met cd's in normale doosjes, maar ben daar echt van af gestapt. Voor mijn nog maar maximaal 2 koffertjes. En eigenlijk kom ik nooit tekort aan muziek.
Ook zoek ik nooit nummers uit vooraf aan een feest. Ik heb dan gewoon alles bij me wat ik nodig heb voor alle feesten die ik doe.
Soms moet je ook een beetje een "wat de pot schaft" mentaliteit gaan krijgen.. Alle verzoekjes heb je toch nooit.
(maar het aantal verzoekjes wat mensen vragen, en ik niet heb.. .beperkt zich echt tot een zeldzaamheid, behalve de nieuwste nummers die ik -of vergeet te kopen/branden - of nog niet verkrijgbaar zijn)..
DannyK78Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2005
Laatste: 15-7-2010
Berichten: 303
13-9-2006 15:28
goh, het verbaast me hoeveel muziek mensen meezeulen.
Ik red mijn "gewone" avonden, dus op plekken waar ik vaker draai met een CD'tje of 60 (als ik dubbel CD's meetel, misschien 80-90).

Als het een avond wordt waarbij ik niet zo goed weet wat ik verwachten moet (ik weet het, het is mijn verantwoordelijkheid om daar informatie over te verkrijgen) dan neem ik het dubbele mee (ik heb 2 dezelfde koffers).

Tuurlijk wel eens misgegrepen, maar nooit de indruk gehad dat ik echt te weinig keus had op locatie.

4 koffers en nog eens 900 stuks vinyl zoals enkele posts boven mij staat zie ik echt niet zitten. Maar ik ben dan misschien ook wel één van de weinigen die naast muziek ook steevast 2 cd spelers en een mixer meezeult. En ik heb geen auto dus moet het ergens op besparen he.
Niet meer actief in het wereldje, maar kom hier toch nog graag
MaaartenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-12-2003
Laatste: 12-6-2016
Berichten: 359
13-9-2006 16:51
2 cdmapjes met cd's 128 p/s
1 100cd koffer voor de singles (kunnen er dan zon 300 in)

= relax
DjgeertStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 6-12-2005
Laatste: 18-5-2011
Berichten: 40
13-9-2006 18:57
Hey thanks voor de reacties!!
@ reemski :Ik heb meteen de djsleev's besteld, deze zijn gewoon perfect! wink ;)
Heb jij ook een cd koffer van deze firma of heb je er zelf een gemaakt ?
Als je ze zelf gemaakt hebt kun je dan een foto posten ? Ik denk dat ik er een zelf ga maken alhoewel de cases van deze firma zeer netjes en degelijk uitzien .
Geertz .
hahahahahahahahahahaha!!
SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 31-3-2004
Laatste: 24-4-2018
Berichten: 105
13-9-2006 20:24
Ik ben ook begonnen met alles mee te slepen wat ik had van muziek, want ze moesten maar eens dub uit de jaren 70, hair metal, of ouwe soul klassiekers komen aanvragen. "ze" doen het echter niet. Nooit is iemand komen vragen om een lekker plaatje van king tubby, of nina simone, of dimmu borgir. dus red ik me tegenwoordig ook perfect met twee koffers, twee mappen, en afhankelijk van mijn stemming ,het publiek en de mogelijkheid ook wat vinyl.

Ik ben ze ook wel tegen gekomen hoor, de dj's die na mij moesten en twee denon 3000 cdj's, acht (8!!!!) volle cd-koffers, en 4 bakken vinyl meehadden. Toen ik vroeg waarom ze zoveel bijhadden, bleek dat ze net al een deel hadden thuis gelaten... en persoonlijk vond ik eigenlijk niet dat ze beter draaiden met al die muziek, ze draaiden ook maar net dezelfde hitjes.
Jazeker
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 13-9-2024
Berichten: 1370
13-9-2006 22:01

djgeert schreef:

Heb jij ook een cd koffer van deze firma of heb je er zelf een gemaakt ?
Ik heb de (goedkopere, niet de flightcase) koffer besteld van dj-sleeve zelf. Ziet er uit als een gamma koffertje, maar lijkt toch iets steviger. Deksel kan eraf, en er passen 3 rijen in.
Daarnaast heb ik van plexiglas plaatjes gesneden, die iets hoger zijn dan een hoesje. Met een label bovenaan heb ik catagorieen gemaakt in het koffertje. Werkt opzich perfect...

Volgende keer maak ik zelf een flightcaseversie, maar dan wel waar meerdere vakken vast in zitten( niet alleen kolommen, maar ook rijen zeg maar. Dan liggen de cd's tijdens transport niet op elkaar.
Dat is namelijk het enige waar ik bang voor ben met dit systeem. Bij doosjes liggen de cd's niet op elkaar als een koffer op zijn kant staat, maar het doosje. Bij de hoesjes leunt al het gewicht op de onderste cd's. Zit er een zandkorreltje in het hoesje, dan kan dat flinke beschadigingen geven. Maak je vaste vakken, dan is het aantal cd's daat op de onderste leunt in ieder geval al kleiner.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 13470
13-9-2006 23:14

djgeert schreef:

@ reemski:De orginele tracklist steek je in de hoesjes ? maar een originele tracklist is toch groter dan een hoesje .
Schaar is gewillig.
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)