Forum > Geluid

Probleem met mackie srm 450

(52 reacties. Pagina 2 van 6)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 26-6-2024
Berichten: 13459
10-9-2007 10:29
Verwissel de drivers eens tussen de 2 kasten die je hebt (als je 2 kasten hebt tenminste). Als het probleem verplaatst zit het in de driver, blijft het bij dezelfde kast dan zit het probleem elders.

Een driver z'n response kan wellicht veranderen als hij een fikse klap krijgt MAAR in een kast is dat bijna onmogelijk. De klap moet dan zo hard zijn dat er van de kast ook niet veel over zal zijn.

Ik heb dit probleem een aantal keren gezien. De ene keer was het bij een passieve kast waarbij één van de filtercomponenten geen contact meer maakte (filtercurve wordt dan totaal anders; driver produceert nog wel geluid maar totaal anders dan de de andere kast). De andere keer was het gewoon een fabrieksfout (magneet was in de fabriek niet goed gemagnetiseerd en daarna door de (indien aanwezig...) QC geslopen met deze fout).

[edit]Hmmm. Topic is meer dan een jaar oud. Aah well, wellicht heeft iemand anders er nog wat aan ;-)[/edit]
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 14-9-2023
Berichten: 1078
10-9-2007 11:51

Dré schreef:

[edit]Hmmm. Topic is meer dan een jaar oud. Aah well, wellicht heeft iemand anders er nog wat aan ;-)[/edit]
niet erg: nu weet ik waar het servicecenter zit...voor het geval wink ;)
Alles komt goed....
MGStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2006
Laatste: 22-6-2024
Berichten: 292
19-11-2007 20:47

djbidji schreef:

ik heb het membraan goed bestudeerd en er is geen zichtbare schade (zoals zwart door verbranding, onderbreking door het schuren, enz...) alsook heb ik 1 uur lang de printplaat van de versterker bekeken en ook daar niks zichtbaar gevonden. Hoe kan ik dit best aanpakken (buiten op te sturen en maandenlang wachten)?

groeten,
bjorn
Is er iets bekend over de huidige service en garanties die Mackie biedt? Nog altijd lang wachten, of nu snelle service? En zijn de garantie bepalingen en toepassingen van reparaties onder garantie soepel of strikt? En uiteraard: hoe is het met de betrouwbaarheid van SRM450 en 15"/ 18" subs? (ik neem aan dat ik dit laatste zometeen in een ander topic ook wel zal tegenkomen wink ;) )
Dj TimCStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-9-2005
Laatste: 10-3-2015
Berichten: 108
20-11-2007 12:14
De service van mackie vind ik op het moment een stuk beter.
Had namelijk de bas van 1 van me SA 1521 kapot en binne 5 werkdagen had ik een nieuwe speaker in huis. Maar wat wij meestal doen rond de carnaval en andere drukke periodes, dan zorgen we dat we wat origineele speaker componenten op voorraad hebben, gaat er dan iets kapot wissel je het uit en stuur het defecte op naar mackie. zodra het gemaakt is krijg je hem terug of krijgt een vervangend component en legt het weer in de kast als reserve component.

Want meestal zijn het de speakers die kapot gaan. de versterker module of kast komt minder snel wat aan. Teminste bij ons was het altijd zo dat als er iets kapot zou gaan dat het dan altijd een speaker of high driver was.

Opzich hebben wij nooit echt problemen gehad met mackie ondanks het elke week meerdere dagen per week weg is en verhuurd word. Zoals ik al zei heel af en toe meestal rond de carnaval valt er eens een high drivertje bij de srm 450 uit. Bij de subs heb ik echter nog nooit problemen gehad die zijn gewoon altijd blijven doorbeuken.

Maar je kent het misschien wel het verhuur gebeuren rond de carnaval der zijn altijd mensen die de apparatuur grandioos verkrachten als ze het hebben gehuurd. Ookal lijken ze niet zo als ze het komen halen.

Dj Tim
MGStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2006
Laatste: 22-6-2024
Berichten: 292
20-11-2007 17:05
Wie is 'wij'? Ik hoorde via via dat Luc toch best vaak een Mackie ter reparatie naar Tienkamp brengt.

Als ik een actieve speaker koop, verwacht ik deze toch wel 4 tot 5 jaar probleemloos te kunnen gebruiken. Als ik spare parts op voorraad moet gaan halen om uitval te kunnen oplossen, hoef ik geen duur merk aan te schaffen en kan ik ook skytech nemen. Klinkt wat minder mooi, maar ik heb wel 3 keer zoveel speakers voor hetzelfde geld.

Ik ben nu aan het kijken om Mackie aan te schaffen, maar wat mij opvalt is dat veel mensen het afraden vanwege 'made in china' en thermisch uitval, en andere zeggen dat Mackie de laatse jaren zeer betrouwbaar is geworden. Huh?
Dj TimCStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-9-2005
Laatste: 10-3-2015
Berichten: 108
20-11-2007 17:37
Der gaat bijna niks na tienkamp als eens iets kapot is word het zelf gemaakt.
Maar we hebben heel zelden last van uitvallende srm 450
alleen af en toe rond de carnavals tijd komt er wel eens 1 terug met een kapot highdrivertje.
Maar dat licht niet aan de speaker maar aan degene die achter de knoppen staat op dat moment. ( en bij verhuur weet je dat niet altijd 100% )

En die thermische uitval is alleen bij de made in italy kasten.

Beste is gewoon 1 setje mackie pakken en zelf eens kijken wat je vind... zonder al te veel welles nietes meningen tegen elkaar te gaan afschrijven.
Dan zul je zien dat het allemaal best meevalt.
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 14-9-2023
Berichten: 1078
20-11-2007 22:57
Ik draat al weer een paar jaar met de 450's en heb er nooit problemen mee.
Wie weet waar ze gemaakt worden / werden behalve Italie?
En bestaat er ondertussen al een NL importeur of nog steeds niet??
Alles komt goed....
Dj TimCStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-9-2005
Laatste: 10-3-2015
Berichten: 108
21-11-2007 12:07
De meeste worden op het moment in china gemaakt.
en tussen de italy en china kasten heb je kans dat je nog een paar kasten made in USA tegenkomt.

Er is wel weer een website https://www.mackie.nl online ik weet niet zeker of dit ook betekend dat we nu weer een nederlandse importeur hebben.
Je kunt er wel losse componenten bestellen.
DriveinteamStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-4-2004
Laatste: 16-5-2016
Berichten: 281
21-11-2007 16:58
Ik weet eigenlijk wel vrij zeker dat ik wel vaker wat van luc bij tienkamp heb gezien en wel vaker dan eens. Zowel SRM-450 als die grotere toppen. En bassen heb ik inderdaad pas een keer voorbij zien komen en die waren van duo legata.
Dj TimCStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-9-2005
Laatste: 10-3-2015
Berichten: 108
21-11-2007 18:25
zoals ik al zei bassen zijn erg betrouwbaar komt zelden wat aan.
En grote mackie toppen heeft ie toch al een dik jaar niet meer.
Alleen srm 450 lopen er nog de nodige

Maar nog blijf ik erbij dat mackie prima betrouwbare speaker is voor het geld die het ook onder zware omstandigheden nog steeds goed doet.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)