Forum > Geluid

Ervaring met DAP StageBlaster Sets ????

(15 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
Berichten: 823
11-3-2010 06:53
Heb hier een complete SB-1 set(4 bassen 2 toppen)staan welke geen 10 maal gebruikt is.
Zijn in perfecte staat maar staan in de weg.Interesse? doe een mail.
HR SoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2005
Laatste: 13-3-2017
Berichten: 347
11-3-2010 11:10
Heb inmiddels 4x SB1-H mogen beluisteren boven mijn eigen baskasten (american audio PS-1802) en aangestuurd met mijn eigen rack. Voor de 4 bassen heb ik 2x Master Audio DX2000 en voor de 4 tops heb ik 1x MasterAudio DX-2200 gebruikt.Heb het gevoel dat deze versterker enigszins underpowered was en de kasten zeker meer konden hebben ( 2x1320Wrms is slechts 1,32 maal Pnom.)Dus met een zwaardere amp is er zeker meer uit te halen.

Heb de tops zowel via LEM DX-24 als via Behringer DEQ-1024 gevoed. Snap dat ik in een korte tijd niet de meest optimale settings zal hebben gevonden.

Tops klinken zeker niet onaardig, maar ik mistte toch wel iets moet ik zeggen. Begrijp nu ook de scherpte waarnaar gerefereerd werdt, zelfs met EQ-en was deze scherpte niet helemaal weg te krijgen en al helemaal niet op hogere geluidsnivo. Vooral dan neigt het opeens zijn kop op te steken. Heb bewust vanaf cd's gewerkt en dan met muziek welke redelijk dynamisch was.

Topkasten presteren op druk wel heel goed, de versie waar ik voor geweest ben, was volgens de opdruk op de kast "maar" 500 watt rms, maar het rendement is best hoog te noemen. Optisch zijn het ook kasten waarmee je prima voor de dag kan komen (soms ook belangrijk) en gevoelsmatig heb je ook iets in je handen als je het rondzeult.

Ik denk overigens dat ze prima voor drive in shows te gebruiken zijn, maar een mindere keuze zijn voor live-versterking, juist vanwege de dynamiek en het scherpe dat dan juist aanwezig kan zijn. Al met al zeker geen slechte kasten, maar vond ik ze niet heel prettig in mijn gehoor liggen. Vind overigens de prijs kwaliteit verhouding die je bij DAP normaal hebt, iets minder terug in deze kasten als je de nieuwprijs in ogenschouw neemt. Mijn zoektocht naar de idele top gaat dus nog even verder.
Manuals zijn niet alleen gemaakt om in de kast te liggen verstoffen.
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
11-3-2010 11:26
Zijn die DAP LT-212 dan niets voor je?
It's time to play the music, It's time to light the lights..
HR SoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2005
Laatste: 13-3-2017
Berichten: 347
11-3-2010 12:06

big bang schreef:

Zijn die DAP LT-212 dan niets voor je?
De LT212 heb ik inderdaad ook overwogen. Denk dat die prima in staat zijn om (per kant) 2 baskasten bij te houden. Vraag me dan wel serieus af hoe ik met de spreiding uitkom. Verder zie ik al nadeel de d'Appolito opstelling van de bestukking, daarmee komt het hoog aanzienlijk lager dan bij traditionele bestukking.Ik heb het hoog graag boven de hoofden uit, moet ik eerlijk zeggen.

Mijn hoofdoverweging om te kiezen voor 4x SB1-H, was overigens een grotere spreiding (en een stukje flexibiliteit).
Manuals zijn niet alleen gemaakt om in de kast te liggen verstoffen.
KnorrepotStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-10-2009
Laatste: 25-6-2021
Berichten: 479
13-3-2010 20:56
Hier wel ervaring met de DAP LT-212.
Om eerlijk te zijn vind ik het erg goede kasten!

Wel nadeel de hoorn voor het hoog zit in het midden, maar als je ze maar op hoogte hebt staan gaat het perfect! Buiten ook! Volledig vrij van obstakels, en de volledige kast boven het publiek uit, moet 40m geen probleem zijn!

Tot nu toe alleen nog in drive-in toepassing gebruikt. Ook mee geweest op een carnavals wagen. Binnenkort gaan ze ook live. Met een band etc dus. Benieuwd wat dat brengt!

Maar wel een aanrader!

Grt Knorrie
AAA Showtechniek -> Freelance Geluidstechnicus
HR SoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2005
Laatste: 13-3-2017
Berichten: 347
15-3-2010 12:41

knorrepot schreef:

Wel nadeel de hoorn voor het hoog zit in het midden, maar als je ze maar op hoogte hebt staan gaat het perfect! Buiten ook! Volledig vrij van obstakels, en de volledige kast boven het publiek uit, moet 40m geen probleem zijn!

Maar wel een aanrader!

Grt Knorrie
Knorrie,

Ben wel benieuwd wat jij eronder hebt staan om de hooghoorn op ongeveer 2.20m te krijgen.
Manuals zijn niet alleen gemaakt om in de kast te liggen verstoffen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)