Reclame op de Bus / Auto / aanhanger
(135 reacties. Pagina 2 van 14)Moderator(s): Dré
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 9490 | 20-7-2006 10:37 |
Reclame op de bus/aanhanger. Dan moet je je eerst afvragen waarvoor; wat is het doel? Ok, als je aankomt op locatie dan weten ze gelijk wie je bent. Maar vaak ben je de enige met de muziek op locatie, dus als er dan een bus al dan niet met aanhanger het terrein oprijdt, dan weten ze toch wel dat je van de muziek bent. Dus het nut daarvan is mijnszinziens niet zo heel groot. En ik neem aan dat als je eenmaal opgesteld staat in de zaal/tent/enz, dat je website of je naam toch wel ergens op je show staat. Die reclame word de hele avond door gelezen. De reclame op je auto alleen bij het binnengaan (bij het weggaan is het meestal donker.....). Verder staat de troep buiten vaak onbeheerd, vaak een beetje uit het zicht, dus heerlijk voor inbrekers on display. Meestal zit er toch nog wel het een en ander in de bus/aanhanger wat je niet gebruikt. Reclame tijdes het rijden, ja ja, omdat jij daar rondrijdt, noteert men het telefoonnummer/websiteadres, en zal je zeker gaan bellen/mailen. Omdat jij daar met zo'n mooie reclame rondrijdt op je bus. Voor die genen die beweren dat ze daar boekingen van krijgen, controleer dat eens door het merk van de bus te vragen of zo, want ik vind persoonlijk het ver gezocht dat iemand je zomaar gaat bellen omdat jij daar rondrijdt met je busje en vrolijk naar elke passant hebt gezwaaid. Blijft over reclame voor de deur..... Nu, het inbraak probleem is al uitgebreid besproken, ik denk ook dat de verzekering er niet blij mee is dat jij op je aanhangertje hebt staan wat er in zit. En de meeste mensen in je straat weten zo in zo wel dat je een drive-in showtje hebt, dus voor hun hoef je ook niet echt reclame te maken. Dus wat mij betreft is het reclame op je vervoer niet echt belangrijk, eerder linke soep. De magneetstikkers zijn dan wel een optie. Maar fvergeet ze niet er af te halen. Ook maakt het antuurlijk wel een verschil waar je woont. In Amsterdam hoef je echt geen aanhanger neer te zetten met zulke vermeldingen. Binnen een uur is het dan kassa.... Het word natuurlijk wat anders als je een grote jongen bent met 12 vrachtwagens langs de weg die elke dag in de rondte rijden, dan komt de kracht van de herhaling op gang. Maar zo'n grote jongen heeft meestal een mooie opslagloods waar alles achter slot en grendel in past. En op de locatie's waar deze jonges komen staat de boel meestal ook achter hekken met bewaking. Dus dan hebben we het toch wel over iets anders dan een normale drive-in show. | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
HR SoundStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 8-6-2005 Laatste: 13-3-2017 Berichten: 347 | 20-7-2006 13:23 |
Tom schreef: ja ja, omdat jij daar rondrijdt, noteert men het telefoonnummer/websiteadres, en zal je zeker gaan bellen/mailen. Omdat jij daar met zo'n mooie reclame rondrijdt op je bus.Voor die genen die beweren dat ze daar boekingen van krijgen, controleer dat eens door het merk van de bus te vragen of zo, want ik vind persoonlijk het ver gezocht dat iemand je zomaar gaat bellen omdat jij daar rondrijdt met je busje en vrolijk naar elke passant hebt gezwaaid. Vermelding in de Gouden gids werkt stukken minder, hier heb ik slechts 1 opdracht door gekregen(kost ook niets als je de standaardvermelding hebt),daarentegen mond op mondreclame doet het nog het best.Lijkt me ook logisch omdat er bekendheid is met het "product" en men waarschijnlijk kan vergelijken. Andere reclame-uitingen zoals vermelding in de locale krant dat je bij een evenement draait of zo, levert ook maar marginaal iets op. Strooifolders/visitekaartjes/lichtkrant levert mij, aantoonbaar, ook geen opdrachten op. Bezoeken van de locale horeca met een informatief praatje levert weer wisselend succes ( meestal krijg ik dan de reactie " ik had je tel.nr. in mijn agenda geschreven"), heeft volgens mij meer met beschikbaarheid op het bewuste moment te maken. Toch heb ik zeker een aantal boekingen ( eerst contact, de rest is aan mij om er een boeking uit te krijgen) eraan overgehouden door gewoon het feit dat je daar rond reed met reclame ( en dan nog zonder vriendelijk zwaaien naar passanten). Je creeert hier schijnbaar een "triggermoment of Ahaa-erlebnis" mee. Dit is tenminste de ervaring zoals die voor mij geldt.Ik realiseer me dat dit voor een ieder weer anders kan zijn. | |
Manuals zijn niet alleen gemaakt om in de kast te liggen verstoffen. | |
J.C. Sound & LightEx Lid Uit: Nederland Sinds: 23-6-2006 Laatste: 28-12-2006 Berichten: 60 | 20-7-2006 15:46 |
vraagje aan tom, waarom zou de kracht van herhaling alleen bij de grote bedrijven werken? Als ik elke dag hetzelfde logo voorbij zie komen, klinkt het al gauw beter in de oren en zal ik eerder dat bedrijf nemen (ik persoonlijk dan). En ik denk dat reclame een behoorlijk steentje bijdraagd aan de herhaling (samen met internet, gouden gids en andere reclame middelen) | |
account op verzoek stoptgezet | |
PietjeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 26-4-2004 Laatste: 30-11-2014 Berichten: 1105 | 20-7-2006 16:21 |
Ik gok omdat de grote bedrijven meer wagens hebben rondrijden, en je dat dus sneller ziet. Je ziet eerder een vrachtwagen van iets waar ze er 10 hebben staan, dan een bedrijf die er 2 heeft. | |
M|A AudiotechniekStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 28-7-2004 Laatste: 18-3-2013 Berichten: 289 | 20-7-2006 16:25 |
Het ligt er natuurlijk ook aan wat voor D*biel jou auto tegen komt. De een kijkt naar binnen of er telefoontjes e.d. in ligt, de andere breekt je auto open omdat er toevallig een licht en geluid sticker op je auto zit. Ik had mijn fiets even bij de supermarkt neergezet, sleutels er (per ongeluk) in laten zitten en me KM teller erop laten zitten. Kom ik terug, KM teller weg, fiets staat er nog Met sleutels. Zelfde gebeurt met wuppies in een auto. Als je heel erg opvallend op je auto hebt staan Licht en Geluid, dan lok je het voor Sommige mensen natuurlijk uit. Andere zal het wel niet uitmaken wat er op je auto staat. Het ligt er maar aan wat voor D*biel er langs je auto loopt. | |
De laatste doet het licht uit | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 9490 | 20-7-2006 23:18 |
J.C. Sound & Light schreef: vraagje aan tom,waarom zou de kracht van herhaling alleen bij de grote bedrijven werken? Ik zeg zelfs amper, omdat ik vaak genoeg zie dat men een bus/vrachtautotje huurt, en/of er vaker sprake is van een personen auto met een aanhanger. De personen auto moet door de weeks ook als "luxe" auto dienen. of eigelijk omgekeerd, tijdens die ene draaiavond word de personen station omgetovert tot pakezel...al dan niet voorzien van imperiaal. | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 13474 | 24-7-2006 11:11 |
HR Sound schreef: Grote bestickering als reclame is voor de leden van het dievengilde wat een rode lap is voor een stier.Dan is er ook nog de slimmere dief (die vaak levert op bestelling zodat hij/zij er niet mee blijft zitten). Die weer je niet door geen reclame op je bus e.d. te zetten (hij weet je toch wel te vinden via bijvoorbeeld de gouden gids...). Ik had dus overal reclame op staan (en de aanhanger zat zelfs altijd VOL (en stond ook altijd buiten wegens plaatsgebrek)). Één keer hebben ze bij mij in een busje ingebroken (kwamen ze erachter dat ik zo'n standaard autoradio had dat geen drol waard is en zijn ze maar weer weg gegaan) Achterin zijn ze niet eens geweest (zat volledige show in)... M'n buurman was wel z'n autoradio kwijt... | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
Watt-XtraStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-5-2006 Laatste: 8-11-2021 Berichten: 1182 | 24-7-2006 13:29 |
heb eenmaal meegemaakt dat de vito is opengebroken, de avond ervoor geladen en doordat het al erg laat was heeft een vriend de bus weer meegenomen naar huis, hij woont in het dorp, ik buitenaf. Auto stond op de oprit, golfje erachter, s nachts idd een stel eikels die meenden overal de autoradio's eruit te halen, ook bij de vito, hebben idd niet verder gekeken want achter de voorstoelen lagen 4 koffers vol cd's! achterin een 5kw geluidssetje. maar is wel even schrikken als je wordt gebeld dat de auto is opengebroken. Tegenwoordig alles onder dak, en niets meer in het dorp laten staan. offtopic: Zelfs hier in de achterhoek worden ze actief, laatst bij 5 huizen ingebroken opzoek naar flattv's!! En ik woon in een dorpje met amper 2000 inwoners. | |
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes... | |
NiekStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 20-8-2002 Laatste: 10-7-2014 Berichten: 882 | 25-7-2006 09:50 |
Tom schreef: - Ok, als je aankomt op locatie dan weten ze gelijk wie je bent....- Reclame tijdes het rijden, ja ja, omdat jij daar rondrijdt, noteert men het telefoonnummer/websiteadres, en zal je zeker gaan bellen/mailen. Omdat jij daar met zo'n mooie reclame rondrijdt op je bus. - Blijft over reclame voor de deur..... | |
AdmiraalStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 30-3-2006 Laatste: 17-10-2007 Berichten: 5 | 26-7-2006 16:39 |
uiteraard geeft t altijd meer risico. Maar wij hebben juist hele grote logo's met zelfs foto's op onze bus staan. juist omdat toch blijkt dat t opvalt en mensen ons vaak herkennen. geeft gratis reclame en herkenbaarheid. ook als de wagen bij een klus geparkeerd staat en natuurlijk onderweg. Hangt er natuurlijk ook vanaf wie je klanten zijn. wij zijn vooral erg bekend in onze regio en hebben veel horeca ondernemers als klant, en dan werkt dat gewoon goed. | |