Forum > Licht

frontverlichting, welke armatuur?

(20 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
26-7-2006 10:46
o sorry met standaard maten doelde ik op de lengtes van de kabel, sorry onduidelijkheid van mijn kant. Ik hoor dan weer dat de standaard 1-9 2-10 enz is.?? zo hebben wij ook een aantal kabels voor de podiumdelen.
meerdere gebruikers ervaringen?
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
DjmouseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2003
Laatste: 6-2-2008
Berichten: 892
26-7-2006 10:49
/?i=35
nog 10 berichten en ik word VIP!!
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
26-7-2006 11:10
dan zijn mijn bestaande kabels al goed
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
StekelvarkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
Berichten: 713
26-7-2006 11:15
een kabel is normaal steeds goed, of je nu de flashlight norm gebruikt of niet. In een kabel is normaal steeds pin1 met pin1 verbonden, pin2 met pin2, pin3 met pin3,...
Het zit hem gewoon in de interne verbindingen van de dimmers, barren, break outs,..
exit night into LIGHT
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
26-7-2006 11:32
maar wat raar dan dat er geen bestaande en 1 geldende norm is!! Zou erg vervelend zijn wanneer je eens een nieuw stuk kabel koopt met stekkers en de aansluitingen zitten compleet anders bedraad. Dus van te voren even navragen of bekijken is geen verkeerde keuze? Naja erg offtopic.

dimmerpack gebruikers ervaringen?
6 kanaals, multiparren en of pc/fressnell aan te sturen
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
DjmouseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2003
Laatste: 6-2-2008
Berichten: 892
26-7-2006 12:03
NOGMAALS
de kabel word 1 op 1 aangesloten!
dus kabels kun je bijkopen zonder problemen

enkel de aansluitingen op break out's/dimmer/... moet je nakijken
nog 10 berichten en ik word VIP!!
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
5-8-2006 00:28
Ik snap sowieso niet waarom je in godsnaam frontverlichting aan een T-bar, ongeacht DMX of Harting wilt hangen. Neem 4-6 losse 1KW PC-spots en mik die in je fronttruss mooi verspreid om het podium egaal te belichten. Bekabeling met shuko's naar een dimmerpack danwel op grond danwel in truss danwel via break-out en harting naar beneden.

Podium van 10 meter breed is met 6 1KW'ers prima te belichten voor simpele doeleinden. Dan natuurlijk NIET aan een T-bar gehangen maar netjes verspreid over het front.
Light Image
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
5-8-2006 01:00
Als je kijkt bij optredens van bands in cafés en zalen dan zul je zien dat daar in het overgrote deel van de gevallen geen fronttruss hangt. Waarom? Omdat er gewoonweg geen plaats voor is op de vloer, maar vaak kan de boel ook nog eens niet genoeg de lucht in. Daarom zou je dus met DMX bars of Hartingbars werken.

Dit bovenstaande natuurlijk niet met 1kW toneelspots aan die barretjes, maar eerder met een paar leuke multiparren. En omdat de vraagsteller er nog helemaal niet uit is welke armaturen hij wil nemen, lijkt dit me gewoon een punt om mee te nemen in de keuze.

Ik denk dat ik persoonlijk erg gecharmeerd zou zijn van een paar degelijke multiparren, bij de frontjes die ik er mee gezien heb (bij bands) was er echt niet veel op aan te merken. (zeker niet wanneer je rekening houdt met het feit dat die barretjes in de praktijk bijna naast het podium hangen ipv ervoor)
Ze zijn erg multifunctioneel en je kunt ze evt. ook makkelijk bijhuren. (verhuurder die ze voor je heeft ken je wel, Jorrit) En de enkele keer dat je dan per se een toneelspot wilt hebben kun je die ook huren, en heb je dan ook nog weer de vrijheid van keuze tussen 0,5, 1 of 2 kW.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
5-8-2006 01:31

René Eppink schreef:

Als je kijkt bij optredens van bands in cafés en zalen dan zul je zien dat daar in het overgrote deel van de gevallen geen fronttruss hangt. Waarom? Omdat er gewoonweg geen plaats voor is op de vloer, maar vaak kan de boel ook nog eens niet genoeg de lucht in. Daarom zou je dus met DMX bars of Hartingbars werken.
Openingspost zegt duidelijk:

Watt-Xtra schreef:

Ik verzorg regelmatig licht bij verschillende bands, daarnaast steeds meer, ook uitlicht klusjes van podium waar sprekers, open podium en dat soort dingen worden gehouden. (Podium is max 10 meter breed).
Gaat dus zo te horen niet over caféetjes e.d., een podium van 8-10 meter breed is niet niets.
Light Image
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
5-8-2006 10:06
niet geheel jeroen, mijn hoofdtaken zijn nogsteeds voornamelijk bands voorzien van licht en geluid, de ene keer in een cafe zonder ruimte en de andere keer idd in een tent of grotere zaal. Het komt steeds meer voor dat ik op padia's werk waar meer frontverlichting nodig is. Vandaar dat ik ook aan het kijken ben welke armatuur te nemen, voor een band in cafe en kleine gelegenheden gebruik ik op dit moment de normale parren. Echter geven deze niet eeen bevredigend resultaat wanneer ik ze ook bij grotere podia gebruik. fronttruss op de grotere podia regelmatig wel te zetten, maar vaak ook niet hoor, in tenten wordt het al snel lastig ivm de hoogte.

Ik heb inmiddels gekeken naar de verschillende armaturen en moet zeggen dat een PC toch wel erg netjes licht geeft, echter de multiparren kunnen er ook wat van en zijn vele malen "multi" inzetbaar, (vanwaar de naam??)

Rene, idd martijn heeft er ook een hele stel en moet dan ook nog eens dringend bij hem op de koffie.

ben er voor 90% uit en zal waarschijnlijk voor de multiparren gaan, dimmer of T-4bar ben ik nog niet over uit.
Wanneer er dan toch heel net frontlicht nodig is.. ga ik naar FRONTline. onee dan huur ik wel een paar 1kwers idd.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)