Forum > Geluid

lem dx-24/26

(58 reacties. Pagina 2 van 6)
Moderator(s): Dré
Ws soundexpresseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-9-2002
Laatste: 18-9-2020
Berichten: 214
29-4-2003 12:17
hey, bedankt voor alle reacties

allereerst: de topkasten die ik heb zijn de F12CWH toppen van dynacord.
De bassen heb ik zowel de F17PWH (4stuks) en de F18PWH (2stuks), de set die ik wil gaan aansturen bestaat meestal uit 2F12 toppen 2F17 bassen en 2F18 bassen.

Ik wil er dus nu om e beginnen en te testen 4master dl-1800 amps achter gaan gooien.
Als dit goed bevalt kwa klank en werking wil ik ik later EV amps, achter gaan gooie.

Ook wil ik er rekening mee houden dat er na de zomer nog een set van 4 F17 subs en 2 F12 toppen bijkomt.

Nu zit ik dus te denken om 2rackjes te maken met ieder 2 dl-1800's erin, en dan in een rackje er een processor in te schroeven, en die dan d.m.v. een multikabel(tje) te linken.

Achter m'n dynacord set hangt nu gewoon een xa-2600 amp, maar ik wil wel zeker weten dat ik er met een goeie processor en die dl-1800's op vooruit ga kwa klank en rendement.

En wat zijn hier de ervaringen met de LEM en met de DBX?
Ik heb dus een budget van +/- € 800, dit omdat het eigenlijk alleen nog om te proberen is, en ik dus nog niemand heb gesproken die mij kan vertellen of dit wel of niet gaat werken.

En het lijkt mij dat je voor € 800 euro toch een leuke processor moet kunnen hebben?
Welke raden jullie aan? en waarom?

Oja, voor kleinere setups wil ik wel eens een F17 basje en een Master MD2 topje mee trekken, hangt nu een rackje achter met een A.S.S. Crossover en 2 DL-1800's van master.

Ik wil dus zo flexibel mogelijk gaan werken

Graag dus reacties, zodat ik kan gaan proberen enzo,
Sound-Light-Laser-FoamParty's-Led Dancefloor
Ws soundexpresseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-9-2002
Laatste: 18-9-2020
Berichten: 214
4-5-2003 20:41
dus welke processor kan ik het beste kiezen voor mijn budget en mijn toepassingen?
Graag ook even vermelden waarom.
Sound-Light-Laser-FoamParty's-Led Dancefloor
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-7-2024
Berichten: 5308
4-5-2003 22:43
Waarschijnlijk zullen voor jou zowel de dbx als de Lem goed voldoen (van de Lem zou ik dan toch de versie met 6 uitgangen nemen). Er zijn nog meer merken, maar niet echt in deze prijsklasse, dat ik weet.

Welke van de twee je het best kan nemen weet ik niet. De dbx voldoet bij mij goed, ook ondanks de minpunten die ik heb genoemd. Met de Lem heb ik zelf geen ervaring, maar die zal ook zijn goede en minder goede kanten hebben. De dbx heeft meer mogelijkheden, de prijzen zijn vergelijkbaar.

Je bent overigens welkom om hier de dbx eens te bekijken.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-7-2024
Berichten: 5308
5-5-2003 14:42
Een review van de driverack PA door het magazine Onstage Magazine vind je hier:
onstagemag.com/ar/performance_dbx_driverack_pa

In het kort uit de review de voor- en nadelen:
PROS: Good sound. Excellent value. Comprehensive feature set. Auto EQ and Advanced Feedback Suppressor effective for tuning a system. Setup Wizards helpful for getting up and running quickly. Versatile compression section.

CONS: Small display. Single data wheel. Insufficient delay time for time-distributed speaker system. Real-Time Analyzer works only in conjunction with Auto EQ.
PS: "small display"?? - dan heeft ie het pietepeuterige schermpje op de Lem nog niet gezien wink ;)
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
Ws soundexpresseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-9-2002
Laatste: 18-9-2020
Berichten: 214
8-5-2003 13:40
nog een vraagje dan,
ik ga dus de dx-26 aanschaffen of 2x dx-24. Wat is het slimste? Ik heb nu maar 2weg nodig. Kan ik als ik de dx-26 pak, daar een 2weg systeem mee aansturen plus nog 'n 2tal delay stacks (voor in bijv. een feesttent, dus met verschillende delay afstande)?

En kan ik als ik bijv. 2x DX-24 pak die lingen met elkaar? zodat ik niet heel m'n instellingen 2x hoef te maken (ja, ik weet het, als ik gewoon dezelfde presets maak op de laptop kan ik ze gewoon in allebij het zelfde laden, maar dat werkt niet als bijv. m'n frontset uit fase heb staan)?

Als ik zo nadenk is het slimmer om 1x een dx-26 te pakken, dit omdat ik dan m'n delay stack erop kwijt kan, en maar 1processor bijheb, maargoed dat is mijn mening, of zie ik iets over het hoofd?

Ik weet niet zo heelveel van geluid af, ben meer thuis in licht, maar goed, je moet van alles wat proberen te weten hé ;)
Sound-Light-Laser-FoamParty's-Led Dancefloor
MifexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2005
Laatste: 8-3-2024
Berichten: 742
13-8-2007 22:23
Is de DBX driverack PA met een laptop in te stellen?

En welke keuze kan ik beter maken als het gaat om kwaliteit, ruis en functies (dus niet het aantal outputs)

De lem dx 24 of de DBX driverack PA?
I Love House Music!
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-7-2024
Berichten: 5308
14-8-2007 10:02

Mifex schreef:

Is de DBX driverack PA met een laptop in te stellen?
Nee, als je dat wil zal je de (flink duurdere) 260 moeten kopen.
En welke keuze kan ik beter maken als het gaat om kwaliteit, ruis en functies (dus niet het aantal outputs). De lem dx 24 of de DBX driverack PA?
De Driverack PA klinkt prima, de Lem vast ook maar daar heb ik geen ervaring mee.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
MifexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2005
Laatste: 8-3-2024
Berichten: 742
14-8-2007 13:10
Oke, sorry dat ik aandring maar ik krijg nu allemaal advertenties naar mij toe gegooid. Ik weet echt niet wat ik moet kiezen.

Lem dx-24 voor 250 euro 2e hands
DBX driverack PA voor 450 euro (met nog garantie, zgan dus)

3 Weg heb ik niet nodig maar is altijd handig voor in de toekomst of als ik 3 weg setjes ga huren, je weet maar nooit maar de lem dx 24 is wel weer 150 euro goedkoper maar is ook 2ehands. Ik ken de belangrijkste verschillen niet tussen deze 2 apparaten. Wat zou voor jullie de doorslag zijn om bijvoorbeeld voor de dbx te gaan?

Ik heb tot het eind van de dag om te kiezen tussen 1 van deze anders worden ze al aan iemand anders verkocht.

MVG
I Love House Music!
AlleznetStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-7-2005
Laatste: 24-5-2012
Berichten: 793
14-8-2007 13:50
Ik zou gaan voor de DBX DriveRack PA, mijn redenen hiervoor zouden zijn:
- zelf al goede ervaringen met DBX producten;
- garantie is bij een 2e hands aankoop toch écht wel prettig;
- 3-weg stereo kan inderdaad best wel eens van past gaan komen;

Het prijsverschil is inderdaad wel aanwezig, maar ik zou het toch doen.
Bier, Billen, Borsten en Beats!
MifexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2005
Laatste: 8-3-2024
Berichten: 742
14-8-2007 14:04
Ik krijg trouwens net een mail dat het niet de volledige garantie is (nog een half jaar).

nog wel voor 450 euro. Ik dacht ook de dbx. Ik denk dat ik die keuze ga maken
I Love House Music!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)