Ohnee!!! Regen!
(38 reacties. Pagina 2 van 4)Moderator(s): Dré
SpeakerfreakStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 20-10-2002 Laatste: 1-12-2017 Berichten: 1913 | 23-4-2003 14:51 |
nou als het een beetje fftjes regend is het echt niet doorweekt ja zelf ook geprobeerd welles in me tuin uiteraard is het niet slim... dus gewoon ergens een vrachtauto/busje regelen.. | |
EdieEx Lid Uit: Nederland Sinds: 15-3-2003 Laatste: 4-5-2003 Berichten: 130 | 23-4-2003 15:21 |
Was ik ook aan het denken, maar voor hooguit 50 man ga je toch geen busje regelen? En dan heb je volgens mij met 't draaien nog geen winst! Het gaat me helemaal NIET om de winst, maar je doet het ook alweer niet voor niks! | |
Ik ben dj en ga nu zelf on-the-road, yeah baby,.,, | |
SteijntjeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 3-11-2002 Laatste: 3-6-2008 Berichten: 141 | 23-4-2003 15:38 |
Maarja, wat wil je dan, kapotte spullen? Je kan de kosten die je maakt toch doorberekenen? | |
MVG, Steijn Pelle | |
EdieEx Lid Uit: Nederland Sinds: 15-3-2003 Laatste: 4-5-2003 Berichten: 130 | 23-4-2003 16:02 |
Zeker weten, maar ik ben NOG geen echte prof (maar wil toch geen schade krijgen) dus waarom geen eigen zeiltje spannen? Of zou ik eventueel zelf een constructie kunnen maken met houten palen en dat oranje zeil? Steviger als een partytent, en je kan hem maken zoals je zelf wilt! | |
Ik ben dj en ga nu zelf on-the-road, yeah baby,.,, | |
SteijntjeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 3-11-2002 Laatste: 3-6-2008 Berichten: 141 | 23-4-2003 19:36 |
Als jij denkt, dat dat de juiste oplossing is voor je probleem en je het verantwoordelijk vindt moet je het doen he! | |
MVG, Steijn Pelle | |
MaxStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-8-2002 Laatste: 20-11-2024 Berichten: 1855 | 23-4-2003 20:09 |
Idd, gewoon wat meer vragen en zelf een busje/aanhanger(?) huren | |
RoyStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 7-3-2003 Laatste: 27-10-2020 Berichten: 1135 | 23-4-2003 21:16 |
Houd er, als je een vrachtwagen huurt, wel rekening mee dat je ook iemand moet hebben die het kan besturen. En ik denk dat je voor 1/2uur 's nachts geen chauffeur kunt vinden die ff die paar km van de verhuur naar de party rijd. Misschien is het verstandiger als je de opdrachtgever een stevige overdekte plaats laat regelen. | |
Maar dat is MIJN mening... | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 24-11-2024 Berichten: 9490 | 23-4-2003 21:30 |
speakerfreak schreef: idd mdf van fijn geperste pulp hout/papier snippers...tog?opzich is het natuurlijk geen probleem als er wat water opkomt zit toch ook nog laag stof over heen... paren lijkt mij gene probleem in water zo lang er maar geen kortsluiting komt... Douw jij maar eens een brandende par in een emmertje water Wat denk je dat er gebeurd? Nog even er achteraan gepost: Parren die nat zijn, zijn van binnen minstens vochtig. De aansluit stekker is dat dus ook, en over dat filmpje van vocht kan heel makkelijk stroom geleid worden. Gevolg, als jij het durft om zo'n natte par vast te pakken terwijl je op de grond staat, en geen goede aardlekschakelaar in je stroom cirquit hebt zitten , krijg je ineens heel erg veel prikkels Dus wees hier voorzichtig mee!!!!!!!!! Als je dus een par moet verstellen, of vastpakken trek dan eerst de stroom er af. En zorg dat je publiek er niet aan kan komen. Er is niets zo vervelend, dat er iemand afgevoerd moet worden met een ambulance, of een lijkwagen. Real party-killer........ effecten lijkt me meer probleem door de elektronica... Dat heb ik dus al uitgelegd, zolang er geen IP waarde is van 55 (wat is dat nou??)Kan je een armatuur niet in de regen hangen zonder dat het gevaar kan, of schade ondervindt. Maar vind een kokend hete par56 lamp het leuk om druppels water over zich heen te krijgen?, volgens mij niet echt, hoewel het me niet echt een groot probleem lijkt bij persglas, eerder bij raylight denk ik Een plotselinge afkoeling van een gloeiendhete par 56 of 64 door een straal water kan hem doen ontploffen. (Ik heb het bij concerten zien gebeuren)Ik zou niet durven zeggen dat ik het precies goed heb dus als het niet klopt zie ik het wel. Ze worden ook gebruikt in zwembaden, maar dan is het een 12 volt uitvoering, en omdat hij continue onder water zit, is de lamp steeds op de zelfde temperatuur, en kan het geen gevaar. (voor het geval dat jullie met dat voorbeeld komen) Zullen we in het vervolg proberen alleen adviezen te geven als je het echt zeker weet, want het raakt werkelijk kant nog wal en er zijn er die denk en lijkt, vertalen als weet en zekerheid | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
VictorVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 23-8-2002 Laatste: 23-11-2024 Berichten: 5308 | 24-4-2003 09:05 |
Ik zie regelmatig parren in de openlucht hangen, ook als het regent. Kennelijk kunnen ze er redelijk tegen. Vorig jaar "zomer" in Zandvoort hingen er tientallen aan een grote cirkeltruss in de regen en die deden het prima. Ik ken het de eigenaar van bedrijf dat die klus deed. Zal eens vragen of dat altijd goed gaat. Hij had ook Mac's aan die truss hangen, maar die haalde men er meen ik vanaf toen het ging regenen. | |
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn! | |
EdieEx Lid Uit: Nederland Sinds: 15-3-2003 Laatste: 4-5-2003 Berichten: 130 | 24-4-2003 12:02 |
Lijk me wel 's leuk als er ene ontploft... Nou,ja: totdat deze in het oog van een danser springt, en je "dure" par is kapot. En ik vind toch dat sommige wel zeuren over die parren. De par56 (heb ik nu ook) zijn toch niet zo duur? Vanaf € 25.00 heb je een short (bij Conrad), wel zonder aansluitsnoer en lamp dachtik. Maar stel je wilt 4 parren, en je hebt zo'n 200 tot 250 euro haal je dat toch makkelijk mee?! Inclusief lamp, kabel etq. En nu ik zo nadenk: idd. eigenlijk is het de taak van de opdrachtgever om voor een goed overdekte plaats te zorgen. Maar ja: heb je ene die dat niet zo boeit en er komt een bui... Het is mijn apparatuur! Ik moet de schade betalen... En hoe doen jullie dat? als jullie ergens draaien en er word een lamp (opongeluk) kapot gemaakt of een speaker die omvalt door drukke personen op de dansvloer, en je zag niet wie het deed. Dit moet dan toch de opdrachtgever betalen of niet? En ik denk toch dat ik met m'n lichtstatief iets ga knutselen: ik zet hem op z'n plek en zet erachter 2 of 3 palen in de grond (of op statief) en span zo een zeiltje... ...:::DJ EDIE:::... Ps: wel al bedankt voor het advies! O,ja: klopt het bij dat duurdere statief (Drè (sorry, wist hem eff niet) dat je hem opbouwt en alle lampen monteert, en als alles hangt laat je hem pas de lucht ingaan... Is wel lekker handig omdat je op eigen hoogte alles eraan kan hangen en kabels wegwerken. Anders moet je dit op een ladder doen, beetje vervelend... En dat truss-systeem: wie weet hoe lang je erover doet om deze op te bouwen? Ik denk zelf zo'n 20 minuten. Klopt dit?! | |
Ik ben dj en ga nu zelf on-the-road, yeah baby,.,, |