Forum > Licht

Meatracks

(46 reacties. Pagina 2 van 5)
Moderator(s): Dré
DeMennooosVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-10-2002
Laatste: 14-10-2020
Berichten: 314
3-6-2006 07:45
Weer goed bezig Tom!

Dit is in ieder geval handiger dan kisten en als je een keer een bandje moet doen en trusspennen vergeet zijn ze als je ze op hun kop op zijkant zet altijd nog te gebruiken als truss alternatief sneaky :V
Dries MeesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-11-2003
Laatste: 4-5-2008
Berichten: 91
3-6-2006 10:54
Wat ik ook altijd handig vind is dat er bovenop de meatrack nog een bakje gemaakt wordt. Daar kan je dan altijd nog wat los spul in kwijt.
Dries Mees
DjdimiStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 25-1-2004
Laatste: 22-4-2014
Berichten: 209
3-6-2006 11:38
Zoals Harting kabels en dergelijke misschien? Of als je T-4tjes gebruikt dmx kabels razz :p..
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 1078
3-6-2006 12:01
Mijn meatrack (type Fairlight, maar dan voor de helft van Fairlight-prijs) bevat:

2 x T4 langnose
2 x T4 short
2 x Martin Destroyer
2 x Doughty statief
1 x Jem ZR 33
1 x LP koffer type harmonika '61 (voor de kleurfilters)

Past allemaal precies, rolt super, maar is bijna niet over een drempel te tillen.
Zal binnenkort een fotooke knallen..
Alles komt goed....
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
3-6-2006 15:47

Dries Mees schreef:

Wat ik ook altijd handig vind is dat er bovenop de meatrack nog een bakje gemaakt wordt. Daar kan je dan altijd nog wat los spul in kwijt.
Moahhh, los spul gaat hier meestal in kabel en productiekisten, ik hou de bvenkant liever vrij, kan ik er truss opmieteren razz :p
Karren zijn er overigens wel op gemaakt dat er ook nog halve versies kunnen komen, dus voor 2 balken, als je die dan op (of onder) de grote karren stapelt zijn ze 2.30mtr, dat past dan weer strak in een vrachtwagen. Normale karren voor 6 barren zijn namelijk vrij lastig (of het wordt allemaal wel heel krap bemeten) zo te maken dat ze in een bakwagen van 2.00 - 2.10 hoog passen EN onder een normale deur doorkunnen (ook wel handig sneaky :V )
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
6-6-2006 12:57

CyberDance schreef:

Dries Mees schreef:

Wat ik ook altijd handig vind is dat er bovenop de meatrack nog een bakje gemaakt wordt. Daar kan je dan altijd nog wat los spul in kwijt.
Moahhh, los spul gaat hier meestal in kabel en productiekisten, ik hou de bvenkant liever vrij, kan ik er truss opmieteren razz :p
Pas dan het ontwerp iets aan zodat de bovenste dragers verzonken komen te liggen. Scheelt je wellicht in truss die gaat haken in de trussklemmen.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DeMennooosVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-10-2002
Laatste: 14-10-2020
Berichten: 314
6-6-2006 16:24
Normale karren voor 6 barren zijn namelijk vrij lastig (of het wordt allemaal wel heel krap bemeten) zo te maken dat ze in een bakwagen van 2.00 - 2.10 hoog passen EN onder een normale deur doorkunnen
Vooral dat laatste kan idd wel handig zijn. Geloof dat er bij ons vooral alleen maar voor 6 barren staan, maar nou hebben wij ook eigenlijk alleen maar SN Parren. Voor de LN Parren zwerven er nog ergens een paar karren van 2 en wat kisten. Maar die blijven veelal thuis razz :p
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
6-6-2006 17:40

Dré schreef:

Pas dan het ontwerp iets aan zodat de bovenste dragers verzonken komen te liggen. Scheelt je wellicht in truss die gaat haken in de trussklemmen.
Heb ik inderdaad aan zitten denken, maar aangezien alle fourbarren/sixbarren etc voorzien zijn/worden van quick triggers (zie https://www.licht-verhuur.nl/div/Meatracks/Meatrack_2.jpg, alleen die linksonder mist ze nog, zijn er bij die karren nog amper uitstekende delen vanboven, aangezien de spindle bij quick triggers aan de zijkant zit en niet aan de bovenkant. Blijft alleen de kar met blindertjes nog een kritisch punt, maar wat ik daarmee ga doen ben ik nog niet over uit, wil ze eigenlijk in kisten ashamed :$ .
Komt er in ieder geval op neer dat ik bij het ontwerp van die dingen nog een hoop extra buizen niet echt vond opwegen tegenover het extra gemak, quick triggers zitten tenslotte niet echt in de weg bij het erop leggen/schuiven van truss. Bij de gewone triggers heb je inderdaad gelijk voor wat betreft het inhaken in spijltjes.

DeMennooos schreef:

Normale karren voor 6 barren zijn namelijk vrij lastig (of het wordt allemaal wel heel krap bemeten) zo te maken dat ze in een bakwagen van 2.00 - 2.10 hoog passen EN onder een normale deur doorkunnen
Vooral dat laatste kan idd wel handig zijn. Geloof dat er bij ons vooral alleen maar voor 6 barren staan, maar nou hebben wij ook eigenlijk alleen maar SN Parren. Voor de LN Parren zwerven er nog ergens een paar karren van 2 en wat kisten. Maar die blijven veelal thuis razz :p
HW heeft inderdaad karretjes voor 6 barren, maar dan idd ook shortnose, is een stuk compacter (karren zijn ongeveer evengroot als die van mij), maar op een of andere manier vind ik longnose parren wat mooier. Oog wil ook wat zeker shut up :X. Wellicht dat mijn idee ook nog wel een keer verandert als ik voor de zoveelste keer weer eens erachterkom dat t eigenlijk net niet in de wagen past sneaky :V shut up :X ashamed :$
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
Max-dj-psychoEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-3-2005
Laatste: 16-2-2008
Berichten: 94
9-6-2006 21:03
ziet er netjes uit !

alleen waarom geen geremde wielen er onder ?
It's all about house music, and it always will be
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
11-6-2006 19:42
Geremde wielen tja, wanneer gebruik je dat? eigenlijk beetje zelfde verhaal als de kisten, in de bakwagen maakt geremd of ongeremd toch niet uit, als t schuift schuift het toch (kisten tip je sowieso). Dus das kwestie van strak laden. Op klus heb je dr ook weinig aan, als ze leeg zijn en ze mogen echt niet rollen gaan ze op de kant, en verder is de vloer in de loods aardig recht dus daar blijven ze ook wel staan sneaky :V laugh :D
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2

Terug naar forum Reageer (zonder quote)