Forum > PC related Forum

pc-onderdelen los in flightcase bouwen

(32 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
Dj JasperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2003
Laatste: 7-9-2018
Berichten: 393
17-5-2006 11:18
Klopt, ik heb een externe hdd gekocht, zodat ik mijn cds kan rippen op de thuis-pc, zodat deze pc helemaal clean blijft. Deze zal ik zker uit de kist halen, of heel goed inschuimen.

Het ging mij niet echt om de makkelijk afkoppelbare spullen, maar meer om de ingebouwde dingen zoals moederbord, hdd, processor enz.
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
18-5-2006 18:11
Die kunnen wel een schokje hebben mits goed gemonteerd. Processor zit vast, isa/pci/agp insteekkaarten kunnen wel los raken door klappen, dus een moederbord dat alles on-board heeft is dan een uitkomst.
Vergeet niet te lachen
SpijkerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-3-2005
Laatste: 8-11-2010
Berichten: 45
30-5-2006 16:45
hdd's kunnen ook best wat hebben trouwens 160 of 180G of zo iets??
GeitEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-3-2006
Laatste: 13-8-2006
Berichten: 257
30-5-2006 17:02
was dat maar zo...

vaak gewoon geluk hebben, heb er laatst 1 uit mn handen laten vallen, die was toen ook weer 3 sectoren kwijt(daar ging weer zoveel MB...sad :()
AjetajeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-7-2003
Laatste: 9-5-2012
Berichten: 20
30-5-2006 18:52

Geit schreef:

was dat maar zo...

vaak gewoon geluk hebben, heb er laatst 1 uit mn handen laten vallen, die was toen ook weer 3 sectoren kwijt(daar ging weer zoveel MB...sad :()
Stond je computer (harddisk) nog aan toen?
als de koppen netjes geparkeerd staan, dan moet je echt je best doen wil je hem kapot krijgen
ok
GeitEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-3-2006
Laatste: 13-8-2006
Berichten: 257
30-5-2006 19:07
ik heb het over een 3.5" en als tie op een hoek valt, dan schieten de koppen los van de magneet, dat vind het kwetsbare laagje op de schijf niet zo leuk.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
30-5-2006 20:15

Geit schreef:

ik heb het over een 3.5" en als tie op een hoek valt, dan schieten de koppen los van de magneet,
Welke magneet???
dat vind het kwetsbare laagje op de schijf niet zo leuk.
Beetje moeilijk als de koppen geparkeerd zijn (ze bevinden zich dan namelijk op een andere plek dan de fysieke schijven).

Haal anders eens zo'n oud kreng open, zegt meer dan die schematische voorstellingen die je op internet ziet.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
GeitEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-3-2006
Laatste: 13-8-2006
Berichten: 257
30-5-2006 20:18
een HDD staat in de parkeerstant tegen een magneet aan, als deze aan word geshckalet kan de schijf zo veilig opspinnen, zodra de schijf op toeren is gaat er stroom lopen in een spoel op de arm, waardoor deze van polariteit veranderd, dat is de tik die je hoort bij het aangaan.

als de HDD hard vanlt, met de hoek tegenovergestelt aan de arm met magneet naar de grond toe kan de arm van de magneet loslaten, dit veroorzaakt dan vaak een kras op het magnetische laagje(= een soort film op het schijfje)

Hebben we zo in de les hardware gezien
GoTMoReStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-8-2004
Laatste: 26-12-2007
Berichten: 458
30-5-2006 21:19

Geit schreef:

een HDD staat in de parkeerstant tegen een magneet aan, als deze aan word geshckalet kan de schijf zo veilig opspinnen, zodra de schijf op toeren is gaat er stroom lopen in een spoel op de arm, waardoor deze van polariteit veranderd, dat is de tik die je hoort bij het aangaan.

als de HDD hard vanlt, met de hoek tegenovergestelt aan de arm met magneet naar de grond toe kan de arm van de magneet loslaten, dit veroorzaakt dan vaak een kras op het magnetische laagje(= een soort film op het schijfje)

Hebben we zo in de les hardware gezien
Dat bedoelden ze dus ergens anders in een topic met dat je niet moet mee l*llen als je dr geen verstand van hebt, en dat zegt tegen mij dat ik me maar in de pc wereld moet verdiepenshut up :X

Die magneet die de arm vasthoudt is geen magneet, enkel een spoeletje die de arm vastklikt als er geen spanning op staat en zodra er spanning op staat laat hij de arm los om zo over de schijf heen te gaan ( hopelijk weet je dat nog wel.. ) Als je hdd naar een x aantal keer abrubt stroom eraf het niet meer doet is er een grote kans dat dat spoeletje de arm niet meer loslaat, en dan komt het voefje om de hoek kijken om er een tik op te geven..

Zou trouwens ook niet best wezen een magneet in een hdd..Naar mijn weten bestaat de laag die geschreven wordt uit magnetische deeltjes, die behoorlijk flippen door een magneet.. ( in flodder hebben ze met een joekel van een magneet zo eens de hdd van het gemeente huis gewist, en waren al sjonnies boetes weg )

En zoals al aangegeven, zoek eens een quantum bigfoot op, en draai hem open. Geweldige hdd die makkelijk uit elkaar te halen is en waar je lekker makkelijk alls kan zien zitten.
Soms..
GeitEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-3-2006
Laatste: 13-8-2006
Berichten: 257
30-5-2006 21:20
* heeft een magneet uit een hdd in zn hand *
[EDIT]

komt uit een Western Digital 40 GB schijfje [/EDIT]

en geloof me, qua pc's weet ik waar ik het over heb

Terug naar forum Reageer (zonder quote)