Forum > Newbie Forum

Aanschaf Sub's

(15 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
ArneAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 29-4-2006
Laatste: 14-5-2006
Berichten: 27
14-5-2006 20:52

DJ-Marcuzz schreef:

barbara schreef:

Dat krijg je bij deze hobby wink ;)
Qua amp, die 1,5 tot 2 maal zoveel vermogen "moet" leveren in vergelijking tot je speakers, is er genoeg te vinden met de zoekfunctie.
Hoezo moet die amp dan 1.5 tot 2x zo veel vermogen leveren?
iets stond me bij dat je amp altijd minder dan je boxen moest zijn :S

Groetjes, Marcus
voor 200 euro krijg je niet gewoen power om 800 watt subs aan te sturen op een fatsoendelijke manier, of je moet er een skytec versterker achterhangen die 800 watt maximaal per kanaal kan uitsturen, dus ongeveer 75 rms per kanaal laugh :D

800 euro voor een versterker is nog niet eens zo gek veel. Aub ga eerst informeren voordat je kwakeloze topics aanmaakt en je toch niks aantrekt van wat wij zeggen, gewoon doen wat je wilt en koop die versterker van 200 euro! Maar ga dan niet om de juiste informatie vragen!
DJ-MarcuzzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-3-2006
Laatste: 23-7-2006
Berichten: 29
14-5-2006 20:58

barbara schreef:

Ik zei toch, even zoeken?
Ok ok, dat hbe ik dus helemaal gelezen, mar daar word ook alleen vermeld dat je een versterker KAN gebruiken die 1.5 a 2x zo sterk is, maar er staat geen reden warom je dat zou doen, wnat die dingen zijn stinkend duur :S
En dat was meer de vraag

Groetjes, Marcus
He? Wat? Wat? Wat? Wat? Wat? Wat? Wat? Wat? Wat? Wat?, Only 10 Watts Marcuzz, thats not very Bright !
BarbaraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-6-2005
Laatste: 30-9-2009
Berichten: 439
14-5-2006 20:59
Dan heeft je versterker genoeg headroom.

Oftewel, je kan je speakers genoeg vermogen leveren terwijl je je versterker netjes uit de clip kan houden.

Snappie?
Potverdorie
JadjongStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2002
Laatste: 2-1-2021
Berichten: 614
14-5-2006 21:05

DJ-Marcuzz schreef:

barbara schreef:

Ik zei toch, even zoeken?
Ok ok, dat hbe ik dus helemaal gelezen, mar daar word ook alleen vermeld dat je een versterker KAN gebruiken die 1.5 a 2x zo sterk is, maar er staat geen reden warom je dat zou doen, wnat die dingen zijn stinkend duur :S
En dat was meer de vraag

Groetjes, Marcus
ALs je een versterker hebt die kleiner(2x ofzo) is dan je boxen dan zal de versterker als eerste gaan vervormen, daar worden je boxen niet blij van. Als je een versterker hebt die meer vermogen kan leveren dan je boxen aankunnen dan zal die niet zo snel gaan vervormen. Daar worden je boxen wel blij van. Het is dus beter om teveel, maar zuiver, vermogen naar je boxen te sturen dan te weinig maar vervormd.
ArneAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 29-4-2006
Laatste: 14-5-2006
Berichten: 27
14-5-2006 21:16
Een versterker staat eigenlijk altijd op vol vermogen te draaien met de potmeters kun je hem dempen, als hij op 0 staat dempt hij dus 100%, wanneer je hem helemaal open zet ( op 10 ) zal hij 0% dempen en dus al het vermogen ook daadwerkelijk leveren. Wanneer je een te lichte versterker hebt zal je de versterker altijd 0% moeten dempen, en dan nog heeft hij het te moeilijk om die zwarte speakers aan de gang te krijgen. Wanneer je versterker zwaarder is heb je headroom over ( dit is vergelijkbaar met hetvolgende ) je pakt een 1 liter fles, je doet daar 1,5 liter in met gevolg dat hij overloopt, daarna pak je een 5 liter kan, je giet daar 1,5 liter in met als gevolg dat er nog makkelijk 3,5 liter in kan. Oftewel wanneer hij overloopt gaat hij clippen en wanneer hij 3,5 liter overheeft hoef je hem niet percee 0% te dempen ( het kan wel } Met die 5 liter kan heb je dus headroom ( plaats over ). Met die 1 liter kan heb je te weinig plaats.
SisStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-9-2003
Laatste: 20-1-2019
Berichten: 469
14-5-2006 23:58
Ik denk dat je hier heel veel informatie kan terug vinden op dit forum .
Je bent waarschijnlijk nog zeer jong en onwetend op verschillende vlakken wat geluid betreft .
Even de zoekfunctie gebruiken, denk dat je dan al een aardig beeld hebt wat kan en niet kan !
Wat mij ook opvalt is : fouten die hier geschreven worden in dit topic ...
Misschien kan daar eerst even aan gewerkt worden !
sis
Freelance muzikant, producer, componist .

Terug naar forum Reageer (zonder quote)