Forum > Licht

Scann-Wall, Welke Scanners?

(55 reacties. Pagina 2 van 6)
Moderator(s): Dré
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
11-5-2006 00:14
Zal er wellicht mee te maken hebben dat de SCX-en heel erg compact zijn en toch nauwkeurig + goede lichtopbrengst. Tenminste dat laatste is wat ik erover hoor. Daarbij zijn die SCX-en wel gewoon nieuw te koop tegen redelijk nette prijzen. Wellicht dat ze iets duurder zijn dan de HQ of 812 optie, maar dat prijsverschil zou je wel eens kunnen afwegen tegen de precisie en lichtopbrengst van die dingen natuurlijk. Twijfel er verder ook niet aan dat als je 16 van die dingen koopt er vast ook wel over de prijs te babbelen valt sneaky :V
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
11-5-2006 02:34

CyberDance schreef:

Twijfel er verder ook niet aan dat als je 16 van die dingen koopt er vast ook wel over de prijs te babbelen valt sneaky :V
Dat zal met de HQ ook zijn.
Vind alleen de vraagstelling enigsinds vreemd.
Als ik 8 van deze modellen zou bezitten zou ik toch weten of er onderling kleurverschil is, hoe de stappenmotoren ten opzichte van elkaar reageren en dat de display ook uit kan.
Op zich vind ik roterende gobo's wel een toevoeging.

Buiten een degelijke output, is de hoeveelheid kleuren en gobo's misschien ook belangrijk?

Martin.
kvm entertainment
Tomvz20Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2005
Laatste: 12-7-2017
Berichten: 122
11-5-2006 09:39

henry visker schreef:

Kobazz schreef:

In Zalinaz in Etten-Leur hebben ze een scanwand(je) met 44 Martin SCX-500's. Ik heb zelf geen ervaring met deze scanners en ook niet met scanwandjes maar misschien dat je hier eens kunt kijken of kunt vragen wat de ervaringen hiermee zijn en waarom zij voor deze scanners gekozen hebben. Deze liggen ook ongeveer in dezelfde prijsklasse als de exciter scans.
Mocht je willen vragen waarom ze voor de Martin SCX-500 hebben gekozen dan kun je beter even met MJ-sound bellen. Zij hebben namelijk de apparatuur geleverd. En geïnstalleerd. Ik meen zelfs dat ze het lichtplan hebben ontworpen, maar daar ben ik niet geheel zeker van.

Het telefoonnummer is: 076-549 88 08
idd hangen er bij zalinaz in etten-leur scx500's
dit is de discotheek waar ik zelf ook weleens draai op schoolfeesten van m'n school.
Scannerwand is wel leuk gedaan. scx500's geven gewoon genoeg licht om duidelijk aanwezig te zijn. De scanners zijn via een trussconstrustie aan de muur bevestigd.
Dit is idd allemaal geregeld door mj sound uit breda. Deze hebben ook het ev geluidssysteem geintstalleerd.
Ik zal is op zoek gaan naar wat foto's voor je
DJbooths (dot) nl
Tomvz20Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2005
Laatste: 12-7-2017
Berichten: 122
11-5-2006 09:46
https://www.zalinaz.com/upload/3187_big.jpg
hier op de achtergrond een deel van de wand

https://www.zalinaz.com/upload/1549_big.jpg
totaalbeeldje van de scannerwand helaas is de foto niet zo groot

https://www.zalinaz.com/upload/1575_big.jpg
en nog een

https://www.zalinaz.com/upload/3223_big.jpg
en tot slot het scannerwandje op de achtergrond

ik hoop dat je nu een beeld hebt
DJbooths (dot) nl
Ws soundexpresseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-9-2002
Laatste: 18-9-2020
Berichten: 214
11-5-2006 09:47
De HQ powers hebben idd een klein kleur verschil, en als de scans stil staan wil het toch ook wat bibberen.....

Ik kan 20 812scans voor 2000 overnemen, vandaar dat die optie voor mij interessant werd. Wel moet het elke keer op en afgebouwd worden, het is niet voor vaste installatie. De 812's zijn natuurlijk wel lekker snel, en ik denk dat er met goed proggen best wel wat moois mee te doen is.

Ook hoorde ik hier de winner voorbij komen, zijn deze volgens jullie meer geschikt dan de martin? (HQ power valt eigenlijk al af, omdat de 8 idd al voor andere dingen gebruikt worden, en naar mijn mening niet nauwkeurig genoeg zijn....)
Zelf vind ik het witte van gas-ondlading wel stukke mooier dan een 250watt halogeen pitje, en juist de massa maakt veel goed! Echter heb ik zelf niet heel veel ervaring met de martin 812, vandaar mijn post dus....
Sound-Light-Laser-FoamParty's-Led Dancefloor
JurrieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-4-2003
Laatste: 4-1-2024
Berichten: 620
11-5-2006 10:15
De 812's zijn volgens mij ook wel een stukje zwaarder dan de andere alternatieven. Kan een nadeel zijn, ik weet niet hoe je de matrix wilt gaan riggen.
Ws soundexpresseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-9-2002
Laatste: 18-9-2020
Berichten: 214
11-5-2006 10:22
wordt een speciaal frame voor gemaakt wat in de truss komt. Moeten namelijk ook led-tubes tussen komen.
Sound-Light-Laser-FoamParty's-Led Dancefloor
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
11-5-2006 10:27
Wat voor controller ga je voor de wat leukere matrix-patronen op de wall gebruiken? Kan me voorstellen dat programmeren van butterfly-effectje of iets dergelijks nogal een hels karwei is op een "gemiddelde" tafel..?
Light Image
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 21-9-2024
Berichten: 13472
11-5-2006 10:36

CyberDance schreef:

Ik zeg trackspots sneaky :V Maar die zijn wellicht een stukje duurder, en sowieso ook groter, dan een 812 of HQ Exciter. Alleen ga ik bij de Exciters mijn twijfels krijgen over de correctheid en snelheid van kleuren/gobo wissels etc, wat juist bij zo'n wall toch aardig nauw komt.
En de 812 is erg goed in wisselen van kleuren? Schiet niet elke 812 wel één keer op een avond over z'n positie heen op het kleurenwiel?

Onderlinge kleurverschillen zul je altijd hebben (bij de een wat meer dan bij de ander); ook bij de 812 tenzij ALLE kleuren van ALLE kleurenwielen uit dezelfde dichro kleurplaten gesneden zijn (en de kans daarop is zelfs bij scans in doorlopende serienummers verdomd klein).

Als ik een "wall" moest maken met scans dan zou ik alleen scans kiezen die een remote reset optie hebben (want vrijwel elke scan laat wel eens een keer een steekje vallen). Tenzij het geen gasontladingsscans zijn (in dat geval kun je nog overwegen elke scan gewoon achter een switchpack te hangen).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Ws soundexpresseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-9-2002
Laatste: 18-9-2020
Berichten: 214
11-5-2006 11:22
dit is dus iets wat de 812 wel heeft en de hq power niet.....
Sound-Light-Laser-FoamParty's-Led Dancefloor

Terug naar forum Reageer (zonder quote)