Forum > Algemeen Forum

Muziekstijl niet draaien, om bepaald publiek te weren?

(73 reacties. Pagina 2 van 8)
Moderator(s): Dré
Magik77Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-12-2002
Laatste: 7-3-2006
Berichten: 156
11-4-2003 14:48
Een bepaalde muziekgenre trekt toch een bepaalt soort publiek. Hoewel er een heleboel mensen met nederlandse achtergrond van RNB houd, is het gros toch niet van Nederlandse afkomst. Niet dat dat erg is.....
Een feest als Tunderdome trekt weinig mensen die niet van Nederlandse afkomst zijn, en een RNB feest juist wel. Ja en??
Op alle soorten feesten Tunderdome, RNB, Mysteryland enz, zijn relletjes. En dat volgens mij altijd zo blijven, of het nou om huidskleur gaat, of om het voetbalteam (dat je zgn. support)
Zolang iedereen maar genoeg gelegenheid krijgt om naar de muziek te luisteren die hij/zij leuk vind, is het prima.

Marokanen Turken Antilianen enz. hebben toch een andere mentaliteit, en opvatting van bepaalde zaken. De een noemt het provocerend de ander noemt het agressief, ik noem het gewoon anders. Ik kan het me best voorstellen dat een eigenaar van een kroeg of uitgaanscentrum, liever een bepaalt publiek binnen wil hebben, als een ander publiek. Een mens voelt zich over het algemeen meer op het gemak tussen de mensen met wie hij zich kan vergelijken, en zich in kan herkennen. Andere mensen geven daar juist niks om, en gaan juist voor de muziek. Zolang deze de toegang tot een feest niet worden ontzegd, is er niks aan de hand.
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 1370
11-4-2003 15:04

Reemski schreef:

Ook niet allemaal natuurlijk.
Zeker niet allemaal. Maar als ik een vergelijk maak.... En dit een een geheel persoonlijke mening.
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 1370
11-4-2003 15:09

Magik77 schreef:

Marokanen Turken Antilianen enz. hebben toch een andere mentaliteit, en opvatting van bepaalde zaken. De een noemt het provocerend de ander noemt het agressief, ik noem het gewoon anders.
Wanneer ik in de stad loop 's middags, en ik zie een hele groep kleine apies luidruchtig door de stad lopen. Wijzend naar een jongen die alleen staat. En meteen gaan alle apies er omheen staan en irritant doen. Dat noem ik niet anders, maar minstens provocerend. En dat met een leeftijd van 13 jaar al.

Maargoed. Dit is mijn laatste reactie.. Het is een relatief kleine groep die de boel verziekt. As usual...
HurricaneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-10-2002
Laatste: 30-7-2020
Berichten: 343
11-4-2003 19:16
ook zo'n leuk verhaal:

Eens in de 4 maanden word er bij ons een grote dancenight gehouden waar ik mee mag helpen met het licht. Nu hebben ze een zaal met hardhouse/style met redelijk wat gabbers enzo erin en daarnaast een zaal met 2step/r&b vol met molukse en andere "bruine" personen. Nu zijn het vooral de molukkers die beginnen met knokken maar er is altijd wel een vechtpartij. Gelukkig bestaat de security op zo'n avond uit 8 brede uitsmijters dus ik heb er geen last van. Maar ik snap niet helemaal hoe de organisatie zoiets heeft kunnen plannen.

greetzz
...
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
11-4-2003 22:52
mja, ze moeten toch proberen zoveel mogelijk publiek te trekken, dus zijn ze haast wel verplicht om verschillende muziekstijlen te draaien...

en als je bijvoorbeeld geen hardhouse/trance draait, dan voelt dit publiek zich weer 'gediscrimineert'...
Music is what feelings sound like...
DesconStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-7-2002
Laatste: 20-4-2009
Berichten: 179
11-4-2003 23:04

RonnieB schreef:

er zijn hier al een paar discotheken in de buurt (harderwijk, achterveld) die al eens een erg succesvol RNB-only avond hebben ge-organiseerd... op dat moment heb je alleen maar dat soort mensen er lopen, en dan heb je waarschijnlijk geen last van ruzie's?
Geen last van ruzie's ? ik weet van discotheken hier in de omgeving als er een r&b feest is dat er EXTRA beveiliging nodig is.

En de plaatselijke discotheek wil geen R&B feesten meer na een schietpartij en een masale vechtpartij.
StamplaafStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-11-2002
Laatste: 13-1-2008
Berichten: 70
14-4-2003 09:05

descon] schreef:



Geen last van ruzie's ? ik weet van discotheken hier in de omgeving als er een r&b feest is dat er EXTRA beveiliging nodig is.

En de plaatselijke discotheek wil geen R&B feesten meer na een schietpartij en een masale vechtpartij.


iedereen praat hier wel over turken, antilianen enz.
vergeet echter niet de muziek zelf.

een voorzetje:

in delirium is er tot nu toe bijna alleen maar gevochten tijdens R&B of hardcore. roept de muziek (en dan vooral de teksten) niet erg veel aggressie op?
ik vind 't bijvoorbeeld echt niet normaal dat als ik m'n neefje van 9 even naar huis breng in de auto, de radio uit moet omdat er een wijf loopt te kreunen dat ze zo graag aan d'r reet gelikt wil worden..
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 1137
8-10-2003 19:15
Absoluut waar, muziek roept gewoon bepaalde gevoelens op. Maar als je al dat soort muziek gaat weren dan zit je strax al vrolijk mozart te luisteren in de disco (beetje overdreven).

Stijlen waar redelijk wat agressie bij opgewekt worden zijn de hardere dancesoorten denk hardhouse, hardtrance etc, hardrock (denk Nirvana, Slipknot, Limp Bizkit), R&B dus blijkbaar ook, wat mij redelijk verbaasde persoonlijk.

R&B is nou niet echt een agressieve muzieksoort, maar het zijn meer die "pimps/players" die mot maken met anderen. Dat heeft mijns inziens niet echt meer met agressie door muziek te maken, maar meer de mensen die die muzieksoort trekt. En daar moet toch wel duidelijk onderscheid in gemaakt worden.

Het blijft jammer dat mensen niet gewoon een gezellig feestje kunnen bouwen zonder meteen te lopen knokken. Maar zeg nou zelf, R&B loopt toch redelijk uit de hand. Je kan de TV niet maar op een muziekzender zetten zonder de bobbels langs te zien stuiteren. En dan hebben we het fenomeen Sean Paul nog... jesus wat een kutherrie. Dat Get Busy van hem, dat is toch geen muziek meer, of zijn er mensen die het daar niet mee eens zijn? Ik vind het persoonlijk meer een excuss om met wat halfnaakte vrouwen rond te hangen in een grote auto met een hoop "ice" om je nek. angry
Volgende keer Peter!
RoeltjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2003
Laatste: 30-9-2015
Berichten: 505
8-10-2003 19:51
Bedenk ook eens dat een disco mag draaien wat ze willen, als die eigenaar besluit om alleen nog maar andre hazes te draaien, so let it, zijn wil...

ik vind rnb ook beetje irri stijl... ineens tempo weg... in licht en geluid... heb zelf tijdje @ 'discotheek' gedraait en op et moment dat je een blokje rnb deed viel alles stil ... (en stonden wat vage mensen achterop et podium vaag te doen, met de nodige breezersletten eromheen :P)
vaj-ta-lie-tie
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
9-10-2003 09:14

Peter schreef:

En dan hebben we het fenomeen Sean Paul nog... jesus wat een kutherrie. Dat Get Busy van hem, dat is toch geen muziek meer, of zijn er mensen die het daar niet mee eens zijn?
Ik vind dat een lekker nummer. De opvolger (like glue) vind ik trouwens een stuk minder.

Peter schreef:

Ik vind het persoonlijk meer een excuss om met wat halfnaakte vrouwen rond te hangen
Zo'n excuus zoek ik ook nog... razz :p
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)