Forum > Geluid

Revisie Dateq GPM-8 Stereo

(13 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
SfinxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-7-2005
Laatste: 13-12-2007
Berichten: 6
24-9-2007 14:38

goahead schreef:

Ik heb de trafo buiten de kast gemonteerd en nu werkt ie perfect. Waarschijnlijk hoorde hij afgeschermd te zijn want als de trafo in de buurt van de masterprint kwam begon ie te brommen. Volgende keer maar weer inbouwen en afschermen, nu ff genieten van een werkend mengpaneel met de trafo in een aparte kast
Hoe hard was deze brom precies? Sinds kort ben ik in het bezit van een GPM 8 ti. Het viel me op dat hier ook een klein brommetje op de master output zit. Deze is bij normaal volume niet echt hoorbaar, maar op vu-meter van de leveler die er achterzit is wel een constant signaal te zien als alle schuiven dichtstaan. Vraag me af of er misschien wat mis is met m'n 'nieuwe' aanwist..
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 2-10-2024
Berichten: 9491
24-9-2007 14:53
voedings condensators alsmede de elco's op de vu meter print vervangen lost het meestal op
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
SfinxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-7-2005
Laatste: 13-12-2007
Berichten: 6
25-9-2007 12:45

Tom schreef:

voedings condensators alsmede de elco's op de vu meter print vervangen lost het meestal op
Is zoiets zelf te doen? Ken wel iemand die wat soldeerwerk voor mij wil doen, maar dan moet ik wel precies weten wat er vervangen moeten worden. Of is het misschien handiger om even contact met Dateq op te nemen?
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 2-10-2024
Berichten: 9491
27-9-2007 09:37
als je moet vragen hoe het moet, dan kan je het beter niet zelf doen,
Geld ook voor de "techneut".

Met de infi die ik je heb gegeven zou hij het moeten kunnen klaren, als we de onderdelen moeten gaan aanwijzen, dan vrees ik het ergste......

En kan je beter naar een goed reparatiecentrum, of naar Dateq in almere gaan.
We hebben ook een forumlid wat het klusje meestal wat voordeliger voor je kan klaren: Rob Nijhuis
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)