Forum > Newbie Forum

Limiter

(18 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
GoTMoReStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-8-2004
Laatste: 26-12-2007
Berichten: 458
6-3-2006 07:49
juist.

Lees ook dit even door en je weet precies wat je met een compressor kan doen.
Soms..
RenesnellemanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2005
Laatste: 6-7-2018
Berichten: 129
10-3-2006 18:15
Die gebruiksaanwijzing of handleiding is inderdaad wel handig, daar ik begreep dat je het geluid ook aardig om zeep kan helpen met een limiter..

Keuze is dus eventueel de 1600, heb inmiddels gelezen en ook de eerder genoemde instellingen voor het grijpen, zoals weergegeven op forum,...

Iemand anders nog aanvullingen op eventuele instellingen, dan wel zaken waar je op dient te letten, vanuit ervaring..?
Let the beat controled by DJ
GoTMoReStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-8-2004
Laatste: 26-12-2007
Berichten: 458
10-3-2006 20:55

renesnelleman schreef:

Die gebruiksaanwijzing of handleiding is inderdaad wel handig, daar ik begreep dat je het geluid ook aardig om zeep kan helpen met een limiter..

Keuze is dus eventueel de 1600, heb inmiddels gelezen en ook de eerder genoemde instellingen voor het grijpen, zoals weergegeven op forum,...

Iemand anders nog aanvullingen op eventuele instellingen, dan wel zaken waar je op dient te letten, vanuit ervaring..?
Zolang je in kleine stapjes aanpast kan je weinig misdoen, ben je wat ervarener kun je wat heftiger afstellen. ( dan weet je iig wat je doet )
Soms..
RenesnellemanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2005
Laatste: 6-7-2018
Berichten: 129
10-3-2006 22:34
Buiten de reeds gegeven aanwijzingen en eventuele aanpassingen, nog tips waar je op dient te letten.. en dan met het oog op de 1600 ?
Let the beat controled by DJ
GoTMoReStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-8-2004
Laatste: 26-12-2007
Berichten: 458
11-3-2006 19:45
Niet teveel eisenwink ;)
Maar dat moet je bij Behringer al HELEMAAL nooit doen.

Zodra je hem echt zwaar aan het werk zet, laat hij steker vallen. Maar ook dit is altijd zo bij budget dingen. Zodra je een luidspreker dap/skytec/weetikveelwelkvaagchineesmerkjedanook beetje aan het werk zet laat hij ook steken vallen, of een goeie luidspreker die dan geen steken laat vallen maar amper redement heeft ( Dap AX/SM ), ps dit is slechts mijn mening.. ( om onnodige geflame zoals op een zeker ander forum wel regelmatig gebeurt hier beetje uit de buurt te houdensneaky :V )
Soms..
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 29-9-2024
Berichten: 9491
13-3-2006 11:45

GoTMoRe schreef:

Niet teveel eisenwink ;)
Maar dat moet je bij Behringer al HELEMAAL nooit doen.

Zodra je hem echt zwaar aan het werk zet, laat hij steker vallen. Maar ook dit is altijd zo bij budget dingen. Zodra je een luidspreker dap/skytec/weetikveelwelkvaagchineesmerkjedanook beetje aan het werk zet laat hij ook steken vallen, of een goeie luidspreker die dan geen steken laat vallen maar amper redement heeft ( Dap AX/SM ), ps dit is slechts mijn mening.. ( om onnodige geflame zoals op een zeker ander forum wel regelmatig gebeurt hier beetje uit de buurt te houdensneaky :V )
Als je een mening uit, want meer is het niet, wil je dan alsjeblieft niet zo generaliserend zijn?
Want wat je hier typt, slaat nergens op.
Ik zicht al je beweringen met zar voorbeelden helemaal lek.

Om kort te gaan:
Merken zijn niet presé slecht,
wel kan het zijn dat bepaalde modellen minder presteren of zelfs ruk zijn.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
GoTMoReStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-8-2004
Laatste: 26-12-2007
Berichten: 458
13-3-2006 23:12

Tom schreef:

GoTMoRe schreef:

Niet teveel eisenwink ;)
Maar dat moet je bij Behringer al HELEMAAL nooit doen.

Zodra je hem echt zwaar aan het werk zet, laat hij steker vallen. Maar ook dit is altijd zo bij budget dingen. Zodra je een luidspreker dap/skytec/weetikveelwelkvaagchineesmerkjedanook beetje aan het werk zet laat hij ook steken vallen, of een goeie luidspreker die dan geen steken laat vallen maar amper redement heeft ( Dap AX/SM ), ps dit is slechts mijn mening.. ( om onnodige geflame zoals op een zeker ander forum wel regelmatig gebeurt hier beetje uit de buurt te houdensneaky :V )
Als je een mening uit, want meer is het niet, wil je dan alsjeblieft niet zo generaliserend zijn?
Want wat je hier typt, slaat nergens op.
Ik zicht al je beweringen met zar voorbeelden helemaal lek.

Om kort te gaan:
Merken zijn niet presé slecht,
wel kan het zijn dat bepaalde modellen minder presteren of zelfs ruk zijn.
Daarom zeg ik er ook duidelijk bij dat het slechts mijn mening is, en het kan ook zo lek gestoken worden. MIJN ervaringen ( en met mij zeker ook wel meer die ( beginnen ) serieus bezig te zijn en vaak ook wat meer met proffesionelere app werken ) met die budget merken is dat je er absoluut niet veel van moet verwachten, en zodra je wat gaat eisen van je apparatuur gaat het steken laten vallen. Natuurlijk zullen er uitzonderingen zijn ( noem voor de grap s goeie? ). Maar met betreffende behringer speeltje gaat dit ook zeker op.

Wij hebben het er ook wel eens over gehad, dat was toen over de headroom van budget amps. Precies hetzelfde als wat ik in bovenstaande aanhaal.

Maar ok, zodra je eens een keertje wat echt leuks huurt of een demo krijgt van echt serieus spul, en je ziet wat het verschil daartussen is dan schrijf je het wel heel snel af..

Maar wederom dit is mijn mening over het budget gebeuren, er zullen altijd mensen zijn die er echt leuke dingen mee weten te doen ( lopen dan ook mooie voorbeelden van rond op het forum ) maar dat zijn ook echt de mensen die weten hoe het moet, en wat je moet doen om ze goed te laten zijn. Maar er lopen ook weer veel rond die er ongeveer hetzelfde over denken als mij, en ook best veel geld vergooit hebben met het budget gebeuren en achteraf denken van goh, had ik nu maar gespaart had ik nu wel wat fatsoenlijks gehad ( no-offence budget gebeuren.. )

Jammer genoeg is deze discussie volgens mij al erg veel gevoerd..
Soms..
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 29-9-2024
Berichten: 9491
14-3-2006 10:43
Het topic gaat hier over limiters,
De limiters die je kan creeren door behringer compressors, zijn voor hun geld helemaal zo gek nog niet,
en heb ik heel regelmatig in grote pa's van bekende bandjes zien zitten....

Ik heb er zelf ook diverse gehad, en nog steeds.
Ok, het is geen compressor van € 1500,- dus die eisen mag je niet stellen,
maar in een prijsklasse van minder dan 150 euro, moet ik zeggen dat die dingen onverwacht veel waar bieden voor hun geld.
Tweede hands kan je ze al voor ongeveer 75 euro kopen.
En dan heb je voor weinig geld toch een ding wat een hoop kan.
Alleen is het wel zo dat de meesten de tijd en de rust niet nemen om zo'n apparaat helemaal goed in te leren stellen......
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
GoTMoReStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-8-2004
Laatste: 26-12-2007
Berichten: 458
14-3-2006 11:46
En daar kan ik je ook echt geen ongelijk geven!
Soms..

Terug naar forum Reageer (zonder quote)