Forum > Geluid

Enkele vraagjes over bridged mode

(11 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
Sntho0Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-5-2004
Laatste: 16-9-2023
Berichten: 199
6-7-2007 14:51
Ik had dit net ook ergens in een topic gevraagd maar er zal wel iets fout zijn gegaag. Kan het nergens weer vinden.
De vraag is deze:

Als de specs van een versterker aangeven dat die versterker stabiel is in 2 Ohm stereo en in 2 Ohm mono, kan ik er dan van uitgaan dat hij ook stabiel is in bridge 4 Ohm? Ik dacht altijd van wel maar begin nu tw twijfelen. Het is namelijk zo vreemd dat er alleen 8Ohm bridge bij staat.
Daniel-soundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2006
Laatste: 25-4-2014
Berichten: 638
9-7-2007 09:50

sntho0 schreef:

Ik had dit net ook ergens in een topic gevraagd maar er zal wel iets fout zijn gegaag. Kan het nergens weer vinden.
De vraag is deze:

Als de specs van een versterker aangeven dat die versterker stabiel is in 2 Ohm stereo en in 2 Ohm mono, kan ik er dan van uitgaan dat hij ook stabiel is in bridge 4 Ohm? Ik dacht altijd van wel maar begin nu tw twijfelen. Het is namelijk zo vreemd dat er alleen 8Ohm bridge bij staat.
Als een versterker 2 ohm stabiel is kan hij 4 ohm bridgen, althans zonder dat er een protect een stokje voorsteekt, het verhaal van het bridgen is namelijk dat je 2 kanalen aan elkaar "shuift" waardoor ze dus mono, bridge, vermogen leveren wat dus 2x het stereo vermogen is... maar het ligt natuurlijk ook aan de versterker... bij een behringer EP zou ik het niet proberen...

Daniel
If it ain't Dutch it ain't much...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)