Forum > Geluid

Microfoon voor toneelvoorstelling!

(17 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
MSSSStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-6-2003
Laatste: 10-5-2010
Berichten: 108
22-2-2006 01:10
@Rene: Tijd om eens met het bestuur te gaan praten voor wat extra mics? wink ;)
Liefde moet van twee kanten, zowel voor- als achterlangs!:P
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
22-2-2006 22:59

MSSS schreef:

@Rene: Tijd om eens met het bestuur te gaan praten voor wat extra mics? wink ;)
Dat ligt gevoelig bij Rene wink ;)
Maar dat is MIJN mening...
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
22-2-2006 23:17
Haha, ja inderdaad. wink ;)

Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik geloof dat de zaak aan het verbeteren is. Langzamerhand leert men stapje voor stapje toch telkens wat beter met de organisatie die zo'n installatie meebrengt om te gaan. Zelfs met de financiële zaken gaat het iets beter. wink ;)

Wil niet zeggen dat er geen probleempuntjen meer zijn...Maar hé, er wordt aan gewerkt. (en binnenkort is er ook een vergadering waar de microfoons op de agenda staan laugh :D )

Maar iets meer on-topic:
Wel grappig, ik las straks dat topic door dat barbara aan het begin van dit topic gaf. En wat staat daar in?

ideedeluxe schreef:

Ik zou zeggen: kijk eens naar b.v. een AKG C1000, min of meer een allrounder..
Komt niet helemaal overeen met mijn ervaring. (en ook die van barbara blijkbaar)
M|A AudiotechniekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-7-2004
Laatste: 18-3-2013
Berichten: 289
24-2-2006 19:46
en mijn ervaring komt ook niet overeen met alround inzetbaar. Ze zijn leuk als handmic voor spraak en wellicht een beetje zang, maar ze zijn erg richtingsgevoelig. Dus boven het podium hangen haalt niet veel uit.
De laatste doet het licht uit
MarkRomboutsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-10-2005
Laatste: 24-9-2014
Berichten: 62
24-2-2006 22:10
Heb je ze al eens geprobeerd zonder het hyper kapje ?
Misschien met het extra hoog kapje ?

Ik vind ze zelf persoonlijk ook meer geschikt om instrumenten te versterken met een niet al te grote afstand tussen de microfoon en het instrument.

Mijn Rode nt-5's doen het als richtmicrofoon al een stukje beter en zijn ook nog redelijk te betalen.
ProsoundandlightStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-10-2005
Laatste: 9-3-2015
Berichten: 457
25-2-2006 19:33
Om een toneelvoorstelling te versterken gebruik je best geen richtmicro's! Ik lees hier zo veel over richtmics, maar dat is eigenlijk niet echt inzetbaar bij zulke dingen. Een volledig podium belicht je toch ook niet met een volgspot?!
Niets vervangt ervaring, maar ervaring vervangt niets!
MSSSStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-6-2003
Laatste: 10-5-2010
Berichten: 108
26-2-2006 01:22
Erg leuk dat je het zegt, alleen lees ik niks over hoe het dan volgens jouw wel moet. Naar mijn mening is dit een nutteloze opmerking omdat je nog niet eens weet hoe de voorstellingen inmekaar zitten.

Natuurlijk zijn richtmicro's wel inzetbaar bij zulk soort dingen. Uiteraard is dit lang niet altijd de meest ideale oplossing, maar het is goed mogelijk.

Als jij bijvoorbeeld een voorstelling hebt met 1 hoofdrolspeler en verder geen personen,dan is een richtmicrofoon niet ideaal.Zeker niet wanneer de hoofdrolspeler ook nog eens heen en weer loopt, dan kun je het helemaal vergeten.(hiervoor zou een zendertje of een mic met een touwtje het best voldoen) Maar mocht jij een voorstelling hebben waar bijvoorbeeld 4 personen naast elkaar zitten of staan gedurende de show, dan is een richtpijpje of pijpjes best inzetbaar.

Ps: Het blijft wel erg stil uit de richting van de op....
Liefde moet van twee kanten, zowel voor- als achterlangs!:P
Daan.hzndnkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-7-2005
Laatste: 10-5-2008
Berichten: 46
12-10-2006 20:59
Erg stil ja..

Maar i'm back! We hebben nu alles alles alles binnen, heb al het een en ander getest.

De Crown PCC160 werkt prima, vangt alles maar dan ook alles op.

In onze situatie moeten de mic boven het toneel hangen (met een plankje, zoals al gezegd was) willen we feedback voorkomen!
Onderaan beginnen...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)