Forum > Newbie Forum

Welk merk parren heb ik?

(13 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
Break The SilenceStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-2-2005
Laatste: 31-7-2023
Berichten: 127
9-2-2006 12:10

Marc Ebbers schreef:

Dj Nathan schreef:

Een showtec behuizing kost nieuw €25?
Deze is misschien nog wel iets degelijker dus ik denk alleen voor de behuizing €12,-
Lamp kost nieuw €45 zou ik voor een setje €32 euro vragen. Iets hoger misschien.
Zijn die philips lampen zo duur?, dat wist ik niet eens.
Dus laten we zeggen 120 voor het setje? (4 x32)-korting omdat je er vier neemt.
Een 1000W PAR64 lamp wel, maar een 300W PAR56 lampje is toch wel een stuk goedkoper... Kost nieuw iets van een 20€
Marc EbbersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2005
Laatste: 17-1-2023
Berichten: 598
9-2-2006 17:11

Break The Silence schreef:

Marc Ebbers schreef:

Dj Nathan schreef:

Een showtec behuizing kost nieuw €25?
Deze is misschien nog wel iets degelijker dus ik denk alleen voor de behuizing €12,-
Lamp kost nieuw €45 zou ik voor een setje €32 euro vragen. Iets hoger misschien.
Zijn die philips lampen zo duur?, dat wist ik niet eens.
Dus laten we zeggen 120 voor het setje? (4 x32)-korting omdat je er vier neemt.
Een 1000W PAR64 lamp wel, maar een 300W PAR56 lampje is toch wel een stuk goedkoper... Kost nieuw iets van een 20€
Als ik er dat bedrag voor krijg, zou het mooi zijn.
Maar voorlopig blijven ze hier!
Focus on the customer and the rest will follow.
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
10-2-2006 17:04

Max schreef:

Wellicht dat DTS-kenner Martijn er meer over kan vertellen wink ;).
Daar ben ik. razz :p

DTS cans zijn langer dan normaal, zeker bij de par56 cans is dat goed te zien. Fotootje. Op deze foto hangen vooraan 5 DTS par 56 cans, daarnaast een aantal andere cans. Daarop stond geen merk, gewoon een standaard china/taiwanparretje. (Foto is overigens een keer genomen toen ik zin had om alle parretjes in zo min mogelijk truss te hangen: klik Die 16 kortere cans toen gekocht in de veronderstelling dat het DTSen waren, maar helaas was de koper niet goed op de hoogte. Deze zijn dus weer vervangen door 8 DTS 64'ers wink ;) )

Daarnaast zijn de verstevigingen bij de bouten van de beugel met 2 klinknagels per kant vastgezet in plaats van 1. Tot nu toe ben ik nog geen andere cans tegengekomen die dat ook hebben.

Een derde kenmerk is de krans bij de sterknop. Voordeel hiervan is dat de parren te stellen zijn zonder dat de knop losgedraaid hoeft te worden.

En natuurlijk dat er gewoon een sticker op de beugel zit waar DTS opstaat.

Om terug te komen op de restwaarde:
Een setje nette parren voorzien van merklamp leveren ongeveer 175 tot 200 euro op. Prijzen van vroeger of extra dure lampen doen er dan nauwelijks toe. De verkoper wacht dan liever op een setje parren met "normale" lampen.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
Marc EbbersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2005
Laatste: 17-1-2023
Berichten: 598
10-2-2006 17:15
Betreft restwaarde:
Ik zit misschien toch te twijfelen om over te stappen op raylight.
En aangezien ik een compleet setje incl. raylight voor een "mooie"prijs kan kopen.
Wil ik deze misschien toch uit de deur doen.
Nouwjah, om eerlijk te zijn hoef ik er ook niet de hoofdprijs voor. Er zit namelijk hier en daar een heel klein deukje.
Ik merk vanzelf wel wat ik er voor krijg als ik ze weg zou doen.
Focus on the customer and the rest will follow.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)