Forum > Algemeen Forum

Prodjuser CDJ-14 Flightcase

(37 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
20-1-2006 16:33

Tenkater schreef:

Zijn er misschien andere mensen die er een aansluitpaneel in hebben gemaakt? Of kunnen mensen mij überhaupt iets aanraden om in te bouwen voor deze kist aangezien ik een totale n00b hierin ben... ashamed :$

Ik zat te denken aan de achterkant een aansluitpaneel te maken met daarin (als het allemaal past natuurlijk) powercon in, monitor uit, 4x master uit (xlr) en 2x ingang (xlr). Aangezien een aansluitpaneel uitsteekt, wil ik gebruik maken van een schotel. Ik hoop dat er een schotel bestaat met 8 d-connector gaten. Hoe ik zoiets moet bedraden (van de connectoren naar mixer) weet ik nog niet, maar ik ga mij daarin inlezen.
Je kunt natuurlijk ook boven de mixer een plankje op maat zagen, en hier de connectoren inzetten. I.m.o. mooier als die schotels (Schotels doe ik alleen als het niet anders kan. Tijdens vervoer komt er troep in je connectoren en zijn ze nietbeschermd. Bovendien is het lelijk ;-)
It's time to play the music, It's time to light the lights..
TenkaterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2004
Laatste: 21-12-2019
Berichten: 399
20-1-2006 18:32

big bang schreef:

Tenkater schreef:

Zijn er misschien andere mensen die er een aansluitpaneel in hebben gemaakt? Of kunnen mensen mij überhaupt iets aanraden om in te bouwen voor deze kist aangezien ik een totale n00b hierin ben... ashamed :$

Ik zat te denken aan de achterkant een aansluitpaneel te maken met daarin (als het allemaal past natuurlijk) powercon in, monitor uit, 4x master uit (xlr) en 2x ingang (xlr). Aangezien een aansluitpaneel uitsteekt, wil ik gebruik maken van een schotel. Ik hoop dat er een schotel bestaat met 8 d-connector gaten. Hoe ik zoiets moet bedraden (van de connectoren naar mixer) weet ik nog niet, maar ik ga mij daarin inlezen.
Je kunt natuurlijk ook boven de mixer een plankje op maat zagen, en hier de connectoren inzetten. I.m.o. mooier als die schotels (Schotels doe ik alleen als het niet anders kan. Tijdens vervoer komt er troep in je connectoren en zijn ze nietbeschermd. Bovendien is het lelijk ;-)
Dat is inderdaad een betere optie, vond het eigenlijk al zonde om in die case te gaan zagen. Afgezien of het wel of niet past, heb ik toch een vraagje: als je de aansluitingen boven de mixer hebt dan steek je alle stekkers dus van bovenaf erin. Maar die kabel maakt dan toch een knik als deze naar bv. de versterker gaat? Alle xlr en powercon stekkers en kabels gaan dan toch knikken en dit lijkt mij toch niet echt goed daarvoor. Hoe kan je dit voorkomen?
Weinig posten: wel veel lezen en dus leren! :)zoek en gij zult vinden, vind gij het niet, dan is het zoek!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
20-1-2006 18:33
De kabel maakt geen knik, maar een bocht. Als je fatsoenlijke kabel koopt, kan dit niet zo superveel kwaad, hoewel connectoren aan de voor- of achterzijde wel beter voor je kabels is.
TenkaterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2004
Laatste: 21-12-2019
Berichten: 399
23-1-2006 17:38
1 x bewerkt. Laatst door Tenkater op 23-1-2006 17:50
Ok bedankt voor de reacties allemaal! Over die kabel gesproken: dat zal dan deze, deze of deze worden met daaraan neutrik connectoren. Een schotel zal waarschijnlijk niet echt gaan passen op de achterzijde, maar ik zal eens kijken of dit aan de zijkant kan.

Mijn eerste optie is echter een prikpaneeltje boven de mixer te maken, ondanks dat ik hier wel errug weinig ruimte voor heb (doordat er jackpluggen die uit mijn vestax pcv-275 komen, en die maken de hoek niet echt). Aangezien mijn houtbewerkingskunsten niet denderend zijn, ga ik even kijken in hoeverre het mogelijk is dit paneeltjes op maat te laten zagen (zijkanten eraf) en gaten erin te laten zetten. Zo kan ik dan netjes 8 connectoren erin zetten. Ik ga mij even inlezen of dit mogelijk is en anders een of ander bedrijfje vragen wat de kosten hiervan zijn.
Weinig posten: wel veel lezen en dus leren! :)zoek en gij zult vinden, vind gij het niet, dan is het zoek!
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
23-1-2006 17:44
Uit de oude doos:

Zo is het connectorplaatje in de discobar hier gezet

19" paneeltje afgezaagd en nieuwe gaten in geboord om hem vast te schroeven. Vooraan was het handigst, ziet het publiek geen connectoren naar boven steken.
Light Image
TenkaterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2004
Laatste: 21-12-2019
Berichten: 399
23-1-2006 17:49

JeroenVDV schreef:

Uit de oude doos:

Zo is het connectorplaatje in de discobar hier gezet

19" paneeltje afgezaagd en nieuwe gaten in geboord om hem vast te schroeven. Vooraan was het handigst, ziet het publiek geen connectoren naar boven steken.
Bedankt voor je reactie. Dat ziet er inderdaad netjes uit. Echter heb ik het idee dat de kabels dan toch aardig in de weg zitten tijdens het draaien. Hoe heb jij dit ondervonden? Daarnaast weet ik niet of dit überhaaupt gaat lukken bj mij aangezien mijn stekkerblok dan ergens in de weg komt te zitten en ik geen andere optie hiervoor zie om die weg te werken. Maar wel een idee om over na te denken.
Weinig posten: wel veel lezen en dus leren! :)zoek en gij zult vinden, vind gij het niet, dan is het zoek!
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
23-1-2006 17:54

Tenkater schreef:

JeroenVDV schreef:

Uit de oude doos:

Zo is het connectorplaatje in de discobar hier gezet

19" paneeltje afgezaagd en nieuwe gaten in geboord om hem vast te schroeven. Vooraan was het handigst, ziet het publiek geen connectoren naar boven steken.
Bedankt voor je reactie. Dat ziet er inderdaad netjes uit. Echter heb ik het idee dat de kabels dan toch aardig in de weg zitten tijdens het draaien. Hoe heb jij dit ondervonden? Daarnaast weet ik niet of dit überhaaupt gaat lukken bj mij aangezien mijn stekkerblok dan ergens in de weg komt te zitten en ik geen andere optie hiervoor zie om die weg te werken. Maar wel een idee om over na te denken.
Kabels in de weg? Neehoor, kabels direct voor de case langs naar beneden, set staat op keyboardstatieven waar de kabels netjes tussendoor weg kunnen lopen.

Stekkerblok zat in deze set onder de mixer, en in de huidige set (met Dateq XTC) zit'ie gewoon achter de mixer. Past prima en ruim.
Light Image
R@verStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2004
Laatste: 30-1-2017
Berichten: 35
24-1-2006 17:22
Ik heb net de cdj-10 binnen gekregen en het past (ik zal later een foto maken)! Mag ik vragen of jij ook een aansluitpaneel (in-en uitgangen, stroom etc.) erin hebt zitten? Zo ja, hoe heb je dat gedaan (evt. een foto?)?
Sorry lees nu pas je reactie. Ja ik heb er een klein paneeltje op gemaakt. Dus boven de mixer. Daar zitten de aansluitingen voor de stroom en uhm uitgangen naar de versterker/recorder op. Ik zal asap een foto maken. happy :)
TenkaterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2004
Laatste: 21-12-2019
Berichten: 399
24-1-2006 21:59

R@ver schreef:

Ik heb net de cdj-10 binnen gekregen en het past (ik zal later een foto maken)! Mag ik vragen of jij ook een aansluitpaneel (in-en uitgangen, stroom etc.) erin hebt zitten? Zo ja, hoe heb je dat gedaan (evt. een foto?)?
Sorry lees nu pas je reactie. Ja ik heb er een klein paneeltje op gemaakt. Dus boven de mixer. Daar zitten de aansluitingen voor de stroom en uhm uitgangen naar de versterker/recorder op. Ik zal asap een foto maken. happy :)
Die foto zal ik erg waarderen. Ik ben mij al aardig aan het inlezen, dus krijg steeds meer vat op de materie. happy :)
Weinig posten: wel veel lezen en dus leren! :)zoek en gij zult vinden, vind gij het niet, dan is het zoek!
MarijnStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-3-2005
Laatste: 4-9-2018
Berichten: 801
24-1-2006 22:35
hier een foto van cdj-10 (zoals Jeroen razz :p ). met 2 cdj100 en UMX.
wel aansluitpaneeltje vanvoor (op rackprofiel)
Marijn

Terug naar forum Reageer (zonder quote)