Forum > Algemeen Forum

" Brabantse Prijzen? "

(63 reacties. Pagina 2 van 7)
Moderator(s): Dré
DjmouseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2003
Laatste: 6-2-2008
Berichten: 892
11-12-2005 19:23
1 x bewerkt. Laatst door Djmouse op 11-12-2005 20:00
vergelijk standaart lijstje lijkt me prima idee..

3kw geluid (van fatsoenlijk merk)
draaisetje(hier 2x denon3000 plus xtc)
2x 4bar op statief
lm-400(jb)
2x martin mx1 met mc showtime controllertje
3xbardeel/meubel oid
alle kabels

dj mouse
nog 10 berichten en ik word VIP!!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
11-12-2005 19:24

Get-Right schreef:

Als je er echt achter wilt komen. Dan moet je een standaard lijstje posten. En dan aan de verschillende Brabantse Drive-in shows vragen wat ze voor zo'n show zouden vragen. Lijkt mij het meest logische.
Er zal nog veel meer meespelen, beroeps of uit de kluiten gewassen hobby, welke apparatuur, wat heeft men te bieden?. etc. etc.

Geen enkele show is gelijk, dus kan je een goed vergelijk plaatsen?

Martin.
kvm entertainment
CalipsoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2004
Laatste: 7-9-2024
Berichten: 506
11-12-2005 19:37

Sylvia schreef:

calipso schreef:

het ging er mij meer om dat iedereen hier evenover 1 kam word geschoren.
Kun je even de post in dit topic aanwijzen waar dit gebeurt?
Kan aan mij liggen maar ik voelde mij wel degelijk aangesproken door deze zin:
De zogenaamde prijsduikers, drive-in hoertjes en concurrentievervalsers.
Ik zal binnenkort ook wel even het lijstje posten met een prijskaartje erbij. dan kunnen we vergelijken.

Voor mij is het meer een idee om vanuit deze hobby een klein bedrijfje te starten als het me dan nog bevalt. of heel appratuur verkopen en een leuke cent er aan over houden

natuurlijk als ik als bedrijf verder ga dan zal mijn prijs omhoog gaan. maar ook de details van de show (wat dus weer meer professionaliteit uitstraalt)
wat een onzin in dit vak
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
11-12-2005 19:48

calipso schreef:

Kan aan mij liggen maar ik voelde mij wel degelijk aangesproken door deze zin:
Dat ligt aan jou laugh :D. Niemand noemde jouw naam, iemand vroeg zich gewoon iets af en meldt er expliciet bij dat-ie niet wil flamen. Niks van aantrekken.

Nu laag zitten en straks wel bedrijf willen beginnen is trouwens NIET zo handig van je. Ga jij straks maar eens aan je klanten uitleggen waarom je tarieven ineens zo hoog zijn. We hebben er volgens mij nog niet zo lang geleden een topic over gehad, waarin iemand ook zijn prijzen wilde verhogen en geen idee had hoe dit aan te pakken bij zijn vaste klanten.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
11-12-2005 19:54

calipso schreef:

natuurlijk als ik als bedrijf verder ga dan zal mijn prijs omhoog gaan.
En juist die overgang is gevaarlijk. Veelal een zeer groot prijsverschil. Je "vaste" klanten betalen dan i.p.v. 150 euro minstens het dubbele.

Het is dan beter om nu al langzaam richting je bedrijfsprijs te gaan. Dan behoud je in de toekomst ook je vaste klanten.

Martin.
kvm entertainment
CalipsoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2004
Laatste: 7-9-2024
Berichten: 506
11-12-2005 19:56
mischien dat hun dan ook niet meer de klanten zijn die ik zou willen hebben.
Je hebt daar wel een punt hoor!
Maar de klanten die ik nu heb zijn voor weinig geld een gezellig (!!!) feest willen en niet omkijken naar professionaliteit.

maargoed dat zie ik tegen die tijd wel hoe ik dat aanpak. Maar het zal waarschijnlijk langzaam opschroeven worden. en dan kijk ik wel of hun nog happen of niet. Want ze zijn altijd tevreden geweest en hebben nooit geklaagd over een kleine prijs stijging omdat dit bij mij tot nu toe altijd evenredig is geweest met de aanschaf van apparatuur.

Maargoed ik wil eerst zeker weten of ik hier mee doorga want ik zit ook te twijfelen om in clubs en discotheken mijn geluk te gaan beproeven.

eerst mijn HBO studie. En dan zie ik wel verder.

Maar bedankt voor tip!!
wat een onzin in dit vak
Perfect EffectsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2005
Laatste: 15-2-2016
Berichten: 123
11-12-2005 21:30

KVM schreef:

Get-Right schreef:

Als je er echt achter wilt komen. Dan moet je een standaard lijstje posten. En dan aan de verschillende Brabantse Drive-in shows vragen wat ze voor zo'n show zouden vragen. Lijkt mij het meest logische.
Er zal nog veel meer meespelen, beroeps of uit de kluiten gewassen hobby, welke apparatuur, wat heeft men te bieden?. etc. etc.

Geen enkele show is gelijk, dus kan je een goed vergelijk plaatsen?

Martin.
Je kunt sowieso hier niet echt alles met elkaar gaan vergelijken.
Dat klopt, heb je gelijk in. Elke show is anders. Maar ik bedoelde het gewoon alsin een reactie voor de topicstarter. Zodat hij dan daaruit zn conclusies kon trekken.
Hoewel ik natuurlijk weet dat je daar niet alleen op kunt afgaan inderdaad. Want elke show is uniek. Maar dat leek mij de beste manier om het te 'onderzoeken'.
Verhuur & verkoop van special effects
DeWitStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 15-10-2018
Berichten: 648
11-12-2005 22:13
Ookal komt je met exact dezelfde apparatuur, dan kan je nog niet vergelijken. De duurdere zal misschien wel stukken meer ervaring hebben, betere service etc.
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein
Mark_dabombStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-9-2002
Laatste: 21-12-2010
Berichten: 277
11-12-2005 22:36
Ik begrijp het verschil een beetje. Ik zit zelf ook wat aan de lage kant maar ECHT niet aan de 75 euro voor 100 personen. Ik vraag me af of je dan nog serieus genomen wordt. Ik zet zelf altijd een show neer waar de kwaliteit aan af te zien is (Martin, Crown, Ev, nette truss en net meubel) en daar wil menigeen echt wel voor betalen!

Ik snap dat veel mensen het voor de hobby doen en geld verdienen niet als target zien maar hoe kan je dan je kosten er uit halen?
GrooveloverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-3-2004
Laatste: 28-8-2010
Berichten: 462
11-12-2005 22:46

mark_dabomb schreef:

Ik snap dat veel mensen het voor de hobby doen en geld verdienen niet als target zien maar hoe kan je dan je kosten er uit halen?
Ik denk dat er een hoop mensen zijn die kiezen voor de "hard way". Veel geld investeren en een "matige" opbrengst hebben. Het gaat ze dus meer om het plezier van het draaien en de feestjes, dan om het geld verdienen. En dan koop je maar eens niet elke 2 jaar een nieuwe set cd-spelers (bij wijze van spreken).
Pioneer cdj 800 mk2 - Synq SMX-2 - Pioneer cdj 800 mk2 - Technics RP-DH 1200

Terug naar forum Reageer (zonder quote)