Gebrande CD slechter dan Orgineel? Dacht het niet.
(30 reacties. Pagina 2 van 4)Moderator(s): Dré
KVMVIP Lid (†) Uit: Nederland Sinds: 20-11-2003 Laatste: 8-12-2009 Berichten: 3843 | 22-11-2005 12:36 |
Die pro DJ gebruikt ze ook ....dus zal het wel goed zijn. Ja, en die zit misschien thuis ook te branden met een lite-on brandertje van 30euro, wie zal het zeggen. Ik vraag mij dan af waarom veel studio's de HHB CDR-830 in huis hebben. Dan komen al snel vele vragen, Is dit verschil waarneembaar / hoorbaar ? Heb ik de juiste afspeel apparatuur etc. Martin. | |
kvm entertainment | |
JeroenVDVVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 15-6-2004 Laatste: 6-2-2016 Berichten: 4301 | 22-11-2005 12:47 |
Reind schreef: Stond van het weekend nog in Don Diablo zijn map te kijken, Roog doet ook vrolijk mee, Erick E heeft ook een mapje net zoals Real el Canario en Hitmeister D doet niet anders als op cd draaien. Ben ik Billy the klit, Laidback Luke, Jip de Luxe, Brian S e.d nog helemaal vergeten..... | |
Light Image | |
RobbieBStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 27-2-2003 Laatste: 17-8-2007 Berichten: 116 | 22-11-2005 13:45 |
uhum.. Tiesto, Dave clark ga zo maar door.. behalve Paul v. Dyk, die gebruikt final scratch.. :p Maar goed, wat Reind zegt is wel waar, je begint altijd met de makkelijkere stijlen: Hardstyle, mainstream-Trance.. Maar waarom zou je dat niet doen? Zo kun je wel makkelijk de techniek onder de knie krijgen. Jammer genoeg zijn er ook genoeg mensen die in deze stromingen blijven hangen, maar goed.. ieder zijn ding.. | |
En ik hoorde dat het goed klonk.. | |
ReindStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 5-11-2002 Laatste: 16-1-2012 Berichten: 3032 | 22-11-2005 13:59 |
DannyK78 schreef: Maar dat een beginnend DJ eerst hardstyle draait is denk ik niet de juiste manier.Je wilt toch zeker draaien wat leuk klinkt, niet wat makkelijk is om te mixen? Ik stond vroeger wel eens bij een vriend in de platenzaak en ben er destijds eens op gaan letten. Pak de gemiddelde beginner en vraag wat ie draait, 9 van de 10 keer krijg je trance, hardstyle o.i.d te horen. Vraag het diezelfde mensen na 5 jaar nog eens en 80% van die mensen heeft de hardstyle afgezworen en draait iets rustigers. Overigens ben ik zelf ook begonnen met trance, behalve dat het makkelijk draaien is kom je er ook dagelijks mee in aanraking door radio, tv, etc etc. En dus ben je snel geneigd om dat ook te gaan draaien. Later ben ik over geswitched naar de UK en US garage, over het algemeen veel meer mooie vrouwen per vierkante meter, organisatoren betalen beter, minder gezeur en gezeik op feesten en de gemiddelde leeftijd lag altijd zo'n beetje rond de 23. | |
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen! | |
LaxapStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 7-10-2004 Laatste: 9-7-2023 Berichten: 307 | 22-11-2005 16:22 |
Ik draai niet alleen hardstyle, ik vind het gewoon heerlijk om een nacht uit je dak te gaan. Voorbeeld: Afgelopen zaterdag naar Qlimax geweest in gelredome. Hele nacht gewoon genoten van de muziek. De stress voel je gewoon uit je lichaam verdwijnen. En nu kan ik er weer even een paar weekjes tegenaan . Zullen wel weinig mensen op dit forum zijn die mij begrijpen maargoed ieder zo z'n ding toch? | |
Cyberlights in the house :D | |
BazzzzStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 27-1-2005 Laatste: 17-8-2011 Berichten: 240 | 22-11-2005 16:54 |
Back on topic dan maar.... Ik kan me nog goed herinneren toen de eerste cd-spelers op de markt kwamen.. Rete duur en veel te groot... Door onze eigen ouwe Philips bedacht en ontwikkelt en op de markt gezet (wel met de hulp van wat anderen zullen we maar zeggen) Bij de introductie van de Compact Disc (jaja... niet de ceedee maar de Kompakt Disk) waren zij zelfs zo stellig in de bewering dat het zaakje niet over zou slaan dat de topman van toen dood leuk het ceedeetje op de grond gooide en tot ieders verbazing erop ging staan en em flink op zn sodemieter gaf. Daarna de ceedee weer in de lade gedaan en hij deed het vrolijk zonder ook maar over te slaan. Moraal van het verhaal... De kwaliteit is in de jaren bij allebei de delen van het verhaal achteruit gegaan. De ceedees zijn lang niet zo dik en hard als toen en de lasers zijn lang niet meer zo als ze waren. Dit allemaal om kosten technische redenen. Het werkt, laten we dat voorop stellen, allemaal nog prima. Maar hoe het product vroeger in elkaar zat was van een kwaliteit die vandaag de dag niet meer gehaald word. | |
Geld moet rollen en als het niet kan rollen maak er dan een vliegtuigje van zodat het kan vliegen | |
DannyK78Standaard Lid Uit: Nederland Sinds: 23-1-2005 Laatste: 15-7-2010 Berichten: 303 | 22-11-2005 16:59 |
dat Cd's vroeger dikker waren zie ik in mijn collectie idd terug, maar betekent dit ook dat de kwaliteit ervan achteruit is gegaan dan? | |
Niet meer actief in het wereldje, maar kom hier toch nog graag | |
LaxapStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 7-10-2004 Laatste: 9-7-2023 Berichten: 307 | 22-11-2005 17:13 |
Misschien ook nog wel leuk om te weten dat philips voor elke cd-r of cd die verkocht worden een paar eurocent vangt. Leuke inkomst dus voor philips. Dit is ook nog eens wereldwijd, philips heeft vandaag de dag nog steeds patend op de cd. | |
Cyberlights in the house :D | |
BazzzzStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 27-1-2005 Laatste: 17-8-2011 Berichten: 240 | 22-11-2005 18:06 |
Ff een cursus over wat de ceedee is: een plastic schijfje met daar over heen een heel dun laagje reflecterend materiaal. Vroeger was dit materiaal veel dikker en dus ook de ceedee dikker. Vandaag de dag is dat laagje dunner omdat alles zo goedkoop mogelijk moet. Als je CDR-tjes tegen het licht houd kun je er al zowat doorheen kijken. Zijn ze vaag gebruikt of zitten er veel krassen op dan wordt dit alleen nog maar meer. Hierdoor reflecteerd de ceedee dus minder en kan de laser straal de ceedee minder goed "lezen". Het is dus een soort spiegeltje... Haal de daar de folie vanaf dan blijft er alleen maar een glasplaat over... | |
Geld moet rollen en als het niet kan rollen maak er dan een vliegtuigje van zodat het kan vliegen | |
FossaltaStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 14-12-2001 Laatste: 11-3-2013 Berichten: 1096 | 22-11-2005 19:03 |
Bazzzz schreef: Ff een cursus over wat de ceedee is:een plastic schijfje met daar over heen een heel dun laagje reflecterend materiaal. Vroeger was dit materiaal veel dikker en dus ook de ceedee dikker. Vandaag de dag is dat laagje dunner omdat alles zo goedkoop mogelijk moet. Als je CDR-tjes tegen het licht houd kun je er al zowat doorheen kijken. Zijn ze vaag gebruikt of zitten er veel krassen op dan wordt dit alleen nog maar meer. Hierdoor reflecteerd de ceedee dus minder en kan de laser straal de ceedee minder goed "lezen". Het is dus een soort spiegeltje... Haal de daar de folie vanaf dan blijft er alleen maar een glasplaat over... en voor zover mij bekend.. kun je door een cd-r heenkijken omdat hier een iets ander materiaal gebruikt wordt (het moet immers nog beschreven danwel herschreven worden) | |