Forum > Algemeen Forum

HBO licht en geluidsstudie.

(22 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
BarbaraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-6-2005
Laatste: 30-9-2009
Berichten: 439
9-10-2005 20:58
Ik heb dus gekozen voor de OTT omdat ik daarbij hoopte meer van 't vak te kunnen zien. Dat zal vast ook wel het geval zijn geweest als ik toegelaten werd.

Als "tussenoplossing" ben ik nu bezig met Mediatechnologie te Amersfoort, leuke opleiding, erg breed. Maar het is veel werken met computers, mij net iets teveel. Daarom ga ik dit jaar weer meedoen aan de selectieprocedure van de OTT.

Anders word het een andere opleiding die zich meer toespits op het technische aspect van het vak.
Potverdorie
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
9-10-2005 21:00

Barbara schreef:

Ik heb dus gekozen voor de OTT omdat ik daarbij hoopte meer van 't vak te kunnen zien. Dat zal vast ook wel het geval zijn geweest als ik toegelaten werd.

Als "tussenoplossing" ben ik nu bezig met Mediatechnologie te Amersfoort, leuke opleiding, erg breed. Maar het is veel werken met computers, mij net iets teveel. Daarom ga ik dit jaar weer meedoen aan de selectieprocedure van de OTT.

Anders word het een andere opleiding die zich meer toespits op het technische aspect van het vak.
Straks kruisen we m'kaar nog! wink ;)

Mediatechnologie is inderdaad redelijk wat met de PC. Websites, java, etc. Wel interessant happy :)

Kun je mij wat zeggen over de hoeveelheid tijd die je eraan kwijt bent in het eerste jaar, naar jouw ervaringen?
Light Image
BarbaraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-6-2005
Laatste: 30-9-2009
Berichten: 439
9-10-2005 21:05
Ik ben nog maar net begonnen, over drie weken is de eerste tentamenweek achter de rug. Tot nog toe heb ik er weinig tijd in hoeven steken.
Het gaat allemaal rustig aan, (nog) niet veel thuis hoeven doen. Er worden veel zelfstudie-uren ingeroosterd, en er staat ook voor je projecten een appart dagdeel ingeroosterd.

Je werkt je projecten uit in een werkgroep, bestaande uit 6 personen. Je hebt beschikking over een eigen werkgroepruimte, waar 3 PC's staan(leuk posters ophangen). Je krijgt alle ruimte die je wilt, docenten lopen rond en komen af en toe langs om te kijken hoe het gaat.

Het enige waar ik mijn tijd in moet stoppen is wiskunde, daar heeft iedereen problemen mee op de opleiding, en gelukkig is het ook maar voor het eerste semester dat je hier op getest word.

Kortom, veel minder tijd kwijt dan bij de OTThappy :)
Potverdorie
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
9-10-2005 21:08
Da's heel duidelijk. Bedankt happy :)

Misschien doe ik ook wel toelating voor OTT komend jaar, als Audio Design niet bevalt. Ik weet het allemaal nog even niet. Dit jaar even doorbijten misschien, dan is de rest alleen nog maar leuk.

(Alhoewel Gregoriaanse muziektheorie wel stug doorbijt shut up :X)
Light Image
DeWitStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 15-10-2018
Berichten: 648
9-10-2005 21:10
hmmmz.. zin heb ik wel. Creatief ook wel aanwezig. Maar wel zwaar, mja, dat nemen we dan wel voor lief. Ik ga in ieder geval de open dag bezoeken in november, en dan zien we wel waar het schip strand
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein
ZinziStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-10-2004
Laatste: 1-6-2018
Berichten: 56
9-10-2005 21:10
ik heb afgelopen jaar ook mee gedaan met de selectieprocedure van de ott.
Ik werd uiteindelijk 2e reserve. Komend jaar wil ik een 2e poging wagen, ik weet nu in ieder geval wat er gevraagd wordt en m'n enthousiasme is er niet minder op geworden. Dit jaar breng ik in ieder geval nog heel wat tijd in het theater door. En nu maar hopen dat het volgend jaar beter gaat.
BarbaraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-6-2005
Laatste: 30-9-2009
Berichten: 439
9-10-2005 21:11
Ik zou er gewoon voor gaan @OTT, als je toegelaten word, en je hebt er geen zin in, dan annuleer je je aanmelding toch gewoonwink ;)

(geef 'm in dat geval dan maar aan mijshocked 8O
Potverdorie
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
9-10-2005 22:09

Barbara schreef:

Ik zou er gewoon voor gaan @OTT, als je toegelaten word, en je hebt er geen zin in, dan annuleer je je aanmelding toch gewoonwink ;)

(geef 'm in dat geval dan maar aan mijshocked 8O
En vervolgens lekker mogen dokken omdat je vergeet jezelf op tijd uit te schrijven. Was mij bijna overkomen bij de Rietveld academie door bijna te laat een studie te anuleren.... was ik 1 dag later geweest had ik even lekker 500€ op mogen hoesten.

Overigens werkt lullen als Brugman nog altijd het beste. Ik ben dit jaar op 3 opleidingen toegelaten waarvoor ik bij 2 van de opleidingen ook maar net aan de eis voldeed. Uiteindelijk heb ik de makkelijkste gekozen.. zo ben ik dan ook wel weer ;-)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
BarbaraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-6-2005
Laatste: 30-9-2009
Berichten: 439
9-10-2005 22:34
Dan denk ik dat bij de OTT ieder zo denkt, want ze stellen erg hoge eisenshocked 8O

of het was de leeftijd....
Potverdorie
VoltcontrolStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2005
Laatste: 29-11-2011
Berichten: 465
10-10-2005 02:48

Reind] schreef:

Overigens werkt lullen als Brugman nog altijd het beste.
Lang Leve Nederlandse Bureaucratie....
Thinkpads are Star Wars, Macs are Star Trek.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)