Forum > Algemeen Forum

HBO licht en geluidsstudie.

(22 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
MBFStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-7-2005
Laatste: 1-6-2006
Berichten: 284
9-10-2005 19:38
Hallo,

Ik zit nu in mijn exame jaar en ik hoop te slagen. Na mijn midelbare school wil ik graag een licht en geluidsstudie volgen, dit omdat het me leuk lijkt en ik heel veel met licht en geluid bezig ben. Nu is het zo dat ik alleen maar scholen kan vinden met wel deze studi maar dan voor MBO.. zonde. Ik heb havo , dus ik wil ook een HBO studie. Weet iemand van jullie een HBO licht en geluid studie?

Mvg

Mike
Wat?
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
9-10-2005 19:40
Hangt ervanaf wat je wilt. Knoppenschuiven en kabeltjes solderen/aansluiten zul je naar MBO moeten kijken. Creatief (waarbij dus direct een flinke dosis theatergeschiedenis, kunstlessen en creativiteits-vakken komen kijken) richting lichtontwerp, klankbeeld, werken in producties als leidinggevende etc. kun je naar de opleiding OTT in Amsterdam kijken.

Klik

Is redelijk theatergericht, maar is zeer goed mee aan te komen bij events, etc.
Light Image
MBFStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-7-2005
Laatste: 1-6-2006
Berichten: 284
9-10-2005 19:43
Alvast bedankt..

Het domme is dat ik een E&M profiel gekozen heb. Ik wou echt een eigen bedrijf dus heb ikd at gekozen. Later dacht ik een klein bedrijf kan je altijd starten zonder een bepaald profiel. Nu was het dnek ik beter geweest om een profiel C&M te kiezen shut up :X
Wat?
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 1137
9-10-2005 20:14
Laat het lezen beginnen zou ik zeggen:

www.new-line.nl/forum/read/?t=4958
Volgende keer Peter!
DeWitStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 15-10-2018
Berichten: 648
9-10-2005 20:17

JeroenVDV schreef:

Hangt ervanaf wat je wilt. Knoppenschuiven en kabeltjes solderen/aansluiten zul je naar MBO moeten kijken. Creatief (waarbij dus direct een flinke dosis theatergeschiedenis, kunstlessen en creativiteits-vakken komen kijken) richting lichtontwerp, klankbeeld, werken in producties als leidinggevende etc. kun je naar de opleiding OTT in Amsterdam kijken.

Klik

Is redelijk theatergericht, maar is zeer goed mee aan te komen bij events, etc.
Niet goed om dat te lezen. Ik twijfelde al of mijn huidige keuze goed was (Chemische Technologie), maar na het lezen van dit denk ik toch dat ik eens met de studiedecaan (en m'n ouders) ga praten.
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein
BarbaraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-6-2005
Laatste: 30-9-2009
Berichten: 439
9-10-2005 20:31
ik heb vorig jaar meegedaan aan de selectieprocedure van de OTT,
1 op de 10 inschrijvingen wordt doorgelaten. de selectieprocedure is erg pittig, zelfs nadat je je perfect hebt voorbereid,
. ik wist precies wat ze verwachtte van je, en wat je moet zeggen/willen/gedaan hebben. en dan nog, afgewezen worden.

verder is de opleiding een van de weinige die je op HBO niveau leren wat het theater precies inhoud.
niet alleen droge techiek, maar ook achtergronden zoals Jeroen al zei.

goede keuze, alleen pittige selectieprocedurewink ;)
Potverdorie
DeWitStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 15-10-2018
Berichten: 648
9-10-2005 20:43
Mja, kennis en ervaring is aanwezig. Nu maar eens babbelen met m'n ouders.
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
9-10-2005 20:49

deWit schreef:

Mja, kennis en ervaring is aanwezig. Nu maar eens babbelen met m'n ouders.
Kennis en ervaring op technisch gebied zal ze bijna letterlijk een "worst" weten. De toelating heeft bijna niets met technologie te maken. Ze willen zien of je creatief genoeg ben, genoeg inzicht en gevoel voor theater in je hebt, en de kunstzinnige feeling hebt die ze zoeken. happy :) En last but not least: Je moet er voor de volle 100% voor willen gaan. En al je tijd eraan besteden. Minstens 1 voorstelling per week bezoeken uit eigen zak betaald, lange dagen maken waarbij je vaak tot 's avonds laat in Amsterdam zit, etcetera.

Oftewel: Je moet enorm gemotiveerd zijn EN het in je hebben.

Good luck!
Light Image
BarbaraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-6-2005
Laatste: 30-9-2009
Berichten: 439
9-10-2005 20:51
Heb je ervaring met deze opleiding Jeroen?
Potverdorie
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
9-10-2005 20:54

Barbara schreef:

Heb je ervaring met deze opleiding Jeroen?
Afgelopen jaar paar keer langsgeweest uit interesse voor de studie. Goede vriend/collega zit inmiddels in het 2e jaar OTT, krijg dus ervaringen uit de 1e hand. 2 vrienden doen inmiddels OPP-productieopleiding daar, vrij nauw samen met de OTT-opleiding. happy :)

Ik heb uiteindelijk bewust NIET voor deze opleidin gekozen. De tijd die erin gestoken moest worden, zag ik niet zitten. Mediatechnologie (lekker algemene brede opleiding gericht op alle moderne media als internet, TV, radio, deeltje licht/geluid ook, etc.) leek me handiger, icm eigen bedrijf en verdiepingen op de gebieden die ik extra interessant vind.

Totdat ineens Audio Design bij de HkU op m'n pad kwam. Daar zware toelating gedaan, en door het oog van de naald gekropen en nu in het eerste jaar terecht gekomen zonder de basisopleiding te doen. Uiteindelijk gaat deze studie denk ik evenveel tijd kosten als de OTT. Spijt? Misschien wel ja. wink ;)

Audio Design is echt gericht op muziekproductie, audiotechnologie zowel bij opnames als live, ontwerp van audiosystemen, etc. Niets licht/theater dus. Maar wel een flinke dosis creativiteit, muzikaliteit, etcetera. Of ik helemaal tevreden ben weet ik nog niet. Ik wil mijn websitewerk, eigen bedrijf en lichtklussen namelijk blijven doen naast de studie. Als dat niet blijkt te kunnen, ga ik misschien een switch maken...
Light Image

Terug naar forum Reageer (zonder quote)