Forum > Newbie Forum

versterker kapot op vage wijze

(29 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
RutgerLANStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-1-2005
Laatste: 5-2-2019
Berichten: 387
5-10-2005 19:46

jan7 schreef:

en een 2000? lukt dat? want stel dat ik na nog twee k115's erbij mijn set nog verder wil uitbreiden dan kan ik natuurlijk die 2000 voor subs gaan gebruiken en er subs bij nemen.
of is een 2000 iets te veel van het goede
(het scheelt niet veel geld maar wel vermogen)
Heb je nou al gezocht?? Ik heb zo'n gevoel van niet, anders wist je ook wel waarom ik het over de 1600 heb ...

Dus, zoeken!
Me_myself_and_iStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-8-2004
Laatste: 12-2-2009
Berichten: 175
5-10-2005 21:30
Kijk eens hier

TCMC schreef:

De reden dat ik de P-1600 heb verschaft is dat deze met hetzelfde aantal transistoren en dezelfde koeling als de P-2000 minder warm wordt door het iets lagere uitgangsvermogen. Ook vind ik het prijsverschil relatief fors tussen de P-1600 en P-2000. Ik vind de prijs/prestatieverhouding van de P-1600 het beste.

TCMC
(komt uit dat topic, die reden is vaker gezegd)
wat is zwaarder? een kilo lood of een kilo veren? een kilo lood natuurlijk ;)
KaosStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2004
Laatste: 9-9-2024
Berichten: 108
6-10-2005 10:31
Je kunt de meeste apparaten altijd op 2 manieren aarden. Via het netsnoer in een geaard stopcontact en via een symetrische audiokabel.
Om aardlussen te voorkomen willen een aantal fabrikanten nog wel eens een 1 ohm weerstand in serie zetten met de aarde van de audio kabel. Opzich best slim mits alles goed geaard is.

Ik kan me voorstellen dat wanneer je niet alles op de juiste manier hebt geaard er een te hoge stroom door die weerstand kan gaan lopen.
Voorbeeld is om je versterker aan te sluiten op een geaard stopcontact en je draaitafels of mengtafel te aarden aan bv waterleidingen / CAI aansluitingen.
Normaal zou je dan wel een zware brom horen, maar met symetrische kabels is dat redelijk te onderdrukken, maar zorgt wel voor een redelijke stroom door die kabel..
Think Different ..
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
9-10-2005 19:00
En een 2000? lukt dat? want stel dat ik na nog twee k115's erbij mijn set nog verder wil uitbreiden dan kan ik natuurlijk die 2000 voor subs gaan gebruiken en er subs bij nemen.
of is een 2000 iets te veel van het goede
(het scheelt niet veel geld maar wel vermogen)
Ik zou lekker voor de 1600 gaan, voor 4x K-115 is deze perfect. Met een 2000 zou je ze nog wel eens de lucht in kunnen blazen. Ook schijnt de 2000 van binnen minder goed in elkaar te zitten, hier kan ik niks over zeggen, maar er is vast wel op het forum te vinden hoe dat zit.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
Me_myself_and_iStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-8-2004
Laatste: 12-2-2009
Berichten: 175
9-10-2005 20:51
Hoe dat met de 2000 is staat erboven ;P
wat is zwaarder? een kilo lood of een kilo veren? een kilo lood natuurlijk ;)
CalipsoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2004
Laatste: 7-9-2024
Berichten: 506
9-10-2005 22:47

Dré schreef:

3 jaar voor een Radon is super. Bij mij (ervaring met 4 exemplaren) hielden sommigen het een half uur uit, anderen gingen defect zodra ze het lichtnet zagen.

Het is rotzooi! Vervangen is dus aan te raden.
dit is ook mijn ervaring..
rommeldingen

Ik heb toen ook een andere aangeschaft van de oude p-reeks. die is echt een heel stuk degelijker!!
wat een onzin in dit vak
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
9-10-2005 23:22
Ik zou wel voor de nieuwe reeks Palladium (1600) versterkers kiezen, daar zitten (betere) cliplimiters in. Zijn ook al topics over geschreven...

(Of bedoel je niet de Vintage, maar de gewone? Kan je nog altijd beter de nieuwste Palladium 1600 Vintage hier bij Dré kopen hoor!razz :p Zou ik dan ook zeker doen!)
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
Jan7Account Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 4-10-2005
Laatste: 12-12-2005
Berichten: 10
10-10-2005 12:54
ik denk ook zeker dat ik voor dat laastse kies. gewoon een paladium kopen hier in de websjop wanneer dit financieel weer mogelijk is ;)

bedankt voor het advies!
Jan7Account Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 4-10-2005
Laatste: 12-12-2005
Berichten: 10
23-11-2005 16:06
ok het is dus zover!

ik heb een nieuwe amp gekocht!

voor mijn 2 k115's heb ik nu dus een dap palladium 1600 (vintage) gekocht!

ik ga deze in mijn case plaatsen en een connectorpaneeltje maken aan de voorkant! (ook erbij besteld)

ik heb net mijn palladium in de case gedaan zonder speakers erop aangesloten en zonder mengpaneel er aan te doen.
ik heb nog niet genoeg tijd gehad om het geheel volledig aan te sluiten (wil eerst effe mijn connectorpanneeltje goed maken.
ik had hem er dus effe "kaal" aangezet, niets erop aangesloten dus.

toen ik hem aanzette gingen de blauwe lampjes onderin en de rode lampjes bovenin branden (protect)

na een paar seconden gingen deze rode lampjes uit en hoorde ik een klik (dat deed mijn vorige versterker ook altijd en dat hoort ook toch?!
maar toen ik hem daarna uitzette gingen de blauwe lampjes uit en sprongen de rode (protect) lampjes aan en het duurde echt een hele tijd voordat die helemaal uit waren!
ze branden eerst fel en gingen heeel langzaam uit (de stroom was al uitgeschakeld)

is dit normaal is mijn eerste vraag?

mijn tweede vraag is hoe ik zeker weet dat het vanaf nu wel goed zal gaan met mijn versterker:
ik heb dus een nieuw reloop mengpaneel (rmx40dsp) die is drie of vier maanden oud denk ik, speakers van drie kwart jaar (k115's) en twee sl1200's van drie jaar oud!

ik hoop echt dat het aan mijn vorige versterker heeft gelegen (radon 900) en dat het in de combinatie met deze versterker wel goed zal aflopen! jullie begrijpen natuurlijk ook wel dat ik dit ding hee wink ;) laugh :D l wil houden!

zijn er dus nog tips of opmerkingen of ideeen die ik in acht moet nemen bij het aansluiten van mijn versterker zomenteen?

alvast bedankt!

groetjes jan van niekerk
JelmerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2004
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 430
23-11-2005 17:03

jan7 schreef:

maar toen ik hem daarna uitzette gingen de blauwe lampjes uit en sprongen de rode (protect) lampjes aan en het duurde echt een hele tijd voordat die helemaal uit waren!
ze branden eerst fel en gingen heeel langzaam uit (de stroom was al uitgeschakeld)

is dit normaal is mijn eerste vraag?
Ik hoop het want de mijne doet het ook wink ;) Ben technisch niet voldoende onderlegd om het te verklaren maar zo uit mijn blote hoofd doet een v3000 die ik elders gebruik precies het zelfde.
The return of the BoomBap

Terug naar forum Reageer (zonder quote)