Forum > Licht

Leuk met een moon

(64 reacties. Pagina 2 van 7)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
18-6-2002 22:06
1 x bewerkt. Laatst door Tom op 19-6-2002 23:49
leukste vondst recentelijk op rommelmarkt:
Een perfect werkende enkele jaren oude Inkel ma 320 einddtrap voor.....
je gelooft het niet
€ 5,- laugh :D laugh :D laugh :D laugh :D laugh :D Mecrouw wist niet helemaal waar het zwarte kastje voor was shocked 8O

Mooiste vondst:
tot nu toe:
Marantz quater klasse A versterker type PM 64II
heeft hi end specs. (o.a. 2x 170 watt)
Prijs: f 25,- laugh :D laugh :D laugh :D laugh :D laugh :D laugh :D Nieuwprijs f 1600,-
1 kanaal deede het niet. half uurtje solderen, 30,- materiaal en hij deed het weer happy :)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
BartsegersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-1-2002
Laatste: 28-10-2014
Berichten: 1463
19-6-2002 08:01
altyd leuk als die dingen in de weg staan bij mensen.... laugh :D
BartsegersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-1-2002
Laatste: 28-10-2014
Berichten: 1463
16-7-2002 17:03
mijn eerste rommelaankoop!

ben nu 7 euro armer, en ben in het bezit van een diaprojector.
condor 3000.(ja so?)
24V 150W lampje en een aantal spiegels/lensen.
verder een twee motortjes die dmv een afstandsbediening
kunnen worden bediend.
kijken wat we ervan kunnen knutselen.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
16-7-2002 23:46
1 x bewerkt. Laatst door Tom op 16-7-2002 23:47

bartsegers schreef:

mijn eerste rommelaankoop!

ben nu 7 euro armer, en ben in het bezit van een diaprojector.
condor 3000.(ja so?)
24V 150W lampje en een aantal spiegels/lensen.
verder een twee motortjes die dmv een afstandsbediening
kunnen worden bediend. kijken wat we ervan kunnen knutselen.
Het jammere van een diaprojector is dat hij een vrij brede bundel heeft. Het voordeel is dat je hem wel mooi scherp kunt stellen. Je kunt er een gobo in laten draaien, of er een dia met je naam in zetten wink ;)
Of nog verder verbouwen, en expirimenteren met een lens om hem te focussen naar een smalle lichtbundel.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
BartsegersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-1-2002
Laatste: 28-10-2014
Berichten: 1463
17-7-2002 16:44
idd de deam heeft al snel een breedte van 2 meter, na een paar meter.
ik ben natuurlijk niet geinteresseerd in zon groot vlak.
je kan het wel makkelijk een kleurtje geven, en zodoende als basislicht laten dienen. de lamp is zeer fel, en mooi wit licht. is misschien leuk om er een strobo van te maken, geen 10 flash per seconde, maar een beetje snel moet kunnen.
het vierkant,wat er oorspronkelijk uitkomt is ook niet zo leuk. een ijzeren gobo is al vervangen door een andre met een ronde opening.
als ik dan nog een redelijk bestuurbare spiegel heb, kan ik moi aan de slag!
jammer alleen dat de trafo(24v) supergroot is.
de projector zelf dus ook.niet handig in gebruik, maar ik kan altyd het nodige eruithalen.
er zit al een zeer bolle lens in, kweet niet of de bundel nog smaller kan worden.
dan is ie bv goed voor een spiegelbol.150W shocked 8O
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
17-7-2002 23:56
1 x bewerkt. Laatst door Tom op 19-7-2002 15:46

bartsegers schreef:

en mooi wit licht. is misschien leuk om er een strobo van te maken, geen 10 flash per seconde, maar een beetje snel moet kunnen.[\quote schreef:

Niet doen, dan is je lamp binnen 25 flitsen kaput sad :(
jammer alleen dat de trafo(24v) supergroot is.
de projector zelf dus ook.niet handig in gebruik, maar ik kan altyd het nodige eruithalen.
Zou zonde zijn om die trafo te verwijderen. De meeste scanners werken ook met 24 volt licht hoor wink ;)
24 volt 150/250 watt is juist heel mooi.
Je kunt het eens proberen om wat te expirimenteren met lensjes. Die grote bolle lens gooit het licht omwijd.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
MuhrijnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-11-2001
Laatste: 20-3-2003
Berichten: 27
18-7-2002 01:07
Wat mij gaaf lijkt is om er een Dia in te doen met jou naam erin uitgesneden, zodat je alleen je naam geprojecteerd ziet. En dan als het kan nog met een bewegende spiegel, zodat je naam door de zaal bounced, das wel lachuh
"to turn or not to turn"
BartsegersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-1-2002
Laatste: 28-10-2014
Berichten: 1463
19-7-2002 11:50
ik heb me niet helemaal okee uitgedrukt, maar ik laat die trafo zeker zitten! alleen de behuizing is erg groot. dus veel onnodig plastic.

wat betreft die gobo met naam, wordt lastig.
ik heb nu een gobo, met een circel van 1,4 cm. deze geeft in een zaaltje,(lees kelder) na 12 meter een cirkel van ongeveer 1.5 meter. das dus mooi om mee te werken. niet te groot, en niet te klein. klein nadeeltje is dat je elk stofdeeltje perfect ziet zitten, zeker als je straal stilstaat, en gefocused is.

een andere oplossing misschien voor je naam te projecteren, is om een foto te maken van je naam.
dus neem bv een groot wit vel papier, laat daar een beetje profi je naam opozetten, en maak er een foto van.
dan krijg je de dia's, en heb je de perfecte gobo!

zo das ff genoeg voor nu.. laugh :D
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
19-7-2002 15:46

bartsegers schreef:

een andere oplossing misschien voor je naam te projecteren, is om een foto te maken van je naam.
dus neem bv een groot wit vel papier, laat daar een beetje profi je naam opozetten, en maak er een foto van.
dan krijg je de dia's, en heb je de perfecte gobo!

zo das ff genoeg voor nu.. laugh :D
Wat je ooki kunt doen, en dat is nog beter;
Je naam uit een heel klein stukje metaal folie van een tiende milimeter dik te snijden, en dze als een soort dia gebruiken. Verf de "dia" zwart om reflectie's te voorkomen. Voordeel is dat hij niet stuk brand.

Denk er wel om dat als je de behuizing gaat verkleinen dat de airflow van de ventilator voldoende koeling afgeeft aan de trafo, lamp en dia. Anders zit je vrij snel met rookwolkjes sad :(
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
BartsegersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-1-2002
Laatste: 28-10-2014
Berichten: 1463
19-7-2002 17:02
ja idd, je merkt wel dat er een raar ventilatie systeem is. de dia's kunnen nooit warm worden. heb zelf al getest, m et dun plastic nadat er het een en ander is verandert door mezelf.

nog een mooi idee is, en dat is nog beter,....
een blanco dia nemen. (met of zonder diaframepje) dus gewoon stevig plastic, en dan ff bij een schrijwarenhandel, of hema, opdruk letters kopen.
voor diegene die dit niet snappen, het zijn letters/figuren/ getallen in alle maten en soorten. deze zitten op een papiertje gedrukt, en door eroverheen te wrijven laten ze los op jouw mooie blanco dia.

de letters zijn supersecuur, en figuren maken is zo dus makkelijk gedaan!

nu een leuke gobo vinden....

Terug naar forum Reageer (zonder quote)