Forum > Algemeen Forum

Verzekering apparatuur

(46 reacties. Pagina 2 van 5)
Moderator(s): Dré
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-5-2024
Berichten: 5308
9-1-2006 14:55
Ik ben verzekerd via Interpolis, voor diefstal uit en schade aan apparatuur in de opslag. On-the-road en op locatie is de apparatuur niet verzekerd, dat werd te duur. Verder ben ik verzekerd voor bedrijfsaansprakelijkheid. Dus stel dat iemand wordt getroffen door een neerstortende lamp, of geëlectrocuteerd door een defecte versterker, dan wordt dat (ik meen tot € 1.000.000) vergoed.

De premie weet ik niet precies uit het hoofd, maar is in mijn geval ongeveer € 450 per jaar (hangt natuurlijk ook af van de verzekerde waarde).

Diefstalschade is alleen te verzekeren als je opslag aan bepaalde eisen voldoet. Bij mij is de verzekeringsman daarvoor komen kijken.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
Henry viskerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-2-2003
Laatste: 12-5-2010
Berichten: 43
9-1-2006 15:13
beste frank,

Mijn omzet is niet echt hoog te noemen, maar sealbagstorten is al snel goedkoper als storten aan de balie. dan betaal je minimaal 10 euro + voor elk biljet. Sealbagstorten kost 5 euro per sealbag + een klein bedrag per biljet. Het andere grote voordeel van sealbagstorten is dat het 24 uur per dag kan.

Ik heb er voor gekozen ook het transport te verzekeren. Dit heeft twee redenen, ten eerste is het zo dat je tijdens het transport erg kwetsbaar bent, je het vaak al je apparatuur bij.

Ten tweede is het zo dat ik ook vervoer door derden heb verzekerd. Omdat ik ook losse verhuur doe, en als er iets gebeurt je van een kale kip niet kunt plukken.

Voor al deze verzekeringen ben ik in totaal iets van 600 euro per jaar kwijt, dat is een hoop geld. Maar als ik het minder goed verzeker ben ik bang dat er iets gebeurd en ik mijn zuur verdiende appartuur kwijt ben.

ALs je nog vragen mocht hebben, stel ze gerust

Groeten Henry
BazzzzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2005
Laatste: 17-8-2011
Berichten: 240
9-1-2006 16:26
Het storten van geld kan tegenwoordig bij sommige banken al bij een soort van PIN-automaat (een omgekeerde versie).

Ik weet zeker dat dit bij de Rabobank kan...

Pasje erin, pin code dacht ik ook, geld erin en klaar.. het ingevoerde geld wordt dan bijgeschreven op je rekening.

Dit kan dan alleen tijdens kantooruren wanneer de bank open is.
Geld moet rollen en als het niet kan rollen maak er dan een vliegtuigje van zodat het kan vliegen
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 29-6-2024
Berichten: 13459
9-1-2006 16:50
Kan ook en is voor kleine stortingen best handig. Voor grotere stortingen is het wat minder (sta je een half uur te flappen voeren ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TimmiejStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-10-2003
Laatste: 15-9-2009
Berichten: 147
9-1-2006 16:50
Kan bij de abn ook. Alleen geld dit alleen voor persoonlijke rekeningen. Bedrijfsrekening moet je storten via het eerder genoemde sealbag systeem.
Boxen zijn net vogels, ze horen beide te vliegen
DeWitStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 15-10-2018
Berichten: 648
9-1-2006 17:13
Persoonlijk vind ik dat minder. Je moet namelijk een pasje hebben om te storten. Nu kan ik dus niet meer geld storten, rechtstreeks op bijv. een spaarrekening. Ik heb daar immers geen betaalpas van.
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
9-1-2006 17:17

deWit schreef:

Persoonlijk vind ik dat minder. Je moet namelijk een pasje hebben om te storten. Nu kan ik dus niet meer geld storten, rechtstreeks op bijv. een spaarrekening. Ik heb daar immers geen betaalpas van.
Bij Postbank moet je sowieso een pas hebben voor stortingen. Je geeft het geld, het wordt geteld, je haalt je pas door het pinapparaat heen, en het geld wordt gestort.
Light Image
DeWitStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 15-10-2018
Berichten: 648
9-1-2006 19:26

JeroenVDV schreef:

Bij Postbank moet je sowieso
Aan de Postbank heb ik sowieso een hekel. Heb er ooit een bedrijfsrekening gehad, wat een drama. Partij papierwinkel waar je U tegen zei. Dan was de ABN toch stukken fijner.
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 27-6-2024
Berichten: 2053
9-1-2006 20:05
Interessante wending aan het geheel, maar even back to topic: Verzekeringen

Ik heb al wat zitten zoeken, maar kom nog geen echt goed antwoord tegen. Velen onderstrepen het belang van verzekeren, wat ik zeker inzie, echter ben ik niet van plan een heel jaar alleen voor de verzekeringen te werken, wil het "machinepark" ook nog uitbreiden.

Wat is verzekerbaar? Alles zo verteld een adviseur, echter zit geen enkele verzekeringsmaatschappij te springen om een verhuurbedrijf.
Op locatie is het spul wel te verzekeren, maar onbetaalbaar, thuis krijg je een bedrijfsinboedel verzekering die ook tien keer duurder is dan een "prive" verzekering.
Transport lijkt ook onbetaalbaar.
Aansprakelijkheid is het enige dat voor redelijk geld goed te dekken is.

Om te kunnen concureren met een knulletje van 15 die alles zwart doet voor 50 euro per avond moet je niet verzekeren, dit is echter onverantwoord als je een bedrijf hebt.
Mij lijkt de beste optie nog alleen een aansprakelijkheidsverzekering.
Inboedel is niet te betalen en dekt vaak dagwaarde (=0 na 3 jaar)
of is onbetaalbaar.
iemand ervaring met een goeie en goedkope verzekering die wel nieuwwaarde dekt?
En dan ook echt dekt en niet als er iets gebeurd een of andere clausule heeft?

Groeten
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
Henry viskerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-2-2003
Laatste: 12-5-2010
Berichten: 43
9-1-2006 20:12
Beste frank,

Er zal geen enkele verzekeraar zijn die je de nieuwwaarde van je apparatuur vergoed. Simpelweg omdat dat niet redelijk is. De apparatuur is na 5 jaar gebruik niet meer in dezelfde staat als toen deze nieuw was, en heeft dus ook niet dezelfde waarde.

ik zal hieronder aangeven wat ik per onderdeel betaal

brand/diefstalverzekering voor 2000 euro inventaris en 10.000 euro apparatuur = 70 euro pj
geld verzekering 500 euro = 5 euro pj
bedrijfsschadeverzekering max 10000 12,77 pj
aansprakelijkheidsverzekering 114 pj
transportverzekering 5000 door derden 10.000 door onszelf 165 pj

De overige bedragen heb ik even niet bij de hand

Groeten Henry

Terug naar forum Reageer (zonder quote)