Forum > Licht

Daslight VS Sunlite

(36 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
24-5-2005 22:27

CyberDance schreef:

iedere idioot kan ermee werken
Gelukkig. Ik ben dus in ieder geval geen idioot laugh :D
Light Image
JopEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 5-6-2009
Berichten: 234
24-5-2005 22:30
Kun je bij daslight dan niet verschillende chases tegelijk laten lopen. (bv: eentje voor mirrormov, eentje voor color en eentje voor shutter)
Gr Jop
MB Audio systems
StekelvarkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
Berichten: 713
24-5-2005 22:35
1 x bewerkt. Laatst door Stekelvarke op 24-5-2005 22:39
jup maar je moet dan wel bij live op dat roode knopje(helemaal links onder de speed) drukken en je eerste chase dan bv een black out maken. dan loopt blac out de hele tijd maar aangezien er bij black out niets gebeurd ondervind je er geen hinder van. Daarna prog je beweging, kleure, gobo en shutter chases(eventueel nog andere effecten) en bij de effecten prog je dan bv strobe high, strobe halve, rotation slow, fast rotation,... en alle gobo's en kleuren kan je daar ook appart invoegen.
exit night into LIGHT
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
24-5-2005 22:36
Geen idee hoe het zit met daslight? Met sunlite kan je maar 1 scene gelijk laten lopen, echter wel een willekeurig aantal switches. Scenes zijn dus bij mij altijd de bewegingen. Onder switches zet ik de kleurenchases etc.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
25-5-2005 00:19
en dat de shows mooi op het geluid kunnen draaien via een micro of line-in, dus niet op winamp.
Programmeren op muziek gaat alleen met de first class sunlite versie en die kost dus geen 750 euro maar rond de 1500.
Kijk anders eens naar de GLP variand, zelfde kastje, zelfde software alleen zo'n € 100,- goedkoper als Sunlite (Volgens Roland ).
Zelfde software? misschien andere key. Glp software versie heet dan ook LSC-3000 (basic of pro) update software is niet bij GLP te vinden en de "orginele" sunlite software werkt dus niet met de GLP box.

Deze had ik al eerder gepost, https://www.skytronic.com/be/nl/prod/search.php?s=154.065 men heeft het over een First class uitvoering en bovendien is de software bij Nicolaudie (sunlite) te downloaden. Deze unit kost 999euro. Er vanuit gaande dat e tekst volledig klopt scheelt dit kwa verkoopsprijs zo'n 500 euro. Geen idee echter of de info volledig klopt.

Ik had eerst de Daslight unit maar werk nu vanwege het gemak met de Sunlite.

Martin.
kvm entertainment
RekalStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 26-7-2021
Berichten: 278
25-5-2005 15:10
Vaste installaties kies ik resoluut voor daslight.
waarom ? je laat een goede lj alles programeren leuke shows.
rechts bij de effecten knopjes maak je knopjes als kleuren/Shut/Strobo/Rainbow enz...
als je nu een prog selecteert ( links )dan beweegt hij maar er komt geen licht uit.
( je programeert enkel de bewegingen ) ,rechts kun je nu lekker je kleur / strobo /gobo enz.. kiezen zodat je lekker kunt inspelen op de muziek. 1 scherm vol knoppen en je bent klaar. ,het is zelfs zo dat als je bv kleuren knopjes maakt en eerst bv rood kiest en erna geel dat de rode knop vanzelf uit springt enzz....
Zeer Zeer leuk en handig ( al dan niet met een touchscreen ,lijkt me super werken )
,,,On the road ,ja dan is Sunlite toch net wat sneller en zeker als je niet veel tijd hebt om te programeren. ( alles is er al ) en zeker als je regelmatig met andere fixtures werkt is daslight bijna niet te doen.
Ik heb ongeveer een jaar met bijde producten gewerkt ( zeer intensief ) en ben vol lof of beide toestelletjes maar sunlite heeft nog wat teveel bugs en zo ,zeker als je met de 3d begint te kloten. ,,,, ik kies in jouw plaats zonder twijfel Daslight.
Maar wie ben ik ?
StekelvarkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
Berichten: 713
25-5-2005 15:37
ik ben net begoonnen met DVC te proggen voor een klein fuifje in heet weekend ik zal als het af is een screen neman en die dan hier posten zo kan je zien wat ik zo allemaal prog. e, daarop je eige sjow maken
exit night into LIGHT
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
25-5-2005 15:53
rechts bij de effecten knopjes maak je knopjes als kleuren/Shut/Strobo/Rainbow enz...
als je nu een prog selecteert ( links )dan beweegt hij maar er komt geen licht uit.
( je programeert enkel de bewegingen ) ,rechts kun je nu lekker je kleur / strobo /gobo enz.. kiezen zodat je lekker kunt inspelen op de muziek. 1 scherm vol knoppen en je bent klaar. ,het is zelfs zo dat als je bv kleuren knopjes maakt en eerst bv rood kiest en erna geel dat de rode knop vanzelf uit springt enzz....
Zeer Zeer leuk en handig ( al dan niet met een touchscreen ,lijkt me super werken )
Dit geldt toch ook voor sunlite? Alleen maakt sun al die knopjes al voor je (tijdens aanmaken nieuwe pagina kan je knoppen die je niet nodighebt uitvinken).
3D bij sunlite ben ik overigens nooit aan begonnen, vind ik vrij nutteloos voor de shows waar ik het voor gebruik, dus daar praat ik niet over mee razz :p .
Als je kosten effectief gaat kijken is DAS inderdaad wel interessanter voor vaste installaties, aangezien je setup daar meestal toch grotendeels hetzelfde blijft.

Een collega had destijds wel de GLP versie + soft, daarin ben ik wel het een en ander aan bugs tegen gekomen die er bij sunlite niet inzaten. Verder is de soft identiek (alleen zijn er voor sunlite continu upgrades te downloaden en voor GLP niet, maar das dan ook het stukje service waarom sunlite duurder is). Vroeger werkte sunlite overigens wel op de GLP kastjes, zo kon je dus goeikope GLP soft kopen, sunlite downloaden en lekker sunlite draaien (zo heb ik ook sunlite lopen met een GLP kastje sneaky :V shut up :X ). Zelfs de Oudere versies E-cue software van in die tijd etc werken met dat GLP kastje razz :p laugh :D
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
StekelvarkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
Berichten: 713
25-5-2005 20:56
Mn screenshot van DVC zal wat opzich laten wachten ik had mn show half geprogd op deze pc en toen viel hij uit en elke keer als ik DVC wouw starten viel hij terug uit waardoor ik nu enkel in veilige modus(met netwerkmogelijkheden)kan oipstarten. maar heb gelukkig die helft die ik opgeslagen had op cd gezet en ingeladen in mijn computer die ik meeneem naar de fuiven waar ik dan nu verder op prog. maar de screens komen er ongetwijfeld maar wat later
exit night into LIGHT
JopEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 5-6-2009
Berichten: 234
25-5-2005 21:44
Nou dat word dan dus daslight ;-P Alleen vroeg ik me af of je de mirrormovement/effecten aan muziek kunt sinqcen.
Dus dat je bijvoorbeeld op de bas je scans steeds rood-geel-rood-geel kunt laten wisselen...
Iig zeer bedankt voor reacties,
Gr Jop
MB Audio systems

Terug naar forum Reageer (zonder quote)