Forum > Licht

Daslight VS Sunlite

(36 reacties. Pagina 1 van 4)
Moderator(s): Dré
JopEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 5-6-2009
Berichten: 234
24-5-2005 20:22
Hallo,

Ik heb het forum al afgezocht naar de verschillen tussen de 2 stukkies software (Das:350,- en Sun:750,-), kan echter maar 2 dingen vinden: 1)daslight bevat geen voorgeprogrammeerde chases 2)de prijs, zo'n 400 euro.
Ik ben op de computer al een beetje aan het pielen met sunlite, en dit gaat me allemaal goed af.

De software is bedoeld voor een vaste lokatie. Er komen aan: 16*aztec dj-robo scan, 24 parren, 4 strobo's, rookert, laser, 2theaterspots en blacklights. Alles dmx.
Dit is voornamelijk voor disco gebruik, en soms bandjes, verlicht door 2 theaterspots en 6 scans als tegenlicht. Het is belangrijk dat de software ook te bedienen is door leken (dmv drukknoppen op het scherm) en dat de shows mooi op het geluid kunnen draaien via een micro of line-in, dus niet op winamp.

Nu zegt iedereen dat sunlite beter is, mijn vraag: hoeveel, op welk gebied en is het de 400 euro waard gezien het een budgetplan is.

Ik hoop dat jullie me kunnen adviseren,
Groetjes Jop
MB Audio systems
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 12-9-2024
Berichten: 1855
24-5-2005 20:27
Als je iets wilt wat door iedereen te gebruiken is: Sunlite.

Heel makkelijk te bedienen door dat je de chases kunt aanklikken, ook werken de shows mooi op geluid, kortom: alles zit erop.

Nadeel is dat het best prijzig is. Kijk anders eens naar de GLP variand, zelfde kastje, zelfde software alleen zo'n € 100,- goedkoper als Sunlite (Volgens Roland wink ;)). Wil het zelf ook nog een keer aanschaffen.
StekelvarkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
Berichten: 713
24-5-2005 20:33
voor on the road vind ik sunlight beter, en het is ook wel een pak sneller als daslight, sunlight is al helemaal voorgeprogd dus gewoon kleurtje selecteren beweging kiezen,.. bij daslight mag je alles zelf proggen(tenzij de 20 effectjes die voorgeprogd zijn) bij sunlight is het ook makkelijker zelf iets te proggen vind ik.

ik zelf gebruik daslight ook voor on the road maar het is dan wel zeer belangrijk dat je 90% van je show al op voorhand hebt geprogd want anders kan je dit terplekke nog een halve dag zitten te doen.

als geld geen probleem is zouw ik voor sun gaan.maar dashlight is zeker niet slecht
exit night into LIGHT
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
24-5-2005 21:36
Ik zeg: sunlite, over het algemeen veel makkelijker en overzichtelijker dan daslight. Heb ze hier allebei geprobeerd maar daslight was ik snel zat, + sunlite heeft inderdaad alles voorgeprogrammeerd, niet alleen qua bewegingen handig maar voor al kleurn/gobo's etc die je gewoon vrj kan kiezen. Paar kleuren, gobo en shutter chases maak ik er meestal nog bij en klaar ben je met sunlite.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
JopEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 5-6-2009
Berichten: 234
24-5-2005 22:14
Na zelf gexperimenteerd te hebben met sunlite vind ik die voorgeprgrammeerde dingen niet geweldig. Er zitten bv geen chases met verschillende kleuren bij.
En het word door mij geprogt en af en toe door andere mensen bedient. Het word niet on the road gebruikt. Mischien dat ik dan beter toch voor Daslight kan gaan....
Gr Jop
MB Audio systems
StekelvarkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
Berichten: 713
24-5-2005 22:18
bij DVC wordt er helemaal niets voorgeprogd wat echt bruikbaar is. bij DVC heb je het nadeel dat als je veel progt het niet meer zo overzichterlijk is doordat het allemazal rode knopjes zijn (buite die van de effecten dan)
Maar als iemand met een gode programeer stijl DVC progdt zodat jij en de andere LJ het goed kunnen bedienen is dit wel goed te doen voor in een club
exit night into LIGHT
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
24-5-2005 22:19

jop schreef:

Er zitten bv geen chases met verschillende kleuren bij.
En het word door mij geprogt en af en toe door andere mensen bedient. Het word niet on the road gebruikt. Mischien dat ik dan beter toch voor Daslight kan gaan....
Gr Jop
Cyber zegt hierboven:

CyberDance schreef:

Paar kleuren, gobo en shutter chases maak ik er meestal nog bij en klaar ben je met sunlite.
Gewoon eenmalig erin programmeren dus, en je hebt erook kleurchases bij.

(Gebruikersvriendelijkheid is nog over te discussieren wbt Sunlite laugh :Dwink ;) Nog nooit zo aan het klooien geweest, met slechts 4 trackspotjes eraan razz :p )
Light Image
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
24-5-2005 22:23
(Gebruikersvriendelijkheid is nog over te discussieren wbt Sunlite Nog nooit zo aan het klooien geweest, met slechts 4 trackspotjes eraan )
hmz datzelfde had ik toen ik een keer met visualDMX op pad ging sneaky :V laugh :D

Voorgeprogrammeerde dingen voor sunlite is inderdaad basis. Daar moet je zelf nog wat chases met kleuren etc bijprogrammeren, maar dat zei ik hierboven ook al.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
24-5-2005 22:25

CyberDance schreef:

(Gebruikersvriendelijkheid is nog over te discussieren wbt Sunlite Nog nooit zo aan het klooien geweest, met slechts 4 trackspotjes eraan )
hmz datzelfde had ik toen ik een keer met visualDMX op pad ging sneaky :V laugh :D
Hee, niet liegen razz :plaugh :D

Zonder geintjes, ik denk dat Sunlite om mee te beginnen en vooral voor instant-simpele-lichtshows best goed te gebruiken is. Vooral de directe bediening met niet-te-missen-maten-en-kleuren-knoppen wink ;)
Light Image
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
24-5-2005 22:26
Juist, daarvoor hebik het ook gekocht, losse verhuur, iedere idioot kan ermee werken razz :p Verder kan ik er na wat proggen ook wel aardig mee overweg op kleine feestjes met wat scans etc.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2

Terug naar forum Reageer (zonder quote)