Forum > Zelfbouw Speakers

Verf voor Luidsprekers en evt flights

(40 reacties. Pagina 2 van 5)
Moderator(s): Dré
KlaaskeEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-6-2003
Laatste: 22-8-2005
Berichten: 173
27-4-2005 17:22

ivo2 schreef:

Waar staat standaard beschreven?, mag je niet meer je eigen ideeen in je hobby hebben? voorbeeld van een klant Leuke hobby als je "standaard" word OPGELEGD. Trouwens, als je een kast met Trimite, Warnex of wat dat betreft elke andere coating, verf of afwerking "3x stoot" beschadigd dit ook, het is namelijk NIET de coating die de "beschadegings hardheid" bepaald MAAR het materiaal waar de kast van gemaakt is. BV als je beton Coat en later stoot zal er weing gebeuren, stoot je gecoat piepschuim zal het piepschuim indeuken en de coating scheuren en afbreken.
Sorry hoor, maar dat is een binnenrack, ook met een onnodige dikte van het hout...en die wieltjes komen toch niet van jou af sneaky :V...en op normale verf die je gebruikt op cases of speakers ben je gewoon zo uitgekeken met je verfje, ligt er binnen de kortste keren af...of je moet ze niet veel gebruiken sneaky :V
[..It's the size of you horn that counts!..]
Ivo2Ex Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-7-2003
Laatste: 6-1-2010
Berichten: 693
27-4-2005 17:45
Je begrijp het geloof ik niet, er zijn mensen met een HOBBY bezig. Deze mensen MOGEN zelf BEPALEN met welk materiaal ze een flightcase of luidsprekerkkast maken, en hoe ze deze afwerken. Er is in hobby geen standaard, alleen smaak. Al wil iemand zijn kasten mint groen maken, is hij daar vrij in (mmm misschien een idee voor een volgend projeckt van mij razz :p ). Ik vind zwart een saaie kleur en ben hier al jaren op uigekeken.

Flightcases worden voor zwaar gebruik gemaakt, persoonlijk vind ik deze niet mooi, maar iemand die zuinig op zijn spullen is (ook al was hij niet zuinig op zijn spullen) en "verhuisdekens" over zijn apparatuur legt met vervoer (al smijt hij met zij spullen), is vrij om te gebruiken aan materiaal, voor flightcases en luidsprekerkasten, of afwerking, wat hij wil. Als hij of zij geen bezwaar heeft tegen extra gewicht (alhoewel ik denk dat dat meeval, ik heb het hout geleverd voor het rackje, niet de wieltjes) is er vrij in dit te gebruiken. Als je dan toch bang bent dat je "kostbare" met bloed zweet en tranen vervaardigde flightcase van berken, je toppen of wat dan al niet meer, beschadigd, kan je er altijd nog hoezen om heen doen.
Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.
KlaaskeEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-6-2003
Laatste: 22-8-2005
Berichten: 173
27-4-2005 20:09

ivo2 schreef:

vervaardigde flightcase van berken, je toppen of wat dan al niet meer, beschadigd, kan je er altijd nog hoezen om heen doen.
Het moet niet erger worden, een hoes om een flight shut up :X...Daarom, lekker hout met een HPL laagje gebruiken
[..It's the size of you horn that counts!..]
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 21-11-2024
Berichten: 13474
27-4-2005 21:26
Op de lange termijn is het zelfs vaak voordeliger. Een geschilderde case zal met enige regelmaat opnieuw geschilderd moeten worden (afplakken, schoonmaken, schuren... wat een werk). Een HPL case moet wel HEEL bruut mishandeld worden om er echt te lelijk uit te gaan zien.

Speakers is een ander verhaal; zeker als je ze gaat stolpen. Hetzelfde geldt voor een 19" binnencase. Maar een versterkerrack met open voor- en achterkant transporteren met een kleed erover... Moet er ECHT niet aan denken.

Als binnencase is de afwerking van Ivo prachtig (en weer eens wat anders dan de standaard zwarte doosjes) MAAR zo'n versterkerrack zou IK tijdens transport toch echt even in een stolpje zetten.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
KlaaskeEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-6-2003
Laatste: 22-8-2005
Berichten: 173
27-4-2005 21:53

Dré schreef:

Als binnencase is de afwerking van Ivo prachtig (en weer eens wat anders dan de standaard zwarte doosjes) MAAR zo'n versterkerrack zou IK tijdens transport toch echt even in een stolpje zetten.
Ik denk dat deze niet voor on-the-road bedoelt is..anders zou ik hem toch alleen op een antiekbeurs meesleuren https://www.bluesfear.com/news/img/biggrin.gif
[..It's the size of you horn that counts!..]
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
27-4-2005 23:07
Ach, de discussie flightcase schilderen of HPL is al eerder geweest.

Vele grote flightcases van Normaal waren ook geschilderd.
En zo zijn er meer bands.

@Klaaske
?..Ook stoot je 3x met je flightcase zonder HPL ergens tegen, ligt de helft van je verf eraf
Dat valt mee, ik heb hier een case staan die meer dan 20 jaar "on the road" is geweest, is nog nooit overgeschilderd en ziet er nog goed uit.
Voor de mengtafelcase geldt hetzelfde.

Martin.
kvm entertainment
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 22-11-2024
Berichten: 9490
28-4-2005 10:58
Blijft gewoon het verhaal duidelijk over:
hoe word een case/box gebruikt.

Verhuur, vaak on the road, veel roadies,
dan moet je hem zo sterk en krasvrij mogelijk maken, als hij in het zicht moet/kan komen tijdens een optreden.
Als de case niet in het zicht komt, moet hij gewoon sterk zijn.
Als ik af en toe wel eens een grote jongen een vrachtwagen zie lossen,
denk ik echt: je kan wel zien dat het niet hun eigen spullen zijn...... sad :(
En dat er ook nog maar weinig spullen zijn die indruk op die gasten maken (waar ze dus wel voorzichtig mee omgaan).

Thuisgebruik, met dekentjes eromheen enz.
Dan zijn je eisen een stuk lager wat de sterkte van de afwerking betreft.

Als het bij mij te lelijk word, schilder ik de boel idd weer eens over,
maar bij ons zijn cases; cases, beschadigen hoort er een beetje bij.
En spik en span, dan is het ook net alsof je geen werk hebt sneaky :V

Met onze meubels zijn we uiteraard wel wat voorzichtiger, maar ook daar geldt, als ze te lelijk worden, worden zo gewoon opnieuw bekleed.
De presentatie moet wel goed blijven uiteraard.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
SwojStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 21-1-2005
Laatste: 21-11-2010
Berichten: 31
28-4-2005 11:16
Nooit gedacht dat ik hier zo'n discussie zou laten losbarsten. Mijn excuses daarvoor. Maar nu is mijn probleem niet opgelost.
Luidsprekers moeten geverft worden (het is meer voor luidsprekers).
Vroeger was er een firma die dat deed maar nu zouden we dat zelf willen doen. Maar het moet dus bere-sterk zijn! Eigenlijk dus meer een coating dan gewoon verf. De luidsprekers gaan veel op pad en staan in het zicht.

De laag die die firma gebruikte is dus beresterk en kan ook geen kras op komen. Nu vroeg ik mij af wat zij daarop deden.
mvg
KlaaskeEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-6-2003
Laatste: 22-8-2005
Berichten: 173
28-4-2005 11:34

Swoj schreef:

Nooit gedacht dat ik hier zo'n discussie zou laten losbarsten. Mijn excuses daarvoor. Maar nu is mijn probleem niet opgelost.
Luidsprekers moeten geverft worden (het is meer voor luidsprekers).
Vroeger was er een firma die dat deed maar nu zouden we dat zelf willen doen. Maar het moet dus bere-sterk zijn! Eigenlijk dus meer een coating dan gewoon verf. De luidsprekers gaan veel op pad en staan in het zicht.

De laag die die firma gebruikte is dus beresterk en kan ook geen kras op komen. Nu vroeg ik mij af wat zij daarop deden.
Warnex of Trimite dus happy :) Zoiets als deze heeel mooie subjes https://www.dproductions.nl/11b.jpg
[..It's the size of you horn that counts!..]
Ivo2Ex Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-7-2003
Laatste: 6-1-2010
Berichten: 693
28-4-2005 12:48
Gewoon Trimite gebruiken, zeer sterk met een roller op te brengen en snel droog. foto. Als je Trimite met een roller opbreng, krijg je niet het "pruttel" effect, dan moet je het spuiten. Voor meer foto's klik hier
Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)