Forum > Off-Zone

plastic speaker

(35 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
9-1-2005 11:58

Victor Junior schreef:

Mr. Edie schreef:

@Dré; veel Bose producten vind ik zijn prijs ook helemaal niet waard, zoals die 802 speakers enzo..
Je probeeert Tom uit z'n tent te lokken laugh :D ?
Haha, naja.. tsjah, vroeger in die 802's waren die randen toch zosnel versleten? Ik vind dat echt niet kunnen voor zo'n merk hoor. Speakers van zo'n prijs mogen van mij toch wel jarenlang goed blijven..

MAAR in het cafe hier hangen ze al jaren, en wel goed hoor, tsjah.. Het zal wel puur door het naamplaatje komen..De prijs dan he
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 21-11-2024
9-1-2005 12:07
ok Tom uit tentje laugh :D :

Mr. Edie schreef:

Haha, naja.. tsjah, vroeger in die 802's waren die randen toch zo snel versleten?
Snel? vind jij 20 jaar snel? De meeste boxen gaan nog niet eens de helft mee sneaky :V

En het kunstof van de 802 drivers is wel behoorlijk dik en rigide hoor.
En zie maar eens hoeveel een tweede hands 802 nog waard is.
Zelfs met kapotte drivers (maw waardeloze box) word er nog grif € 150,- per stuk voor geboden. En twee de hands in gerficeerde staat, al gauw tussen de € 250,- bij gereconed, en € 350,- bij vervangen speakers per box.
En dan kijkt men niet naar de leeftijd, 10 tot 25 jaar is heel normaal.

Van hoeveel nader merken/modellen boxen weet jij deze eigenschappen?
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Mr. EdieStandaard Lid
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
9-1-2005 12:18
Naja, dat is wel waar wink ;) En als je reconen kan is zoiets wel leuk ja, of als ze nog goed zijn ook ja..

Hmm, voor spraak ook ja wink ;) Een vergelijkbare? Poeh.. Ik snap alleen niet dat zo'n box nog zoveel waard is, dus toch slechts door het merk of Bose liefhebbers? sneaky :V

Ik snap wel, en je hebt wel gelijk opzich, ikzelf ben niet zo kapot ervan (voor die prijs)..

20 Jaar is best lang ja, datwel wink ;) Toch denk ik niet dat een Dap luidsprekers onder zal doen eigenlijk.. En dan bedoel ik het verslijten van de surround's.
KVMVIP Lid (†)
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
9-1-2005 13:17
Ach, zal ik dan ook nog even uit de tent komen razz :p

Ook Craaft gebruikt voor de 10" mid speaker een kunststof korf. (Boon 200V)
20 Jaar is best lang ja, datwel Toch denk ik niet dat een Dap luidsprekers onder zal doen eigenlijk.. En dan bedoel ik het verslijten van de surround's.
Appels en peren. De surround van en Bose speaker is totaal ander materiaal dan van een Dap.
Bovendien, wat heeft de surround met de kunststof korf te maken?

In een ander topic had ik geschreven over afgebroken bose korven. (box was gevallen) een troost, ik heb ook totaal afgebroken EV speakers van een klant gehad. Of de korf nu metaal of kunststof is kapot kan het allemaal.

Ik ben overigens totaal geen bose fan maar dat heeft niets met de gebruikte speakers te maken.(en ook niet met de prijs)

Martin.
kvm entertainment
MassiveStandaard Lid
Sinds: 8-12-2003
Laatste: 28-8-2005
9-1-2005 13:48
JBL maakt ook veel gebruik van plastic korven (hoofdzakelijk bij car-hifi, maar heb ook al wel PA-drivers gezien van ze)

Toen ik nog dacht dat het leuk was om met je rug naar een concert te staan had ik ze ook achter in de auto liggen, je hoedenplank word erg blij van het mindere gewicht happy :)

Bepaalde (nieuwe?) soorten kunststof zijn enorm stevig en trillingsvrij. Scheelt natuurlijk een bak gewicht in vergelijking met (giet)ijzeren drivers, bij alu versies valt het weer mee... Grootste nadeel vind ik wel dat je met een accuschroevendraaier op moet letten dat je niet te hard aandraaid, aangezien kunstof scheurt ipv verbuigt.

Misschien dat het nog wel een positive uitwerking heeft op de werking van de magneet?
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 21-11-2024
9-1-2005 17:04

Mr. Edie schreef:

Toch denk ik niet dat een Dap luidsprekers onder zal doen eigenlijk.. En dan bedoel ik het verslijten van de surround's.
laugh :D
Een dap speaker is, als je hem gebruikt zoals je een 802 toepast binnen 1/4 van de levensduur van een 802 versleten (dit is een ruwe schatting laugh :D )

Laten we alsjeblieft geen appels met tomaten vergelijken hè.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
BartsegersStandaard Lid
Sinds: 18-1-2002
Laatste: 28-10-2014
10-1-2005 00:07
toch leuk dat we meteen naar bose toe vliegen. maakt niks uit hoor. maar dat dei drivertjes van plastic waren had ik nooit gedacht

het formaat is dan ook echt klein.
maar nu we het over korfjes hebben, is er niks geavanceerder dan de gegoten hedendaagse korf ?
KVMVIP Lid (†)
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
10-1-2005 00:33

bartsegers schreef:

is er niks geavanceerder dan de gegoten hedendaagse korf ?
Ik denk dat het net zo is als met de dakpan,de oudhollandse dakpan, de verbeterde oud hollandse dakpan, de opnieuw verbeterde oud hollandse dakpan.

Kortom, steeds weer verbeteren. Ik denk dat PHL zo'n verbeteraar is. "Spelen" met lucht als extra koeling.
Het INTERCOOLER SYSTEEM
Dit door PHL gepatenteerde systeem is het resultaat van een jaar onderzoek naar warmteontwikkeling, -verdeling en -onttrekking in luidsprekers. De INTERCOOLER constructie verhoogt de maximale geluidsdruk naar voorheen onhaalbare niveau's.
Martin.
kvm entertainment
DJ SietseStandaard Lid
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 9-9-2008
10-1-2005 00:55
Maar.. een betere koeling zal toch in eerste instantie resulteren in een hogere thermische belastbaarheid. Is het niet wat te makkelijk gezegd om gelijk over geluidsdruk winst te praten?
Door internet beperkt
BartsegersStandaard Lid
Sinds: 18-1-2002
Laatste: 28-10-2014
10-1-2005 14:17
heeft ook niemand gezegd happy :)
in car audio land, zie je wel nu vaak korfjes, die meer koelblok zijn dan korf.
en het verhaal van die dakpan, klopt wel. meer van het oude, in een nieuwer jasje.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)