Forum > Licht

Kwaliteit van de duurdere Showtec producten

(54 reacties. Pagina 2 van 6)
Moderator(s): Dré
H.Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-10-2003
Laatste: 17-12-2009
Berichten: 326
3-1-2005 19:25

larzzzie schreef:

Daar heb je wel enigszins gelijk in, maaaaar, KAN je hem nog verkopen...!?! Door de naam die eraanhangt is die kans veel kleiner. De kans dat de verkopers van die 2 macs ze wel verkopen voor hun vraagprijs en misschien wel meer, is velen malen groter dan dat jij je showtecs verkoopt voor die 500 euro!
De naam en reputatie van een product ligt erg gevoelig voor de (tweede hands) verkoop.
al geef je hem gratis weg, zelfs dan zijn de afschrijvingskosten lager laugh :Dlaugh :D
TimmiejStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-10-2003
Laatste: 15-9-2009
Berichten: 147
3-1-2005 19:52

larzzzie schreef:

De naam en reputatie van een product ligt erg gevoelig voor de (tweede hands) verkoop.
Hey hey,

Een Plx verkoop je minder snel als een Mission versterker van DAP, denk omdat de prijs van de Plx toch ook wat hoger is. Goed het gaat hier om Showtec, maar DAP kan er ter vergelijking wel even bij wink ;)
Boxen zijn net vogels, ze horen beide te vliegen
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
3-1-2005 20:01
Maar diegene die dap koopt zal in theorie ook niet een mac van 2500 euro kopen.
Dus die vergelijking gaat niet op!
In het dure segmentwereldje(gekoppelt aan betrouwbaarheid) is het een feit dat er eerder een mac occasion verkocht word dan een showtec,ongeacht het prijsverschil.
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
3-1-2005 20:03
Zeer grote verhuurbedrijven verkopen veel apparatuur na 2 / 2,5 jaar. Mede omdat zij geen storingen kunnen veroorloven.
Zij betalen uiteraard wel een andere prijs als jij.

De kleinere of goedkopere verhuurbedrijven zie je meestal met een tussenstap product b.v. GLP of futurelight.

De nog kleinere met showtec o.i.d. (mede vanwege de prijs)

Hierbij moet je ook kijken hoe vaak het verhuurd wordt, bij zeer groot, erg veel etc. Ook de verhuurprijs speelt hierbij een rol.

Martin.
kvm entertainment
H.Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-10-2003
Laatste: 17-12-2009
Berichten: 326
3-1-2005 20:05
maar nou weet ik nog steeds niks over de kwaliteit, ik kan me voorstellen dat het slechter is, maar echt bagger kan het toch ook niet zijn voor dat geld?
MauriceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-11-2012
Berichten: 731
3-1-2005 20:11
je moet niet gek staan opkijken als het eens stuk is maar het zla niet opeens ipv. lichtgeven offieg aan zetten ofzo.. mensen kunnen lekker overdrijven. als ik een par behuizing van showtec koop doet deze precies hetzelfde als een van een bekend merk, helaas is wel het probleemd at als je er bv. eerst 4 besteld en later weer 4 ze meestal niet hetzelfde zijn sad :( . ongetwijveld dat je best lang plezier kan hebben van een showtec head, alleen zijn ze nouwelijks leverbaar(maar daar ga ik niet over razz :p )
H.Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-10-2003
Laatste: 17-12-2009
Berichten: 326
3-1-2005 20:15

maurice schreef:

je moet niet gek staan opkijken als het eens stuk is maar het zla niet opeens ipv. lichtgeven offieg aan zetten ofzo.. mensen kunnen lekker overdrijven. als ik een par behuizing van showtec koop doet deze precies hetzelfde als een van een bekend merk, helaas is wel het probleemd at als je er bv. eerst 4 besteld en later weer 4 ze meestal niet hetzelfde zijn sad :( . ongetwijveld dat je best lang plezier kan hebben van een showtec head, alleen zijn ze nouwelijks leverbaar(maar daar ga ik niet over razz :p )
dat weet ik allemaal, maar dat zegt me zo weinig over de kwaliteit van de duurdere showtec producten wink ;)
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
3-1-2005 20:16
Tuurlijk zal het naar behoren werken,ik ken iemand die met vergelijkbaar spul werkt maar puur vanwege tekort aan investeringsbudget(heeft ook vooraf geaccepteerd dat bij upgrading hij veel geld zal verliezen bij inruil of verkoop).
Hij kan daar weinig over kwijt,het is prima spul en functioneert vaak beter dan hij zelf verwacht had.
Hij werkt nu pas maand of drie met dure showtec spul,hoe de kwaliteit verder is,is voor hem ook maar afwachten.
Hufter en roadproof-Time will Tell.
Het is een exact gegeven zoals bij veel oemprodukten,ze werken naar behoren soms zelfs beter(vergelijking Technics Sl en Superoemdraaitafels)maar hoe het zich in de toekomst behoud?
Vandaar dat ik liever twee Technicsen koop om mn centjes mee te verdienen dan twee Syncs,ondanks het feit dat de twee syncs die ik omgeruild heb voor twee techs sl. wel erg mis.
Ja je leest het goed!!!!!
Ik mis af en toe die superoems(meer dan af en toe wink ;) )

Laat jezelf goed voorlichten en test wat je wilt aanschaffen,maar je zal zelf de zakelijke afweging moeten maken.

groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
H.Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-10-2003
Laatste: 17-12-2009
Berichten: 326
3-1-2005 20:23
ok... maar je ziet nou zelf dat die afschrijving ook wel meevalt in vergelijking met die duurdere merken, daar krijg je ook niet veel voor terug happy :)
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
3-1-2005 20:30

H. schreef:

een andere vraag dan over die waarde vastheid... martin mac 500's kosten ongeveer 5500 euro per stuk, nou zie ik er 2 voor 2000 te koop staan (dus 1000 per stuk) op marktplaats van 2,5 jaar oud... is dat dan waardevast? En dat is wel een veel gebruikte mh bij grotere bedrijven happy :)

Als je dan voor dik 2000 euro een vergelijkbare mh van Showtec koopten je verkoopt die voor 500 na 2,5 jaar, dan heb je toch minder afschrijving gehad?

Of zie ik het nu toch helemaal verkeerd :)
zoals eerder gezegd,probeer eerst maar s die showtecs te verkopen.
Verder,ik vind het een vreemde zaak dat je refereert aan 1 advertentie van een toevallige aanbieding van macs.
Ik zelf zou nooit een produkt van 5500 euro voor 1000 verkopen na 2 jaar(dit is geen afschrijving meer maar regelrecht verlies-daaraan zit gekoppelt dat als de macs echt zo weinig waard zijn na 2 jaar-wat is dan die showtec nog waard na twee jaar? 50 euro laugh :D ),wellicht is het beter om eerst s te kijken wat de gangbare occ. prijzen van div. types macs na twee jaar zijn.
it's just one of those Day's ,they come and they Go.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)