Forum > Geluid

eminence sigma pro-18

(48 reacties. Pagina 2 van 5)
Moderator(s): Dré
SisStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-9-2003
Laatste: 20-1-2019
Berichten: 469
2-1-2005 19:17
Als ik mij niet vergis gaan die JBL's maar tot +/- 12.500 hz en dan zakt ie gewoon naar beneden
Dat ze hard gaan betekent nog niet dat ze goed klinken
Ik denk als je daar een 18" gaat onderzetten dat het geheel nogal bas-low-mid gaat klinken zonder tophoog
kijk ook eens naar www.speakerstore.nl daar staan verschillende sub-bas kasten met de desbetreffende luidspreker
sis
Freelance muzikant, producer, componist .
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
2-1-2005 19:31

dewazige schreef:

Mag ik concluderen dat "best goed" net zoiets is als "eigenlijk is het iets te weinig maar het moet maar/het kan er mee door"?
Hoi,

Helemaal niet: ik (en de muziekanten, ikzelf vind dat HEEL wat zeggen!!) waren ERG enthausiast over het geluid, de JBL's werden vanaf pakweg 200 Hz ingezet.
Welke baskasten heb jij gebruikt?
2 stuks Craaft 15b (dubbel 15/18" (?))
Een punisher heeft waarschijnlijk een stuk hogere output, hoeveel van dat "best goed" blijft er dan nog over?
Ik denk dat de Punisher onder de SF25 het erg goed doen zal, al zou je als je wilt tuurlijk de bass kunnen laten overheersen. MAAR ik spreek nu NIET over ervaring. Toch lijkt mij de Punisher alles behalve verkeerd onder de SF25.
SF25= een leuk kastje voor kleinere klussen maar minder geschikt voor sub/top gebruik (logisch, t'is eigenlijk een full range kast)
Klopt wel, toch ook als topkast vind ik ze niet verkeerd. Stand-alone vind ik de SF25 enorm veel missen aan bass (maar voor feesten tot pakweg 75 man gaat prima (maar beuken kan je vergeten).

sis schreef:

Als ik mij niet vergis gaan die JBL's maar tot +/- 12.500 hz en dan zakt ie gewoon naar beneden
Ikzelf heb er nooit problemen mee gehad, ik miste het tophoog NIET (sterker: het is soms aan de schelle kant, en moet het hoog dikwijls stukje terugdraaien op de equalizer). Wel bij mijn oude Dap RW15's had ik dit. Ook op afstand bleef het hoog prima, na mijn mening en wederom de luisteraars.

Edie
DewazigeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-3-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 318
2-1-2005 20:10

dewazige schreef:

Mag ik concluderen dat "best goed" net zoiets is als "eigenlijk is het iets te weinig maar het moet maar/het kan er mee door"?

Hoi,

Helemaal niet: ik (en de muziekanten, ikzelf vind dat HEEL wat zeggen!!) waren ERG enthausiast over het geluid, de JBL's werden vanaf pakweg 200 Hz ingezet.
Ik ken veel muzikanten die veel weten van muziek maar weinig weten over hoe goed het nou klinkt. (ik vond een set vroeger ook pas goed als de bassen je maag verrot sloegen)
Is 200 Hz niet een beetje hoog om te crossen??
quoteWelke baskasten heb jij gebruikt?

2 stuks Craaft 15b (dubbel 15/18" (?))
Dubbel 15"
quoteEen punisher heeft waarschijnlijk een stuk hogere output, hoeveel van dat "best goed" blijft er dan nog over?

Ik denk dat de Punisher onder de SF25 het erg goed doen zal, al zou je als je wilt tuurlijk de bass kunnen laten overheersen. MAAR ik spreek nu NIET over ervaring. Toch lijkt mij de Punisher alles behalve verkeerd onder de SF25.
Een punisher zal het ook wel goed doen onder een bloempot aangezien hetgene dat op de punisher staat los staat van de prestaties van het ding.
De combinatie punisher-sf25 spreekt jou waarschijnlijk wel aan, mijn mening hierover is eerder in het topic wel te vinden.

quoteSF25= een leuk kastje voor kleinere klussen maar minder geschikt voor sub/top gebruik (logisch, t'is eigenlijk een full range kast)

Klopt wel, toch ook als topkast vind ik ze niet verkeerd. Stand-alone vind ik de SF25 enorm veel missen aan bass (maar voor feesten tot pakweg 75 man gaat prima (maar beuken kan je vergeten).

quote[citaat van sis schreef:

Als ik mij niet vergis gaan die JBL's maar tot +/- 12.500 hz en dan zakt ie gewoon naar beneden

Ikzelf heb er nooit problemen mee gehad, ik miste het tophoog NIET (sterker: het is soms aan de schelle kant, en moet het hoog dikwijls stukje terugdraaien op de equalizer). Wel bij mijn oude Dap RW15's had ik dit. Ook op afstand bleef het hoog prima, na mijn mening en wederom de luisteraars.
Hoog dat aan de schelle kant is en dat verder dichtgedraaid moet worden, noemen we dat niet vervorming? een teken dat je aan de top komt van zijn kunnen!
Lost in Music
BartsegersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-1-2002
Laatste: 28-10-2014
Berichten: 1463
2-1-2005 20:13
ik meende zelfs dat die sf25, een 1,5 weg kast is. dus die 2x 15" geven niet hetzelfde gebied weer.
en dan gaat er een crossover voor, die vanaf 200 hz doorlaat. volgnes mij zit 1 15" zich dan te vervelen laugh :D
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
2-1-2005 20:14
Ja, maar de driver uit de SF serie (en ook de TR en JRX) serie is gewoon nogal hoog, al heb ik er GEEN problemen mee. Tuurlijk: er is altijd beter, enja: er IS beter's te vinden dan de SF serie, MAAR die jongen heeft dit nu niet (neem ik aan) en de Punisher zal een grote stap vooruit zijn, OOK als hij uitbreiden wilt later.

Edie
Rene bussingStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 10-6-2014
Berichten: 55
2-1-2005 20:50
Ik kan die punisher nergens vinden, weet iemand dit?
DjmouseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2003
Laatste: 6-2-2008
Berichten: 892
2-1-2005 20:52
1 x bewerkt. Laatst door Djmouse op 2-1-2005 20:53
zoekfunctie? goole?
10 seconden werk... www.new-line.nl/forum/read/?t=10374
dj mouse
nog 10 berichten en ik word VIP!!
DewazigeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-3-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 318
2-1-2005 20:52
www.new-line.nl/forum/search/?str=punisher&b=0&f=5&df=10&usr=
Lost in Music
Rene bussingStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 10-6-2014
Berichten: 55
2-1-2005 20:52
dat heb ik gedaan maar er komen hele andere dingen
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
2-1-2005 21:03

bartsegers schreef:

ik meende zelfs dat die sf25, een 1,5 weg kast is. dus die 2x 15" geven niet hetzelfde gebied weer.
en dan gaat er een crossover voor, die vanaf 200 hz doorlaat. volgnes mij zit 1 15" zich dan te vervelen laugh :D
Ja, dit is waar. Als ik mijn SF25's als top gebruikt komt uit de onderste ook NIETS. Daardoor zat ik ooit te denken om beide woofer's hetzelfde gebied te laten weergeven, MAAR omdat dit EN door JBL gedaan is om een neutraal geluid weer te geven, EN ik niet weet of het consequenties met zich meebrengt; laat ik het liever zo. Die onderste woofer zou je kunnen zien, dat deze (indien nodig) wat klappen opvangt wat door de bovenste niet verwerkt worden kon sneaky :V

Edie

Terug naar forum Reageer (zonder quote)