Forum > Newbie Forum

2 Dap 15 boxen & Dap 900 versterker goede keuze?

(37 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
MassiveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2003
Laatste: 28-8-2005
Berichten: 525
30-11-2004 23:16
Met een EQ'tje erbij absoluut de k112.

Bij de K112 is het een kwestie van wat frequenties dempen om er een 'lekker' geluidje uit te krijgen. Bij de RW ontbreekt het nogal aan hoog, en dan kun je EQ'en wat je wilt: wat er niet inzit komt er ook niet uit.

Ik heb overigens alleen luisterervaring met de RW15, eenmalig gebruikt als monitor.
K112 heb ik in bezit, word al 1,5 jaar wekelijks gebruikt(bandtoepassing): gewoon geweldig voor het geld. Zeker de huidige prijs.

[edit ff in de shop gekeken hoe lang ik die 112's al had.. tijd gaat toch minder snel dan ik dacht laugh :D]
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
1-12-2004 08:23
Hoog van de RW serie is niet bijzonder goed te noemen nee, maar alles beter als piezo bak.. wink ;)

Wel effe toevoegen; voor het geld DIK in orde, vooral de behuizing vond ik ERG strak en mooi!!
GoTMoReStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-8-2004
Laatste: 26-12-2007
Berichten: 458
1-12-2004 18:31
Ik vindt het jammer dat er eigenlijk ( weet niet zeker ) maar 1 persoon in dit topic is die ook echt dap RW's heeft gehad ( Edie volgens mij? )

Ik heb nuzelf de rw-12's. Daar kun je zeker meer dan 30 man mee aanshut up :X

Ik zou het zoeken tot 50/75 man ( in een normale 2.5m hoge ruimte waar er max. 100man inkunne ) en met die amp is het zeker genoeg herrie voor 30man happy :)

Ik zou eigenlijk NIET voor de RW-15's gaan, aangezien ze toch het mid. missen wat je ook echt gaat missensad :(

En ik zou de mc reeks van dap al helemaal overslaan, maar daar zijn al genoeg woorden over vuil gemaakt op dit forumrazz :p
Soms..
ImcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2003
Laatste: 6-9-2024
Berichten: 998
1-12-2004 19:02

GoTMoRe schreef:

Ik heb nuzelf de rw-12's. Daar kun je zeker meer dan 30 man mee aanshut up :X
Ik heb dan wel geen RW's gehoord of ooit gehad maar ik heb wel voldoende gezond verstand wat mij zegt dat ik nooit genoeg heb met 2 rw's (10" of 12" of 15") voor 50-75 man voor een stevig stukje muziek tijdens een feestje. Dat kunnen die dingen gewoon niet aan. Jij neemt wellicht met minder genoegen als mij qua geluid, maar ik denk toch dat het merendeel het hier wel met me eens is, dat 2 van dit soort budget topjes niet geschikt zijn voor 75 man.

Spraak versterken of een achtergrond muziekje is een ander verhaal natuurlijk...
Dance the night away!
Timmekuh87Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-7-2004
Laatste: 25-8-2009
Berichten: 33
1-12-2004 19:34

GoTMoRe schreef:

Ik vindt het jammer dat er eigenlijk ( weet niet zeker ) maar 1 persoon in dit topic is die ook echt dap RW's heeft gehad ( Edie volgens mij? )

Ik heb nuzelf de rw-12's. Daar kun je zeker meer dan 30 man mee aanshut up :X
1) Daar ben ik het helemaal mee eens 30 man zal zeker moeten lukken, als je een beetje je best doet lukt dit nog wel met een zware hifi set laugh :D Oke met de rw-12 mischien geen zware bassen van 25HZ waar je pijn in je maag van krijgt maar dat verwacht ook niemand van een 12inch kastje. wink ;)

2)Ik heb zelf kastjes uit de rw-serie. Namelijk: 2*rw-155 (das die met 2maal 15inch)
en 2*rw-18b
Juist aangestuurd komt hier zeker voor het geld een flinke bak geluid uit en klinkt ook zeker niet verkeerd. Dat er te weinig hoog zou zitten in die dubbel 15inch kast vind ik ook wel meevallen want jongens kom op die prijs shocked 8O Nee over deze serie geen kwade woorden als je ziet wat voor kwaliteit je krijgt voor zo'n lage prijs.

3) Als je kan kiezen tussen de mc en de rw reeks nouja dan is iedereen het er wel mee eens als ik zeg. Ga alsteblieft voor de rw-reeks!! Je kiest als ware dan tussen een gammabox/skypechdoos en een kastje van redelijke kwaliteit. happy :)

Groeten Tim sneaky :V
1 jaar op het forum!:)
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
1-12-2004 20:04

GoTMoRe schreef:

Ik vindt het jammer dat er eigenlijk ( weet niet zeker ) maar 1 persoon in dit topic is die ook echt dap RW's heeft gehad ( Edie volgens mij? )
Ik heb ze inderdaad ongeveer een half jaartje gehad, toen weer doorverkocht aan de verkoper wink ;)

Imcowelter schreef:

Ik heb dan wel geen RW's gehoord of ooit gehad maar ik heb wel voldoende gezond verstand wat mij zegt dat ik nooit genoeg heb met 2 rw's (10" of 12" of 15") voor 50-75 man voor een stevig stukje muziek tijdens een feestje. Dat kunnen die dingen gewoon niet aan.
Precies! Hier zit (bij de DAP RW10/12/15) gewoon het probleem: Het klinkt hard op een kamer(tje), maar in een zaaltje beduidend minder. Ze delen (als het ware...) gewoon geen lekkere klappen uit (wat, hier is die weer, uit de JBL SF25's WEL komen (vind ik)).

Het is gewoon, leuke kastjes (voor ouder publiek vind ik..) maar bij jeugd moet het dreunen en bonken, en daar zijn die kastjes gewoonweg NIET voor. Laat staan carnaval (toen stond ik toch: Fuck fuck fuck.. Die moeten het EN 3 dagen volhouden, EN op MEER dan het uiterste draaien... Zal dat lukken?

Nou: NEE, niet gelukt. Veels te weinig geluid, zelfs op de wagen niet echt lekker geluid. Maar: is die weer; voor het geld NIKS te klagen.

(ps; was dit WEL een zinnige post na al die tijd weer? sneaky :V )
Timmekuh87Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-7-2004
Laatste: 25-8-2009
Berichten: 33
1-12-2004 20:17

Mr. Edie schreef:

Precies! Hier zit (bij de DAP RW10/12/15) gewoon het probleem: Het klinkt hard op een kamer(tje), maar in een zaaltje beduidend minder. Ze delen (als het ware...) gewoon geen lekkere klappen uit (wat, hier is die weer, uit de JBL SF25's WEL komen (vind ik)).
Ja oke, maarja je vergelijkt hier een dubbel 15 incher van JBL met een 10/12/enkel 15 inch van dap.
Zal beter zijn idd maar deprijs ook 3maal zo hoog? shocked 8O sneaky :V

Vind ik een beetje porsche met suzuki alto vergelijken, en ja idd het zijn beiden auto's. De 1 kost alleen wat meer happy :)

Het gaat om de prijs/kwaliteit verhouding wink ;)
1 jaar op het forum!:)
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
1-12-2004 20:19
Ja, oké... Dat klopt. Maar gewoon niet overdrijven met die kastjes, zijn gewoon zeer beperkt, maar netjes.

Het hoog, tsjah, je zou een andere erin kunnen zetten en filter aanpassen, maar de bass-speaker is ook echt niet super, dus echt nut heeft het niet, vind ik.
Timmekuh87Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-7-2004
Laatste: 25-8-2009
Berichten: 33
1-12-2004 20:33
Inderdaad, ik zou die 2 rw-12's ook niet op feesten voor 300man neerzetten razz :p maar het ging erom of je er voor 30 man mee kunt draaien en daar zijn ze gewoon uitermate geschikt voor en zal dus ook zeker voldoen en als je dan de keuze hebt tussen mc of rw neem dan rw want kwaliteit ligt stuk hoger. Het rendement/rms vermogen is hoger (beiden worden bij mc niet eens opgegeven) bovendien heeft de rw-12 een 1 ich drivertje.

Groeten Tim happy :)
1 jaar op het forum!:)
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
1-12-2004 20:55
Ja, dan wel. Helemaal mee eens, een probleem met het hoog zal je DAN ook niet hebben happy :)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)