Forum > Geluid

cd kopies

(34 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
StamplaafStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-11-2002
Laatste: 13-1-2008
14-2-2003 09:35

Berthus schreef:

Ik vind dat er niet zo moeilijk over moet worden gedaan.
Dat kun je wel zeggen, maar waar trek je de grens?? zie het gewoon als een spelletje, wel een gevaarlijke, want als je verliest wink ;)
VictorVIP Lid
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 7-10-2024
14-2-2003 10:45

Berthus schreef:

Cd's zijn gewoon veel te duur. Zeker voor een beginnende drive-inn die nog niet zoveel verdient zijn de kosten te hoog voor echte cd's. Ik vind dat er niet zo moeilijk over moet worden gedaan.
Leg mij nou eens het verschil uit met de volgende redenering:
"Versterkers zijn gewoon veel te duur. Zeker voor een beginnende drive-inn die nog niet zoveel verdient zijn de kosten te hoog om ze in de winkel te kopen. Ik steel ze dus. Ik vind dat er niet zo moeilijk over moet worden gedaan"

Als je vindt dat cd's te duur zijn moet je ze NIET kopen. Het geeft je nog geen reden ze te kopieren.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
BerthusStandaard Lid
Sinds: 24-1-2003
Laatste: 9-7-2011
14-2-2003 11:15
Daar heb je wel gelijk in, maar versterkers zijn qua prijs duur, maar als je deze een keer aanschaft dan moet je een keer veel betalen, maar je blijft er plezier van hebben,. Ook als je niet zoveel draait maar als het je hobbie is. Als je steeds nieuwe CD's moet kopen , maar je draait niet zo vaak dan haal je die kosten er in vergelijking minder snel uit als die van een versterker. Als je 20 Cd's koopt kun je voor die prijs een redelijke versterker kopen. Die versterker houdt het wel een paar jaar vol, maar cd's moet je steeds opnieuw aanschaffen. Het bedrag die je aan cd's kwijt bent is gewoon voor een beginnende drive-inn te hoog. Dat moet je toegeven. Ook zijn cd's ook veel te duur. Als je nu een cd koopt kan het goed zijn dat je de helft van de nummers maar mooi vind. Je hebt dan wel €10 verknalt. Als je nu gewoon CD's kon kopen met je eigen nummers was het al een stuk beter. En de artiesten verdiennen sowieso wel geld. Moet je eens kijken wat het kost om ze een avond in te huren. Die hebben de inkomsten van die CD's echt niet nodig.
©2011
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
14-2-2003 12:03
Dat CD's duur zijn (en vinyls zééééker sad :() daar gaan we het allemaal wel over eens zijn, maar toch denk ik niet dat je daarin een reden kunt zien om te beginnen kopieren volgens mij...
Het is inderdaad een enorme investering en waarschijnlijk zul je ze nooit terugwinnen (als je het op een hobby houdt natuurlijk), maar kopieren is regelrechte diefstal. Er is geen enkel verschil met pakweg een winkel binnenlopen en vanalles in je zakken steken, het is gewoon sociaal beter aanvaard.
Mensen die muziek kopieren voor thuisgebruik, zal ik nooit goedkeuren, mijn vrienden en familie weten dat, toch is het een risico dat je eventueel zou kunnen nemen, de kans om gesnapt te worden is immers enorm klein! Ga je echter de baan op met je muziek (al is het maar als hobby), tjah, dan kun je gewoon dat risico niet nemen!! CD's kopen zal dan inderdaad een grote uitgavepost zijn, maar een hobby kost nu eenmaal geld. Heb je geen zin om die kosten te doen, dan is het mss beter een andere hobby uit te zoeken (niet offensief bedoeld hé!!).
Ik hoop dat je slim genoeg bent om geen onnodige risico's te nemen... het zou je duur kunnen te staan komen (letterlijk) sad :(

groeten,
Didier
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
ReemskiVIP Lid
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 8-11-2024
14-2-2003 17:57
Ik hoop dat het veel stumpers duur komt te staan..

Feit is dat de "hobbyisten"(wanneer ga je van "hobbyist zijn" naar "profi"?) vroeg of laat ook feesten willen draaien, en ook steeds grotere feesten (willen) draaien, en wel in het werkgebied komen van de professioneel. Die al zijn kosten netjes betaald.

Gaat die hobbyist dan opeens wel legale cd's kopen...?

You do the math !!!!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 9-11-2024
14-2-2003 23:38
Ferrari's zijn ook zo duur sad :( laugh :D
Stop wining.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
26-3-2003 23:42

DSalembier schreef:

Ik hoop dat je slim genoeg bent om geen onnodige risico's te nemen... het zou je duur kunnen te staan komen (letterlijk) sad :(
Ben ik even blij dat ik niet kopieer... ik krijg hier nét een mail binnen van een bevriend DJ dat hij dit weekend tegen de lamp gelopen is. Maandag zouden ze bij hem thuis geweest zijn om te controleren of hij al de originelen liggen heeft. Niet dus sad :(
Als ik verder nieuws heb, laat ik het jullie weten. Zo weten jullie direct eens waarom NIET te kopieren!
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
LaolithStandaard Lid
Sinds: 15-2-2003
Laatste: 21-1-2006
27-3-2003 01:04
*LOL* Vindt ik wel grappig, deze discussie... Ok, cd's zijn te duur, maar op IEDERE cd die je bij je lokale cd-boer of elders ((zwarte-)markten e.d.) vandaan haalt staan wél een trackje of 10 als het er niet een stuk meer zijn. En da's dan voor "slechts" die twee of misschien wel 3 tientjes ofzo...
Als je dát al teveel geld vindt moet je idd maar nooit beginnen met vinyl: één zo'n plak bevat voor gemiddeld 11 euro doorgaans maar twee, soms 3 of 4, en vrij regelmatig zelfs maar één enkele track! En wat ik in mn grote, 22 kilo wegende flightcase heb gepropt, kan de cd-dj op 5 of 6 van die glimmende zilveren schijfjes in één ruime jaszak kwijt (en dat ook nog voor een fractie van de kosten die ik aan dezelfde hoeveelheid platen plus flightcase kwijt was...).
Maar goed, ík heb daarentegen voor alle moeite dan ook gelukkig geen last van de Buma/Stemra o.i.d. gezien de vinyl-r/rw (en de apparatuur om m te maken) waarschijnlijk nooit voor het grote publiek rendabel kan worden razz :p...

Dus kóóp dat cd'tje nou maar en bespaar jezelf als je echt prof gaat draaien een hoop ellende. 20 of 30 euro per cd is ineens echt niet veel meer als je plots met een bedrag van enkele duizenden euro's aan rechten wordt geconfronteerd, lijkt me zo... wink ;) Toch? happy :)

Cheerio!
imho...
JochaEx Lid
Sinds: 13-3-2003
Laatste: 11-11-2005
27-3-2003 13:31
Helemaal mee eens, tis ook nog eens zo als je nu rustig begint met het kopen van Legale cd`s dan is het niet zo dat als je echt op de grote feesten ga draaien nog je hele collectie moet vernieuwen. En dat kost dan ook een hoop geld, dus wees nou voor jezelf slim en begin er rustig mee en probeer steeds meer die illegale zooi buiten je drive in te houden.

Staat ook wel wat profesioneler wink ;)
"Jocha"
Steven.Standaard Lid
Sinds: 28-3-2003
Laatste: 1-9-2004
28-3-2003 11:50
maar als je dan tog zou worden gecontroleerd, hoeveel gaat je dat dan ongeveer per cd kosten?
Speakerfreak is de DAP man:D:D:D

Terug naar forum Reageer (zonder quote)