Forum > Licht

JB Systems I-Color 4

(26 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
CalipsoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2004
Laatste: 7-9-2024
Berichten: 506
16-11-2004 11:14
bedankt marky!

ik zal eens even kijken zodra ze hem hier bij de locale discoboer hebben
mischien dat het toch het overwegen waard is..
wat een onzin in dit vak
GeertenStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 22-2-2005
Laatste: 19-1-2007
Berichten: 28
23-3-2005 13:19
Even een schopje laugh :D
Heeft hier ondertussen reeds iemand ervaring mee ? Omdat ik eigenlijk ook maar enkele kleine feestjes draai had ik er zo 1 of 2 willen aanschaffen, bediend door een DJ mingle waar ik dan via een switchpack ook nog enkele effectjes kan mee bedienen.
Ik wil die dus kopen in plaats van 1 of 2 dmx balken met par 56 maar aangezien ik totaal geen ervaring heb met dmx wil ik hierbij een vraag stellen. Voor zover ik begrijp heeft een T4 balk dus 1 kanaal per lamp dus kan ik mooi wat met mijn kleuren gaan spelen.
Maar voor zover ik zie heeft een i-color 4 DMX channels: color + chase + speed + dimmer.
Kan ik dan daarmee hetzelfde doen als met een T4 bar met een DJ mingle of heb je daar die speciale controller voor nodig ?
MarkyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 4-6-2010
Berichten: 124
23-3-2005 15:16
Je hebt niet echt een controller nodig omdat die is ingebouwd, samen met de micro en een aantal mooie programma's. Als je een CA-8 controller neemt dan kom je al een héél eind! (eigenlijk meer dan genoeg voor mobiele DJ toepassingen)
Wil je meer inspraak dan kan je opteren voor de special CA-32 controller waarop je ALLE functies van de iColor4 kan kiezen of je bedient alles via eender welke DMX controller.

Voordeel tov. DMX bar is zijn prijs en vooral zijn kleine afmetingen.
De DMX bar moet je in truss hangen of op een statief zetten, iColor4 kan je ook gewoon op een horizontale ondergrong plaatsen!
Ook de vier 500W lampen zijn spotgoedkoop en overal te vinden.
Bovendien komt er een bak licht uit!
GeertenStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 22-2-2005
Laatste: 19-1-2007
Berichten: 28
23-3-2005 15:29
Mag ik nog iets meer vragen, voor zover ik het begrijp moet ik in de dj mingle de eerste 8 kanalen gebruiken voor parren, dan kan ik dus één kleur per kanaal bedienen, het programma maak ik dan in de dj mingle.
Maar als ik het goed begrijp heeft de i-color maar één kanaal voor kleur, hoe werkt dat dan ?
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
23-3-2005 16:28
Er komt misschien wel een bak licht uit die dingen, maar echt geschikt als verlichting op een feest zijn dit soort floodlights naar mijn bescheiden mening absoluut niet. Zoals hierboven ook al door een paar mensen is uitgelegd trouwens. Meer iets voor toneel of theater, of (statische) uitlichting van een ruimte.

Met het kleurkanaal zal je de verhouding in sterkte van de 4 lampen regelen, lijkt me zo. En dus de kleur.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
VieroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-11-2004
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 431
23-3-2005 16:34

Geerten schreef:

Even een schopje laugh :D
Heeft hier ondertussen reeds iemand ervaring mee ? Omdat ik eigenlijk ook maar enkele kleine feestjes draai had ik er zo 1 of 2 willen aanschaffen, bediend door een DJ mingle waar ik dan via een switchpack ook nog enkele effectjes kan mee bedienen.
Ik wil die dus kopen in plaats van 1 of 2 dmx balken met par 56 maar aangezien ik totaal geen ervaring heb met dmx wil ik hierbij een vraag stellen. Voor zover ik begrijp heeft een T4 balk dus 1 kanaal per lamp dus kan ik mooi wat met mijn kleuren gaan spelen.
Maar voor zover ik zie heeft een i-color 4 DMX channels: color + chase + speed + dimmer.
Kan ik dan daarmee hetzelfde doen als met een T4 bar met een DJ mingle of heb je daar die speciale controller voor nodig ?
Heb met de I-colors van een bevriende drive-in mogen werken. Ze zijn idd niet te vergelijken met pars.
Bij ons was de opstelling: icolor icolor 4pars(wit) 4pars(wit) icolor icolor
Die I-colors hebben we dus gewoon gebruikt om op het podium (was als verlichting optreden, later voor de fuif) en op de fuif ging dat ook nog goed, maar idd niet echt het effect zoals pars.
Qua besturing was het een Showmaster 24, ging heel vlotjes! De lichtopbrengst is ook zéér goed!! Met het meegaan van lampen geen ervaring, het zijn de mijne niet wink ;)
Hopelijk weet je hier wat meer mee, als je het e-mailadres van die gast wil, moet je me maar es mailen.
Greets
Fun is serious business!
MarkyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 4-6-2010
Berichten: 124
23-3-2005 17:16
Zoals ik in mijn vorige posting al zei: je hebt geen afgelijnde stralen maar wel een erg degelijke, gekleurde basisbelichting!

Op het kleurenkanaal staan alle kleuren die je kan maken netjes voorgeprogrammeerd. Elke kleur heeft zijn DMX waarde.
VieroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-11-2004
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 431
23-3-2005 17:33

Marky schreef:

Zoals ik in mijn vorige posting al zei: je hebt geen afgelijnde stralen maar wel een erg degelijke, gekleurde basisbelichting!

Op het kleurenkanaal staan alle kleuren die je kan maken netjes voorgeprogrammeerd. Elke kleur heeft zijn DMX waarde.
zou het niet beter kunnen verwoorden happy :)
Fun is serious business!
Green MagicStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-7-2003
Laatste: 17-2-2006
Berichten: 57
23-3-2005 18:32
Wat ik me afvraag, kun je het ding ook per lamp apart sturen via dmx. (dus RGB + die gele die ik dan wel wit maak). Of zit je vast aan het color/chase/speed/dimmer verhaal?
GeertenStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 22-2-2005
Laatste: 19-1-2007
Berichten: 28
23-3-2005 18:39

Marky schreef:

Zoals ik in mijn vorige posting al zei: je hebt geen afgelijnde stralen maar wel een erg degelijke, gekleurde basisbelichting!

Op het kleurenkanaal staan alle kleuren die je kan maken netjes voorgeprogrammeerd. Elke kleur heeft zijn DMX waarde.
Nu wordt alles me duidelijk ashamed :$ ,ik heb deze namiddag zo'n schema gevonden op het net maar ik ging er van uit dat je met één kanaal enkel één kleur kon bedienen maar blijkbaar heeft dat ene kanaal veel meer mogelijkheden.
Weral veel bijgeleerd vandaag laugh :D
Alvast iedereen bedankt !

Terug naar forum Reageer (zonder quote)