Forum > Licht

Laser vraag over sterkte

(13 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 5308
6-11-2004 11:12
Dat is in ieder geval een stuk vriendelijker voor de portemonnee. Zolang het werkt op luchtkoeling, met water wordt het weer zo'n toestand...

Ik heb trouwens nog nooit een single line blauwe argon "live" gezien. Die van jou produceert dus helemaal geen groen, violet etc.?
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
AartStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2004
Laatste: 23-4-2010
Berichten: 287
6-11-2004 16:55
Nope, mijn buisje geeft echt alleen maar 488 nm blauw voor zover ik met een tralie kan na gaan. Ik weet niet of dat altijd zo geweest is, het ding is al behoorlijk op leeftijd voor een Ar lasertje, dus het kan zijn dat het niet zo hoort te zijn..

Het exacte typenr komt niet voor op de Spectra Physics-site, maar ze hebben wel sterk vergelijkbare buizen van 5 mw / 488 nm. Die van mij komt overigens waarschijnlijk uit de grafische industrie, kan me voorstellen dat het handig is een enkele lijn te hebben om simpel en effectief te kunnen moduleren met een AOM.

Maar dit alles is wat offtopic. Zie eventueel mijn site voor wat meer info en plaatjes.

[edit]
Maar als men kiest (of vroeger koos ..) voor een kosteneffectieve Ar-laser voor showgebruik kan ik mij goed voorstellen dat men juist wel voor het gebruik van meerdere lijnen (blauw en groen) kiest. Met een PCAOM zijn die prima apart te gebruiken.
LichtenlawaaiStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2004
Laatste: 12-5-2010
Berichten: 144
6-11-2004 18:59

kvm schreef:

Naar aanleiding van dit filmpje uit een ander topic,
files.dj2ndnature.com/public/DVJ/2004_DVJ_Routine.MPG

Was ik van mening dat bij Usher blauwe lasers worden gebruikt. (ongeveer op de helft van player)
Martin.
hey martin bij de opnames van deze clip hebben ze gewoon groene lasers gebruikt, en later op beel van kleur veranderd..... sneaky :V heb toevallig een keer making the video gekeken razz :p
[ LICHT & LAWAAI verhuur ] binnenkort met compleet vernieuwde licht- en geluidsset!!!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
6-11-2004 22:23

lichtenlawaai schreef:

hey martin bij de opnames van deze clip hebben ze gewoon groene lasers gebruikt, en later op beel van kleur veranderd..... sneaky :V heb toevallig een keer making the video gekeken razz :p
laugh :D laugh :D en nog meer, geweldig!!!
Doet mij denken aan een video promo filmpje van de disco van plm 20/25jaar geleden. Ik had een rode laser (groen was toen nog niet betaalbaar) heb de patronen opgenomen dmv een speciale projectie glasplaat en later de kleur veranderd in GROEN. (met video zijn alle kleurveranderingen mogelijk)

Martin.
kvm entertainment

Terug naar forum Reageer (zonder quote)