set voorbereiden
(34 reacties. Pagina 2 van 4)Moderator(s): Dré
SylviaEx Lid Uit: Nederland Sinds: 12-1-2003 Laatste: 11-11-2011 Berichten: 4564 | 23-10-2004 17:19 |
unsubdued schreef: Prachtig altijd he reacties van anderen? Iedereen weet ook altijd perfect hoe het allemaal werkt. Zegt vaak genoeg over de reagerende. | |
UnsubduedStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 29-4-2004 Laatste: 31-7-2007 Berichten: 13 | 23-10-2004 17:26 |
sylvia schreef: unsubdued schreef: Prachtig altijd he reacties van anderen? Iedereen weet ook altijd perfect hoe het allemaal werkt. Zegt vaak genoeg over de reagerende. | |
Knite Force! Making today look worse, so tomorrow looks better! | |
SylviaEx Lid Uit: Nederland Sinds: 12-1-2003 Laatste: 11-11-2011 Berichten: 4564 | 23-10-2004 17:33 |
Ah zo, ik begreep je even verkeerd . Verder heb je gelijk. Als wat je doet goed aanslaat bij het publiek, maar het idd geen drol uit hoe je dat voor elkaar hebt gekregen. Dus als jij daarvoor op papier een setje neerpent, met daarbij meteen even de BPM & pitchpercentages (want dat zie ik mensen ook wel eens doen), fine by me. | |
UnsubduedStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 29-4-2004 Laatste: 31-7-2007 Berichten: 13 | 23-10-2004 18:11 |
sylvia schreef: Ah zo, ik begreep je even verkeerd .Verder heb je gelijk. Als wat je doet goed aanslaat bij het publiek, maar het idd geen drol uit hoe je dat voor elkaar hebt gekregen. Dus als jij daarvoor op papier een setje neerpent, met daarbij meteen even de BPM & pitchpercentages (want dat zie ik mensen ook wel eens doen), fine by me. | |
Knite Force! Making today look worse, so tomorrow looks better! | |
RemczeroStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 2-11-2002 Laatste: 26-2-2010 Berichten: 336 | 23-10-2004 22:35 |
Tja als je draaitafel dan een pitch mod heeft gehad ben je idd een beetje genaaid als je niet anders kunt als zo mixen Ik vind die mensen zoieso een beetje raar. Een fout is vele malen minder erg dan een dj die aan creativiteit te min heeft vind ik ,want op zon moment snap ik zoieso niet waarom juist diegene voor zoveel mensen staat te draaien. | |
Didier_SStandaard Lid Uit: België Sinds: 4-1-2003 Laatste: 13-11-2011 Berichten: 747 | 24-10-2004 13:39 |
Ik bereid m'n set meestal ook voor hoor . Als je ergens resident bent, gaat dat natuurlijk niet, je kunt onmogelijk 12h muziek voorbereiden elke week maar voor een setje van een uur zorg ik wel dat ik een basislijst heb. Ik noem het een basislijst hier omdat het van uiterst belang is dat je beseft dat je er probleemloos vanaf kunt stappen! Laat het ons zo zeggen: in ideale omstandigheden zou je die set kunnen draaien die je voorbereid hebt, jammergenoeg is het meestal niet ideaal . | |
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records. | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 12-11-2024 Berichten: 9491 | 24-10-2004 14:45 |
Set voorbereiden, kan je doen, als men je als artiest inhuurd. Je komt een kunstje doen, en het publiek komt voor JOUW. Maar als je gevraagt word om een uurtje te draaien, om het publeik te vermaken, heb je mazzel als je voor bereidde set werkt, Houd er altijd rekening mee dat jouw zorgvuldig voorbereidde set niet aanslaat. Ga je dan een uur door, is de zaal leeg....... Dus zorg dat je genoeg bij je hebt, en schaam je nooit voor een style-change. Het gaat er om dat je publiek zich amuseerd. Persoonlijk heb ik hetzelfde als Syl (raar hè ); gewoon commercièel lekker je publiek aanvoelen. Gisteren nog...... Was eerst met oude disco bezig, sloeg wel aan, maar geen toppie, toen maar nieuwe muziek, beetje dance en zo (top 40), zelfde, wel reaktie, maar niet echt toppie. Affijn, komt er zo'n gozer naar me toe en vraagt: kan je ook iets ruigers draaien? Ik zeg, Ok. En hup de rest van de avond, Kiss, Stones, CCR, ramones, Guns and roses, enz. hele zaal toppie, alle meiden lekker headbangen, (wie had dat verwacht van meisjes tussen de 18 en de 25 want het was aan de kleiding niet af te zien dat het rockers waren, meer breezer style. ) jongens lekker genieten van die meiden strak in het pak, en volgende keer weer geboekt. | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
Dj beatStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 1-11-2003 Laatste: 26-2-2011 Berichten: 287 | 24-10-2004 21:09 |
Ik heb volgende week zaterdag ook een mijn eerste optreden voor een redelijk groot publiek 6-700man. De eerste keer dat ik draaide was op dj contest in een de plaatselijke discotheek. Toen had ik mijn setje ook voorbereid met picht waardes. Maar aan die pitch waardes had ik nix ik moest ze toch nog gelijk leggen en dat verschilde allemaal(die pitchwaardes). En volgende week heb ik besloten mijn set niet voor te bereiden. Omdat ik eigenlijk veel zelfvertrouwen heb, omdat ik thuis elke dag minstens 1.5uur draai. ik ben vrij zeker van men stuk.En alle dj's maken foutjes dus daar ben ik niet bang voor. Groetjes bjorn (ik hoop dat je hier wat mee bent) | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 12-11-2024 Berichten: 9491 | 24-10-2004 23:19 |
Het is nog altijd heeeeeeeel iets anders om in je veilge knusse bedroom te draaien, dan voor publiek. Of het er nou 50 of 500 of 5000 zijn. Ik heb so called dj's compleet belack out zien gaan, nog voor dat de eerste plaat uitgedraaid was, van de zenuwen Meestal is het moeilijker om voor 50 man te draaien dan voor 500. | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
SjapperStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 26-11-2003 Laatste: 19-7-2012 Berichten: 376 | 25-10-2004 07:33 |
Tom schreef: Meestal is het moeilijker om voor 50 man te draaien dan voor 500. | |
Beauty hides in the deep |