Forum > Newbie Forum

Harddisk-recorder

(17 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
OpelfreakStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 2-8-2004
Laatste: 25-9-2006
Berichten: 67
25-10-2004 10:12
Maar dus, zijn er speciale dingen waar ik op moet letten bij de aankoop van een MD-speler? Of kan elk toestel tegenwoordig op de markt aangesloten worden op een mengpaneel om zo een mix op te nemen van 74-80min. in cd-kwaliteit, aangesloten worden op pc en de mix overzetten op de pc om zo de mix te branden op cd? Dit zou de enige reden zijn waarom ik een MD zou kopen, heb hem niet nodig als "portable-jukebox".
En weet iemand ook wat het verschil is tussen de benamingen MZ-R en MZ-N bij Sony?
Grtz
R 'n' B = Rommel 'n' Bazaar
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
25-10-2004 10:54

Opelfreak schreef:

Of kan elk toestel tegenwoordig op de markt aangesloten worden op een mengpaneel om zo een mix op te nemen van 74-80min. in cd-kwaliteit,
Nee, er is compressie mee gemoeid... CD-kwaliteit haal je dus onmogelijk! Goeie kwaliteit natuurlijk wel happy :).

Opelfreak schreef:

aangesloten worden op pc en de mix overzetten op de pc om zo de mix te branden op cd?
Jammer, dan ga je toch moeten kiezen voor een HDD-recorder of een MD-recorder uit de topreeks... de meeste MD-recorders hebben namelijk enkel een analoge uitgang en een digitale uitgang wat dus wil zeggen dat je de volle 74/80 minuten opnieuw moet laten afspelen en opnieuw analoog of digitaal binnenhalen op je PC adhv je soundcard. Ik dacht dat Sony op bepaalde topmodellen nu ook USB had voorzien, maar dat lijkt me alleszinds nog geen standaard te zijn.

Opelfreak schreef:

Dit zou de enige reden zijn waarom ik een MD zou kopen, heb hem niet nodig als "portable-jukebox".
Begrijpelijk, das ook de reden dat ik een HDD-recorder gekocht heb happy :). Ik gebruik hem dus ook nooit of te nimmer als jukebox, enkel als recorder. Gewoon USB2 naar de PC aansluiten en op een kwartier tijd is er 12 uur opgenomen muziek naar mijn PC versluist ... begin je te snappen waarom ik voorstander ben van HDD ipv MD? wink ;)
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
OpelfreakStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 2-8-2004
Laatste: 25-9-2006
Berichten: 67
25-10-2004 11:40
Thx Didier_S, begin het wat te begrijpen. Hmmm, 74min. wachten voor de mix is overgezet van MD naar Pc, is me net iets te lang laugh :D Dus moet ik zoeken naar een MD met USB als ik je goed versta? Ofwel een MP3-recorder misschien?
Maar hoe wordt er dan muziek van je Pc op MD-speler gezet als je geen USB hebt op de MD-speler? Via de Line-In van je MD dan? Dit duurt dan toch ook superlang, of zit ik verkeerd?
Grtz
R 'n' B = Rommel 'n' Bazaar
DiederikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-5-2003
Laatste: 3-2-2021
Berichten: 619
25-10-2004 11:57

Opelfreak schreef:

Maar hoe wordt er dan muziek van je Pc op MD-speler gezet als je geen USB hebt op de MD-speler? Via de Line-In van je MD dan? Dit duurt dan toch ook superlang, of zit ik verkeerd?
Nee je zit goed, opnemen van pc naar MD gaat via de line-in of (als je een uitgebreide geluidskaart hebt) via de digitale ingang. In beide gevallen duurt dat dus inderdaad 74 of 80 minuten. Maak je gebruik van longplay dan duurt het nog evenredig langer sad :(
Wat nu heel gewoon is, was ooit een revolutie
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
25-10-2004 11:58

Opelfreak schreef:

Dus moet ik zoeken naar een MD met USB als ik je goed versta? Ofwel een MP3-recorder misschien?
Ja, inderdaad, zoiets moet je zien te vinden qua MD. Net ff gegoogled en ze bestaan dus idd bij Sony. Blijkbaar heb je zelfs al MD's die zo'n kleine 50 CD's kunnen opslaan op één MD'tje shocked 8O. Nou ja, da's goed voor een andere thread wink ;).
Een HDD-recorder zoals ik die hier steeds vernoem (dus niet de multitrack studio-apparatuur), neemt meestal op in MP3-formaat. Vandaar dat ik je aanraadt om toch goed te kijken wat je dan koopt. Die Philips HDD100 die ik gebruik geeft zelfs al heel goeie resultaten op 128kbps (een bitrate waarover ik normaalgezien niet te spreken ben). Er bestaan goedkopere oplossingen zoals MP3-recorders zonder harde schijf (van die USB-stick-je-kent-ze-wel-walkman-toestanden). Maar ook hier weer dezelfde bedenking: hou er rekening mee dat er gecomprimeerd wordt dus zorg dat je kwaliteit nog goed genoeg blijft... Bovendien hebben die sticks een beperkt geheugen en een ganse nacht opnemen op 128kbps is toch al gauw een CD'tje vol hoor!

Opelfreak schreef:

Maar hoe wordt er dan muziek van je Pc op MD-speler gezet als je geen USB hebt op de MD-speler? Via de Line-In van je MD dan? Dit duurt dan toch ook superlang, of zit ik verkeerd?
Da's de reden dat ik zeg dat je een MD moet zoeken met USB wink ;)
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
OpelfreakStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 2-8-2004
Laatste: 25-9-2006
Berichten: 67
25-10-2004 12:22
Okidoki, hard bedankt Didier_S. Heb ook gezocht op Google, die Sony MZ-N510 en de MZ-N505 hebben USB en zijn al te koop nieuw voor een 150€! Deze week eens naar de Mediamarkt wink ;) Die Philips die je zegt lijkt me ook een heel cool ding, maar iets te prijzig voorlopig...
Bestaan er van die USB-stick-je-kent-ze-wel-walkman-toestanden met een Line-In?
Grtz
R 'n' B = Rommel 'n' Bazaar
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
25-10-2004 13:02

Opelfreak schreef:

Bestaan er van die USB-stick-je-kent-ze-wel-walkman-toestanden met een Line-In
No idea, ik gebruik die USB-stick-je-kent-ze-wel-walkman-toestanden (een Creative Rhomba razz :p) enkel tijdens het skeeleren, ik zou het dus niet weten! Google is your friend wink ;)
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
25-10-2004 18:05
Weet er iemand eigenlijk een toestel dat kan opnemen aan 16 bit 44,1 kHz en dat een microfoon ingang heeft (mini jack of zo).

Mag gelijk wat zijn, zolang het maar niet te duur is. Ik wil het toestel gebruiken voor samplen on the road. Een machientje zoals reporters hebben zou ideaal zijn, maar ik vrees dat zoiets heel erg duur is...

Ik heb trouwens al eens gekeken naar de Sony site, maar de goedkoopste MD met microfoon ingang kost iets van 250 euro... Dat vind ik wel eventjes te veel van het goede. Zijn er goedkoper alternatieven?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)