Forum > Newbie Forum

Harddisk-recorder

(17 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
OpelfreakStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 2-8-2004
Laatste: 25-9-2006
Berichten: 67
23-10-2004 13:03
Zou er iemand mij wat info kunnen geven over zo een harddisk-recorder die je op je mengpaneel kan aansluiten? Zou men eigen mixen willen opnemen maar pc staat ver van de muziek-installatie... Nu hebben ze mij gezegd dat ik mij zo een hdd-recorder moet aanschaffen maar heb je hier veel verschil in ofzo? Ivm geheugen, prijs/kwaliteit,... ? En waar kun je dit zoal vinden? Dj-shop of computerwinkel?
Grtz
R 'n' B = Rommel 'n' Bazaar
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
23-10-2004 13:24
www.google.nl/search?hl=nl&q=harddisk+recording&btnG=Google+zoeken&lr=lang_nl
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
23-10-2004 13:44
Om enkel een dj-mix setje heb je helemaal geen harddiskrecorder nodig, wat voor zever is dat nu... Doe dat gewoon met je computer, of met een tape-deck, zoals ik doe.
SkitStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-11-2002
Laatste: 13-2-2016
Berichten: 295
24-10-2004 12:53
Of een minidisk-recorder. Alleen opletten dat je niet in het rood zit. Op de meeste kun je zelfs de tracks aanduiden terwijl je mixt. Hetzelfde geld gewoon voor een CD-recorder. Cassette-recorder is ook een alternatief, maar dan neem je er ook maar de nadelen van.
Ik heb geprobeerd te stoppen, maar ik ben weer helemaal terug begonnen.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
24-10-2004 13:46
Houd ff in de gaten dat een harddisc-recorder een apparaat is dat meerdere sporen (kanalen) tegelijk opneemt, en dus pas zin heeft als je meerdere inputs hebt. Dan zet je dus je mengtafel ACHTER de harddiscrecorder, en gaan de cd-spelers rechtstreeks naar verschillende kanalen op de harddiscrecorder, zodat je achteraf de verschillende volumes nog kunt aanpassen, de tijd iets kunt verschuiven om hem gelijk te trekken, etc. (Ben Liebrand grandmixeslaugh :D)

Jij hebt dus inderdaad geen harddiscrecorders nodig, een hifi-MD-recordertje van eenfatsoenlijk merk doet al wonderen, verkrijgbaar bij elektra-zaakjes.
Light Image
DiederikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-5-2003
Laatste: 3-2-2021
Berichten: 619
24-10-2004 14:04
Mocht je inderdaad tot aanschaf van een MD-speler overgaan; maak dan in ieder geval geen gebruik van de longplay functie. LP2 kan nog nét (al ga je het wel horen, dus liever niet); bij LP4 lever je dusdanig veel kwaliteit in dat het niet echt lekker meer is om te beluisteren (het wordt een erg gecomprimeerd, vermoeiend geluid).

Hetzelfde geldt, zij het in iets mindere mate, voor het gebruik van de on-board limiters van de portable spelers (die worden gebruikt bij automatische opnameregeling). Uitzetten dus en dan liever een beetje zachter opnemen. Dan lever je weliswaar wat in op je S/N ratio, maar die is bij de meeste spelers meer dan voldoende om de boel achteraf nog een beetje op te krikken.
Wat nu heel gewoon is, was ooit een revolutie
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
24-10-2004 14:19

jeroenvdv schreef:

Houd ff in de gaten dat een harddisc-recorder een apparaat is dat meerdere sporen (kanalen) tegelijk opneemt
Ai... we komen in een spraakverwarring... origineel waren HDD-recorders inderdaad studiomateriaal om meerdere tracks op te nemen. Er bestaan dus ook HDD-recorders voor walkmangebruik. Die hebben slechts 1 AUX-ingang (ik heb hier ergens een link geplaatst naar de HDD100 van Philips, moet maar eens zoeken). Eigenlijk zijn ze bedoelt om 1000-en nummers in je vestzak te nemen en te luisteren op de fiets, in de trein, ... maar de versies met mogelijkheid om op te nemen zijn fenomenaal goed om gans de nacht in één keer op te nemen.
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
24-10-2004 15:19
Hm doe mij maar een HD-recorder met meerdere sporenlaugh :D Op zich wel een leuk idee, maak je eigen Grand Mix wink ;)
Light Image
Daan86Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-1-2004
Laatste: 24-2-2008
Berichten: 74
24-10-2004 21:33
Ik heb zelf ook een hd-recorder. Voor het opnemen zelf gebruik ik hem niet, daar gebruik ik mijn comp voor. Toch is hij altijd erg handig om je setjes "tussen het leven door" te kunnen luisteren. Ik gebruik hem wel om mijn setje (.wav) te vervoeren naar een brander (tjah nog geen brander) aangezien ik na een uurtje opnemen al snel een .wav file van 900 mb heb (beetje lastig met diskette's).

Vroeger gebruikte ik ook altijd minidisc. Was echt een handig dingetje, maar die geluidskwaliteit komt niet in de buurt van de huidige met de hd-rec..
Custom Sl-1200 Red - Synq SMX-2 - Custom Sl-1200 Red
OpelfreakStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 2-8-2004
Laatste: 25-9-2006
Berichten: 67
25-10-2004 00:14
Was wat info aan het zoeken over MD-recorders en vind er veel tweedehandse Sony's op www.kapaza.be. Prijzen vallen rond de 100-150€. Denk dat ik me zoiets ga aanschaffen.
R 'n' B = Rommel 'n' Bazaar

Terug naar forum Reageer (zonder quote)