Forum > Off-Zone

carnavalswagen bouwen

(93 reacties. Pagina 2 van 10)
Moderator(s): Dré
Wesley vd HStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-11-2002
Laatste: 23-11-2014
Berichten: 397
23-10-2004 12:13
Zal ik dan ook maar eens een off-topic opmerking maken.
Is berghem een van de weinige optochten waar er echt een praalwagen word gemaakt waar de bouwers (including me) een half jaar als het niet langer is intensief (lees ong elke dag) aan het bouwen zijn?
En waar het geluid gewoon lekker, maar niet te lomp en oversturend is?
Het lijkt er wel op of die optochten daar gewoonm een platte kar zijn waar je op kunt staan en zo lomp mogelijk geluid shocked 8O
Wij mogen niet eens op de wagen staan mede door enkele ongevallen uit de buurt.
Sorry voor deze off-topic maar ik vind dat dat geen carnavalswagens zijn hoor.
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
23-10-2004 12:42
Vindt ik ook niet, en KEIHARD geluid vind ik ook zwaar overdreven.. Het mag vindt ik hard, en verstaanbaar zijn.. Geen dikwijls tegenkomende gillende piezo's en zwaar clippende versterkers die je tegenkomt.

Ook is een mooi gebouwde wagen veel leuker om te zien dan een platte aanhanger met een flinke set erop en dan voor versiering 2 vlaggetjes achterop..

(alhoewel het lekker beukt natuurlijk wel wink ;) )

Een combi hiervan is helemaal mooi..
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
23-10-2004 12:42
gillende piezo's en zwaar clippende versterkers die je tegenkomt.
zoals bij jou eerst dus edie? shocked 8O
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
23-10-2004 13:02

speakerfreak schreef:

gillende piezo's en zwaar clippende versterkers die je tegenkomt.
zoals bij jou eerst dus edie? shocked 8O
Jah razz :p laugh :D Alleen zaten er geen piezo's in..
Dj beatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-11-2003
Laatste: 26-2-2011
Berichten: 287
23-10-2004 13:06
no een vraagje wij hebben twee baren trus op onze wagen. Maar hoe kunnen wij die op de grond vastmaken. Zouden wij dat met statieven kunnen doen. En die op een of ander manier vast-maken op onze wagen. Wel prof statievenwww.new-line.nl/v/12729 NE een poot inklappen. Zodat er aan weerszijde van de wagen niet 1poot uitsteek

groetjes bjorn
RemczeroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2002
Laatste: 26-2-2010
Berichten: 336
23-10-2004 14:40
Bij ons in het dorp is er geen geluidslimiet voor de wagens geloof ik laugh :D Het is hier altijd een strijd tussen de 2 grootste wie het hardste kan (laatste keer stond er 20 kw geluid op shocked 8O ,speakers waren gewoon ingebouwd in een soort container achter op de wagen). Zou het wel even allemaal navragen voor je begint ,anders kan ie strax niet open en had je er net zo goed een dap setje op kunnen zetten ,en dat zou natuurlijk sonde zijn. Hou je ons op de hoogte met foto's als het zo ver is? Ben wel benieuwd naar de wagen omdat ik zelf ook nogal carnaval gek ben laugh :D

Wat de wagen betreft. Ik zou geen risico nemen en zoieso zoveel mogelijk dwarsbalkjes gebruiken (misschien kan je ze er zelf nog tussen lassen). Het is natuurlijk helemaal niks als je een halfjaar werk hebt en je wagen instort in de optocht. Met veel steunpunten is 18 mm nog niet aan de hoge kant ,maar dan zou het verantwoord zijn. Ik weet niet echt hoe groot de wagen word?

Die statieven zijn natuurlijk niet zo op de wagen te zetten (stel dat het zooitje gaat schuiven shocked 8O) Bedenk eens hoeveel mensen dan gewond kunnen raken. Ik zou zeggen om het statief met een constructie toch nog te verankeren aan de wagen (bijv balkjes nog over de poten maken). Neem iig geen risico ,want wat een feest is kan zeker in een nachtmerrie eindigen als een paar mensen een stuk truss op hun hoofd krijgen.
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
23-10-2004 15:15
Als ze eenmaal beginnen te springen (vorig jaar was dat erg op het nummer 'Alcoholic Party van Darkraver' toen jumpte de versterker van ruim 25 kilo nog omhoog shocked 8O

(ik weet het niet zeker, maar geloof dat de wielen zelfs nog van de grond kwamen soms razz :p Hahaha, niet echt normaal, en ik maar mijn handen overal op de apparatuur dat alles staan bleeft, soms niet echt prettig wink ;) En dan ook nog ijskoud..
Dj beatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-11-2003
Laatste: 26-2-2011
Berichten: 287
23-10-2004 17:11
Ik zal zeker foto's maken van de wagen. Maar stle je er niet teveel bij voor wnat dit is het eerste jaar dat we eraan beginnen. Er komt heel veel trus op te staan. En we gaan zeker dat de statieven verankeren. En bij ons is het ook zo om wie gaat het hardst. Maar ik denk dat we der wel mooi uitkomen met ons geluid. EN 20kw shocked 8O wat een agreaat heeft daar achter gehangen

groetjes

(weten jullie soms hoe dat zit met brandverzekering)
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 5-9-2024
Berichten: 1370
23-10-2004 18:36

dj beat schreef:

Ik zal zeker foto's maken van de wagen. Maar stle je er niet teveel bij voor wnat dit is het eerste jaar dat we eraan beginnen. Er komt heel veel trus op te staan. En we gaan zeker dat de statieven verankeren.
Je zou wel idioot zijn als je die statieven uberhaubt op die wagen zet..
Zoals je zegt ga je veel truss op de wagen zetten, en dus veel gewicht. Hoeveel klappen denk je dat die statieven gaan krijgen?? Lekker die wagen van links naar rechts bewegen, heb je geen recht statief mee over. Waarom bouw je dan geen trusscare, met trusspoten. Poten goed vastzetten. Dat gaat echt geen kant op.

Heb ik zelf 2 jaar geleden nog gedaan.
www.rainbowparty.nl/picstemp/view.php?i=carnavalswagen2002.jpg
Dj beatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-11-2003
Laatste: 26-2-2011
Berichten: 287
23-10-2004 18:59
Staan die truspoten op en ground plate. En hoe hebben julie dat opgelost met de dj
en de agreaat omdat jullie wagen niet echt groot is. WIj willen de dj op een verhoog zetten zodat niemand erbij kan. Anders krijg je poblemen.
We gaan ook zo een care bouwen maar onze wagen is 9meter lang. Dan moetne we op 4.5meter een truspunt weer zetten zeker. Of niet. Voor de stevigheid.

Groejtes

Terug naar forum Reageer (zonder quote)