Forum > PC related Forum

Ableton Live 4

(70 reacties. Pagina 2 van 8)
Moderator(s): Dré
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
23-10-2004 00:17
www.ableton.com/index.php?main=downloads taal instellen en OS (mac of pc) en downloaden maar. Denk dat je er zo wel uitkomt. Wat me daarnet weer opviel is het bijzonder knappe geluid wat uit de uitgebreide eq sectie en filter sectie komt. Daar is wat voor mixer dan ook helemaal niets meer bij. Ook niet helemaal eerlijk om dit met elkaar te vergelijken, digitaler dan het ableton live pakket kan natuurlijk niet.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
24-10-2004 12:21
www.em411.com/show/review/343/1/faderfox_lv1.html

Hier een review van een faderfox module.
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
25-10-2004 00:38
Dat ziet er als veel uit, ga ik is ff doorlezen wink ;)
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
SyceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-11-2003
Laatste: 11-9-2007
Berichten: 29
12-11-2004 14:29
Inderdaad een super programma. Ik heb er eerder gewoon vooraf gesamplede wav's ingezet, allemaal leuk en aardig...
Nu ben ik de afgelopen week bezig geweest met live loops maken (zelfde idee als de red sound samplers, maar nu allemaal in ableton, dus kun je de samples opslaan, editten, etc.)
Ik heb ableton geslaved aan mijn nuo 5 mixer zitten (MIDI out), en de FX send van de mixer heb ik naar de line in van mijn pc, verder komt de line out van de pc terug op een line kanaal in de mixer.
OK, dit werkt. De BPM die de mixer doorgeeft aan de pc klopt helemaal, maar nog niet helemaal synchroon (het tempo is wel goed).

Maar nu mijn vraag: Is het mogelijk om met behulp van software OF hardware de BPM te berekenen vanaf een line-out, en dit naar een midi signaal om te zetten, dat ook nog een beetje te manipuleren is (pitch-bend idee). Ik heb dus geen flauw idee of hier iets voor op de markt is, misschien weten jullie iets...
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
12-11-2004 16:35

Syce schreef:

Maar nu mijn vraag: Is het mogelijk om met behulp van software OF hardware de BPM te berekenen vanaf een line-out, en dit naar een midi signaal om te zetten, dat ook nog een beetje te manipuleren is (pitch-bend idee). Ik heb dus geen flauw idee of hier iets voor op de markt is, misschien weten jullie iets...
www.new-line.nl/forum/read/?t=7281&p=2
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
12-11-2004 18:34
Dat doet de midi out van de nuo 5 toch al? of niet?
SyceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-11-2003
Laatste: 11-9-2007
Berichten: 29
12-11-2004 19:32

QuincMan schreef:

Dat doet de midi out van de nuo 5 toch al? of niet?
Klopt, hij synct alles heel leuk, maar die midi out functionaliteit van de nuo 5 vind ik nou niet echt om over naar huis te schrijven... het werkt, maar daar is het ook wel mee gezegd.
Als de beats niet helemaal gelijk lopen is er geen mogelijkheid meer tot bijsturen (zoals bij dat redsound micro sync bakje) vind ik gewoon een beetje jammer, dus vandaar dat ik op zoek ben naar een los audio BPM > midi clock bakje.
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
13-11-2004 14:11
zou dan eerder een synth met soort vorm van pitch control zoeken, a la roland mc909, geloof dat de mc307 dat ook heeft...
StraydogStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-2-2004
Laatste: 2-6-2005
Berichten: 13
2-6-2005 09:49
Hallo

Ik wou dat topic weer eens nieuw leven inblazen, want de ontwikkelingen van dit handige tooltje en zijn gebruikers krijgen steeds meer aanhang. Versie 5.0 komt binnen kort uit, en naast het feit dat de remix / mix functie uitgebreid is, ondersteund het programma nu ook mp3's. Sasha staat en slaapt met dit programma wink ;) , en ook Armin van Buuren kent de functie van het programma. Naast het feit dat hij zijn laatste CD " A State Of Trance 2005 ) helemaal gemixt is met dit programma, daarnaast mixt en record hij ook zijn Radioschows " A State Of Trance " op deze manier.

Ik wil mezelf ook een verdiepen in dit tooltje ( heb de demo even gedownload ) en wil ook eens kijken naar het mix gedeelte. Op zich zit er logica in, alleen is het een hele andere manier van mixen heb ik ontdekt.

Mijn vraag is, zijn er al andere medemensen die ook al met dit programma aan de gang zijn, en wat zijn jullie ervaringen, en tweede vraag is, is er soms een speciale controller voor dit programma om te mixen, of is het echt puur toetsenbord en muis ? ( is dit uberhaupt te doen ? ) Heb wel de reply's hierboven gelezen, maar heb meer het idee dat de controllers er zijn voor het producerenen niet voor het DJ mixen.

Hoor graag jullie ervaringen

alvast bedankt
Trance is just like buying a car, don't buy American
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
2-6-2005 10:41

straydog schreef:

Naast het feit dat hij zijn laatste CD " A State Of Trance 2005 ) helemaal gemixt is met dit programma, daarnaast mixt en record hij ook zijn Radioschows " A State Of Trance " op deze manier.
Da's wel gemakkelijk hé. Zoiets noem ik geen dj-mix meer.

En ik zou een programma dat 500 euro kost geen 'tooltje' noemen... Het is echt wel meer dan een 'tooltje' hoor (en dat is dan ook het enige wat ik erover weet).

Je kan er overigens zoveel controllers aan hangen als je zelf wilt, het programma is compatibel met MIDI. Dus elk MIDI apparaat kan ermee communiceren.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)