Forum > Licht

scanmaster1,2, licht jockey, lite-4, scanmaster1612, ...

(49 reacties. Pagina 2 van 5)
Moderator(s): Dré
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
20-10-2004 11:14

Dré schreef:

De interne programma's bij de DC-8 gaan uit van ACHT kanalen. Als je dan 4 parren aan gaat sluiten dan heb je geen zak aan die interne programma's!
Klopt, ik werk met een 2dehands DC-8 en dacht eerst dat-ie stuk was, omdat mijn 4 parretjes bij bepaalde programma's helemaal niets meer deden. ashamed :$
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 1370
20-10-2004 11:18

Niek Bolscher schreef:

De DC-08 beschikt (gezien je product beschrijving)over 32 programmeerbare scenes. Daarmee kun je best mee uit de voeten (ook met 4 kanalen).
32 programmeerbare scenes in 1 (één) chase.

Leuk, de hele avond hetzelfde programma, en niet eens makkelijk in gebruik wat betreft de effecten. Een mingle is hier gewoon zoiezo de betere keuze. Tevens een background-instelling mogelijk voor de parren, afzonderlijke chase en constante dim-instelling meerdere programmeerbare chases.
En knoppen voor de effecten.
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
20-10-2004 11:26
OK, ik geef toe dat het wellicht iets onhandiger is dan verwacht. De keren dat ik met de DC-8 heb gewerkt werkte het apparaat stukken fijner dan een Mingle (met al die toets combi's, bah!), en was het ook geprogrammeerd. Werkte destijds uitstekend.

Indien iemand dan ook geen hoge dunk heeft van een Mingle, zou ik persoonlijk lekker voor een Showmaster 24 gaan. Dan ben je helemaal klaar. En op zijn beurt "slechts" EUR 33,- duurder dan een Mingle. Daarvoor heb je dan wel een uitstekende en makkelijke bediening, 24 dimkanalen, aparte progjes voor effecten mogelijk (dus niet alleen aan/uit), etc.
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 1370
20-10-2004 12:18
Knopcombi's zijn inderdaad niet heel makkelijk (maar kan me voorstellen dat de showmaster24 deze ook heeft).

Maar de basisfuncties zijn vrij makkelijk op te roepen. Ze hadden veel mogelijkheden er lekker af moeten laten (zoals die brakke loop-functie), maar de overige functies zijn wel erg handig, zoals het uit de chase laten van een dim-kanaal. Of de patchmogelijkheid. Zulke dingen heb ik vaak gebruikt met de mingle.

Daarnaast heb ik de showmaster24 nooit onder handen gehad dus doe daar geen uitspraken over.
MaksieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-10-2004
Laatste: 28-6-2006
Berichten: 12
20-10-2004 14:08
nog even alles op een rijtje zetten!

ik ga me 2t-bars www.new-line.nl/v/29 met daarop in het totaal 8 pars kopen. Die moeten onder controlle staan van een mengtafeltje bestaan de uit 8 kanalen zodanig dat ik elke lamp appart kan bedienen(standaart) Maar als ik me later(!) een dimerpack zou kopen (voor andere, te dimmen verlichting) zou ik die 8 kanalen willen herleiden naar 4 kanalen zodanig dat ik door 1 schuif open te zette, 2 lampen (van die t-bars) laat branden.
Dat is het belangrijkste. Ik vermoed dat je dat best kunt bereiken met alle tafeltjes.
Ik ga me ook dit kopen: www.new-line.nl/v/10942 voor alle lampen die niet DMX te besturen zijn én niet mogen gedimd worden.

Ik denk denk eerste jaren nog geen scans of andere dmx gestuurde lampen te hebben maar is het verstandig om dat toch al te voorzien op uw mengpaneel? en neem nu een scanmaster, kan ik daar nog gewone lampen mee dimme zoals hiervanboven beschreven???

ik denk dat ik dat ik zo volledig mogenlijk ben geweest ditkeer in mijn beschrijving.
ik weet dat het vel vragen ziojn maar ik ben dan ook nog een leek

Alvast neig bedankt happy :)
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
20-10-2004 14:20
Als je voorlopig niet van plan bent scans te kopen zou ik nu geen scantafeltje aanschaffen. Ten eerste geef je dan geld uit voor iets dat je voorlopig niet gebruikt, ten tweede is over een paar jaar (als je dan uiteindelijk scans koopt) je tafeltje versleten en/of verouderd.

Voor je effecten die niet dmx-gestuurd zijn en niet gedimd mogen worden zou ik liever een dmx-switchpack kopen: www.new-line.nl/v/24

Deze oplossing heeft een aantal voordelen:
1. Deze schakelen netjes door de nuldoorgang van de fase, zodat je geen plop- en knalgeluiden krijgt als je een effect aanzet.
2. Je kan je effecten aan- en uitzetten vanaf je stuurtafel in plaats van weer een apart paneel.
3. Je kan de effecten meeprogrammeren met je parren, zodat ze vanzelf aan- en uitgaan.
4. Je hoeft geen 230V-kabels vanaf je schakelpaneel naar je effecten te trekken. Je lust simpelweg de dmx- en 230V-kabels door die je toch al hebt voor je barren en klaar is kees.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
MaksieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-10-2004
Laatste: 28-6-2006
Berichten: 12
20-10-2004 14:30

Victor schreef:

Als je voorlopig niet van plan bent scans te kopen zou ik nu geen scantafeltje aanschaffen. Ten eerste geef je dan geld uit voor iets dat je voorlopig niet gebruikt, ten tweede is over een paar jaar (als je dan uiteindelijk scans koopt) je tafeltje versleten en/of verouderd.

Voor je effecten die niet dmx-gestuurd zijn en niet gedimd mogen worden zou ik liever een dmx-switchpack kopen: www.new-line.nl/v/24

Deze oplossing heeft een aantal voordelen:
1. Deze schakelen netjes door de nuldoorgang van de fase, zodat je geen plop- en knalgeluiden krijgt als je een effect aanzet.
2. Je kan je effecten aan- en uitzetten vanaf je stuurtafel in plaats van weer een apart paneel.
3. Je kan de effecten meeprogrammeren met je parren, zodat ze vanzelf aan- en uitgaan.
4. Je hoeft geen 230V-kabels vanaf je schakelpaneel naar je effecten te trekken. Je lust simpelweg de dmx- en 230V-kabels door die je toch al hebt voor je barren en klaar is kees.
a ok, ik dacht dat dat het zelfde deed als die t-bars, nl. dat dat een soort dimmerpach was ashamed :$ , maar blijkbar niet laugh :D

vind wel spijtig dat er maar 4 lampen aan kunnen worden gesloten en dat de prijs toch zo hoog ligt... Maar hoe bedien ik die dan vanaf mijn mengpaneel? alvast niet via een schuif vermoed ik, want die lampen mogen niet gedimt worden...
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
20-10-2004 14:41
Dat hangt van je tafel af. De Mingle heeft drukknoppen waarmee je de switchkanalen aan- en uit kan zetten. Bij tafels die geen drukknoppen hebben gebruik je inderdaad gewoon een fader. Het switchpack dimt dan niet, maar floept ineens (als je fader ergens halverwege staat) aan.

De prijs ligt wel iets hoger, maar het gemak en het ontbreken van storing op je geluid zijn ook heel wat waard!

[edit]Dit is mijn 5.000ste post op het forum. Ik feliciteer mezelf![/edit]
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
HurricaneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-10-2002
Laatste: 30-7-2020
Berichten: 343
20-10-2004 15:40

Victor schreef:

[edit]Dit is mijn 5.000ste post op het forum. Ik feliciteer mezelf![/edit]
gefeliciteerd! laugh :D
...
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 12-9-2024
Berichten: 1855
20-10-2004 16:31
Heb hier ook een DC-08 (Nouja, de lelijke paarse variant van Showtec) Werkt erg fijn, maar waar ik nog steeds met mijn pet niet bij kan is dat er geen "terug" toets opzit, als ik op chase 3 zit en wil terug naar chase 1 zal ik eerst 40 chase's langs moeten lopen om weer terug bij chase 1 te komen, en da's nou niet echt praktisch.

En inderdaad, veel van de chase's zijn zo geprogrammeerd dat je ze allen kant gebruiken voor 8 parren, het is niet voor niets een 8-kanaals controller máár simpele looplicht chases zijn ook prima te gebruiken als je maar 4 parren hebt.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)