Forum > Algemeen Forum

Zelf beurs organiseren

(20 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
12-10-2004 20:03

Reind schreef:

Verder ben ik het met bovenstaande persoon eens dat je zoiets gewoon meteen groot aan moet pakken
Bovenstaand persoon voelt zich vereerd laugh :D.

Wat het New-Line-gedeelte betreft, moet ik je gelijk geven, volledig los ervan zou commercieel aantrekkelijker worden...
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
12-10-2004 20:25
Wil me ook wel inzetten hiervoor, heb al wat ervaring m.b.t. de film met het organiseren van een project (o.i.d.), misschien kan dit van pas komen..

Als ik kan/mag meehelpen, laat het maar weten..
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
12-10-2004 21:30
Ik denk dat het opstarten van een beurs niet via dit forum zou moeten. No offence voor de kennis & ervaring die hier aanwezig is, maar als je hieraan begint verzamel je eerst een paar mensen om je heen die van grote toegevoegde waarde zijn. karretrekkers dus.

Met dit groepje mensen ga je aan de slag met een concept, netwerken, financien, opzet voor een publiciteitscampagne, eventueel een doelgroepenonderzoek etc. (Het zou natuurlijk kunnen dat je die paar mensen hier van het forum haalt.)

Als de basis en de grote lijnen van de plannen (een echt projectplan inclusief begroting en iets a-la een businesscase lijken mij geen overbodige luxe) er liggen, zou je een oproep op het forum kunnen plaatsen voor meedenkers en extra handjes.
DeWitStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 15-10-2018
Berichten: 648
12-10-2004 21:36
Mhow, i'm in. Ik wil wel op alle mogenlijke manieren helpen.
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
12-10-2004 21:57

sylvia schreef:

Ik denk dat het opstarten van een beurs niet via dit forum zou moeten.
Ook helemaal mee eens,

De persoon die het idee tot werkelijkheid gaat proberen te brouwen zal ook een team om zich heen moeten hebben waar ie zelf achter staat. Zulke mensen kies je dus zelf uit waarbij je meteen laat blijken dat er 1 persoon eind verantwoordelijke is en dus ook alle knopen door hakt.

Meerdere mensen die 1 beslissing moeten nemen gaat fout. Gewoon geen ruimte voor discussie laten op zo'n moment en je moet mensen hebben die daar tegen kunnen.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
12-10-2004 22:43
Maar het is toch zo logisch als wat dat er altijd één persoon is die "de baas" (producent wink ;) ) is van het "project".. Maar deel uitmaken van het "productie team" kan geen kwaad..
BlazerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2003
Laatste: 5-1-2011
Berichten: 81
12-10-2004 22:47
Haha bring it on! De eerste standhouder hebben jullie bij deze gevonden!
8 metertjes vol met nieuwe en 2de hands platen www.blazinhot-records.com !
Uitzoeken maar! Wie maakt me los?? laugh :D Ik ben al helemaal in de stemming!! laugh :D
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
12-10-2004 23:40

Didier_S schreef:

In de eerste plaats een kleine waarschuwing: zoiets is totaal niet te onderschatten! Vooral omdat het me helemaal zinloos lijkt om klein te beginnen als je het project enige kans van overleven wilt geven... Sorry kvm, geen restaurant of café naar mijn idee wink ;)!
Er wordt reeds gesproken wat er onder de streep staat en daar draait het uiteindelijk om. Uit ervaring weet ik dat je met (lokale) kleinschalige "tweedehands" / veiling beurzen een leuk bedrag overhoud.

Een grote beurs is wel interessant maar vergeet niet dat er geld, veel geld, heel veel geld ingepompt moet worden en je wel degelijk met een zeer goed plan moet komen.
Een hoop organisatoren van beurzen hebben "rug dekking" daar zij vaak meerdere projecten hebben lopen.
- Concurrentie is er niet als je tenminste voor een andere datum kiest dan de andere beurzen laugh :D.
Als je er vanuit gaat dat de DJ Expo een succes wordt dan zullen volgend jaar waarschijnlijk dezelfde firma's weer meedoen en misschien nog meer. Twee beurzen in 1 jaar is nog maar de vraag of bedrijven dit zullen doen. Vergeet niet dat sommige ook al in Frankfurt staan.
- Je bent door dit alles in een betere onderhandelingspositie om te gaan praten met importeurs/fabrikanten zodat die het misschien wel zien zitten om een product op deze beurs aan het publiek voor te stellen (beeld je die reclame in!).
Van vroeger weet ik dat er bedrijven waren die alleen al voor hun stand 30000gulden betaalden. (die werd speciaal gemaakt door decorbouwers) En dan heb ik het nog niet eens over de huur van de oppervlakte.
Doordat we hier op het New-Line forum toch heel wat mensen zitten hebben met verstand van organiseren, onderhandelen, grafisch ontwerp (sfeer in de zaal, affiches, ...), producers (radiospots, ...), ... waaronder heel wat met een professionele ingesteldheid, zou het volgens mij zeker moeten mogelijk zijn zoiets tot een resultaat uit te werken waar heel wat mensen verstomd van zullen staan. Klinkt slijmerig? Nee hoor, ik probeer zo nuchter mogelijk te analyseren!
Nogmaals een megaproject vergt de nodige know how.
Het binnenhalen van Importeurs is noodzakelijk maar voor slechts 1 beursdag zal het niet al te gemakkelijk zijn.
Dat kan ook de reden zijn waarom een bedrijf als highlite zich niet laat zien.
Waar waarschijnlijk geen twijfel over zal bestaan is dat dit voor New-Line een enorme reclame zou betekenen... Of Dré hier financieel voordeel uit kan halen, zou natuurlijk nog moeten bekeken worden vooraleer er effectief gewerkt wordt rond de organisatie, het zou niet echt grappig worden als Dré zijn verkoop in elkaar valt omdat de mensen op de beurs rechtstreeks aan de groothandel kunnen kopen .
Hier ga je al de fout in. Je moet je zakelijk keihard op stellen. Als je het verbind aan een bedrijf, dan moet er betaald worden. (zie verder opmerking post Reind)

Rechtstreeks van de groothandel/Importeur kopen is in principe altijd alleen voor handelaren.
Er zijn wel groothandels die hun "getoonde" beurshandel verkopen maar ook dat gaat naar de handelaren.

Vandaar ook dat mede om het voor de groothandels aantrekkelijk te maken ze altijd gratis kaarten geven aan handelaren.

Bij een megaproject zal er het nodige vastgelegd moet worden en de organisatoren allemaal financiël aansprakelijk zijn.

Martin.
kvm entertainment
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 9489
12-10-2004 23:52
Even iets rechtzetten:
Ik ben dan wel mod bij het New-line forum,
maar ik ben niet in dienst van New-line, krijg ook geen cent betaald voor mijn mod werk (Victor ook niet).

Maw, ben niet commercieeel verbonden met Dré, en New-line heeft vooralsnog dan ook geen plannen om een beurs te organiseren.

Het was mijn persoonlijke prive (OVM SALES) Idee.

Als er mensen zijn die echt serieus durven te brainwaven, te investeren, en tijd vrij te maken om een beurs te organiseren, kunnen ze mij mailen.
Dus niet jongens van 14 die geen bedrijfsmatige ervaring hebben.....
Als de beurs er komt, hebben we tegen die tijd uiteraard wel vrijwilligers nodig, die dan weer op andere maniertjes voordeeltjes kunnen krijgen.

Persoonlijk denk ik echt dat er een markt voor is, en ik heb daar ook ideën voor, om het voor een breed publiek aantrekkelijk te maken.
Die zet ik natuurlijk niet hier neer razz :p
Maar de gedachte is dat er niet alleen een beurs komt voor kids van 10 tot 18 die graag een setje goedkope boxjes willen hebben, maar een beurs die ook de horeca aanspreekt, theaters, discotheken, en professionele drive in shows.

Thema hallen met importeurs, apparte lichthal, geluidhal, detailisten die lekker mogen stunten, 2e hands hal, forums, demonstraties, lezingen, enz.
Beetje als de HCC dagen.
Meer zeg ik lekker niet razz :p
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
13-10-2004 00:13
Persoonlijk denk ik echt dat er een markt voor is, en ik heb daar ook ideën voor, om het voor een breed publiek aantrekkelijk te maken.
Ik denk ook wel dat er een markt voor is maar zoals ik eerder vermelde is de Discoh beurs in Hilversum min of meer ingezakt en voortgezet als muziekbeurs in Ahoy (met een "bredere opstelling" licht, geluid, workshops etc.)
Maar ook deze is gestopt vanwege te weinig animo.

Het is moeilijk iets goeds op te zetten wat voor alle partijen geschikt is.
Een groothandel/ Importeur moet het voor een groot gedeelte hebben van Handelaren.

Aan een dermate groot project brand ik mijn vingers niet aan. Hoe goed het concept ook in elkaar zit.

Martin.
kvm entertainment

Terug naar forum Reageer (zonder quote)