Forum > Algemeen Forum

Zelf beurs organiseren

(20 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 9489
12-10-2004 17:12
1 x bewerkt. Laatst door Tom op 12-10-2004 17:18
Ok, ik begin een apart topic, want het is niet eerlijk tegenover de op van het "andere" topic.

Onderwerp, zouden we niet zelf met zijn allen een beurs kunen organiseren?Ik organiseer wel vaker allerlei dingen, dus de algehele organisatie wil ik wel voor mijn rekening nemen.
Alleen kan ik het natuurlijk niet wink ;)
Dus zijn er een paar heren/dames die hier serieus op in willen gaan, en er ook in durven te investeren?
De winst wordt naar rato en inzet verdeeld.
Zaken die bij het organiseren geld opleveren: Stnadhouders betalen een x bedrag per m2 en bezoekers betalen toegang, en zo zijn er nog een paar zaken die wat geld op kunnen leveren. Dus bij succes, verdiensten aanzienlijk, mits we er niet te veel mensen bij halen......
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 9489
12-10-2004 17:16
1 x bewerkt. Laatst door Tom op 12-10-2004 17:18
Reakties tot nu toe:

sylvia schreef:

Waarom niet?

Als je de juiste mensen weet te vinden, met de juiste middelen (in tijd, geld, vaardigheden en contacten).

fredje schreef:

schuur van de bollenboer bij mij op de hoek

blazer schreef:

Goed id.....!!! Zal Eureka blij mee zijn!!

dj Jasper schreef:

Maar dat is wel aan de rand van nederland, niet echt centraal, vandaar dat veel mensen het te lang rijden vinden, waaronder ik.

fredje schreef:

Kunnen ook s met die Gozer van die dj web site lullen.
Schijnt net verbouwd te hebben en hoop geinvesteerd.
Grote loods ernaast hoor ik?
Wat reklame is ook niet verkeerd voor die Gozer.

Hoe heet ie ook alweer.......
....Dre of zo
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 9489
12-10-2004 17:17
Fred woont 2 minuten lopen van het station.
Maar schuur heeft veel problemen tegenwoordig.
Er zijn eisen aan een beursruimte.
Aantal toiletten, brandveiligheid, vluchtwegen, blusmiddelen, noodverlichting, verlichting, stroom, verwarming, parkeergelegenheid, enz enz enz.
Meestal blijkt dat het goedkoper en beter is om een bestaande beurs-ruimte te huren.
Ik weet er wel een paar, ook centraal in Nederland.....

Maar schuur heeft veel problemen tegenwoordig.
Er zijn eisen aan een beursruimte.
Aantal toiletten, brandveiligheid, vluchtwegen, blusmiddelen, noodverlichting, verlichting, stroom, verwarming, parkeergelegenheid, enz enz enz.
Meestal blijkt dat het goedkoper en beter is om een bestaande beurs-ruimte te huren.
Ik weet er wel een paar, ook centraal in Nederland.....
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 6-9-2024
Berichten: 1207
12-10-2004 17:27
Met twee keer dezelfde tekst maak je tenminste duidelijk wat je wilt Tom wink ;)
Wat ik me afvroeg: Wat voor soort beurs moet het gaan worden?
Een licht en geluidsbeurs is zo'n groot begrip.
Is het de bedoeling om een 2e PA Markt te gaan houden of misschien wat anders?
Darth Crossfader
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
12-10-2004 17:33
Het is een goed maar wel een moeilijk idee naar mijn mening.

Ten eerste zit je met het probleem welke markt je exact aan wil gaan boren, licht geluid, dj, etc.
Als je daar al uit komt moet je fabrikanten en importeurs zo ver gaan krijgen. Ik heb al vaak zat zo links en rechts gehoord dat er voor de importeurs weinig te halen valt, je zult dus met een verdomde goed concept moeten komen wil je het voor hun intressant maken.

Daar komt ook nog is bij dat je zoiets onder de mensen moet brengen. En dan niet op de manier waarop sommigen het doen door alle fora onder te spammen maar door gericht te adverteren....... kost geld en niet zo weinig ook.

Nu is met een goede organisatie alles voor elkaar te boksen dus als je voorzien bent van een goed team is alles haalbaar op deze wereld.
En ik wil daar best een handje in mee helpen waar nodig afhankelijk van het hele idee. Iedereen zal namelijk voor 100% achter zo'n idee moeten staan om het tot een succes te maken.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
12-10-2004 18:24
Zelf een beurs organiseren is mogelijk maarrrrr er zijn vele mogelijkheden! (diverse beurzen)

> beurs ingevuld met groothandels en winkels/webshops etc etc..
Zo'n beurs vereist de nodige know how.

> tweedehands beurs. (met eventueel ook winkels en webshops.
Zo'n beurs kan je bijna met de ogen dicht doen.
Er zijn genoeg bedrijven en particulieren die tweedehands handel hebben. (nieuwe spullen ook mogelijk)

>Veiling muziekapparatuur (minimaal 2/3 dagen waarvan 1 of 2 kijkdagen en 1 veilingdag)
....

Die laatste noem ik mede omdat het deels gelijk is aan een tweedehands beurs. (zelf ook wel gedaan en dingen verkocht die drie keer over de kop gingen) Er zijn nog steeds een hoop mensen die niet weten wat bepaalde dingen kosten, ze blijven bieden en vergeten(???) dat er ook nog veiling kosten & BTW bovenop komen.

Waar? Dat is moeilijk, het ligt eraan hoe groot het moet zijn. Klein beginnen kan b.v. eenvoudig bij een restaurant / cafe met diverse zalen.

Martin.
kvm entertainment
DJ JusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 30-12-2005
Berichten: 410
12-10-2004 18:31
Je zou hier echt een superbeurs van moeten maken. Dus echt iets met alles bij elkaar...

-Nieuwe spullen (en dan ook écht nieuw wink ;) )
-2de hands verkoop
-Verkoop van nieuwespullen.
- etc etc...

Maar dat word natuurlijk wel moeilijk... Zou natuurlijk wel prachtig zijn, alles bij elkaar... zucht, haha
Geld is net schaamhaar... het groeit niet op me rug
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
12-10-2004 19:19
Een tweede poging voor deze posting, daarstraks bij één van mijn laatste zinnen erin geslaagd om gans mijn tekst kwijt te spelen sad :(.

In de eerste plaats een kleine waarschuwing: zoiets is totaal niet te onderschatten! Vooral omdat het me helemaal zinloos lijkt om klein te beginnen als je het project enige kans van overleven wilt geven... Sorry kvm, geen restaurant of café naar mijn idee wink ;)!

Waarom denk ik er zo over?
Wel, je kunt twee dingen gaan doen:
1) Je houdt het inderdaad klein, met als gevolg dat je een enorme concurrentie hebt van heel de Benelux... iedereen en overal komen die kleine beursjes immers voor. Voordeel is natuurlijk dat het risico beperkt blijft.
2) Je gaat voor groot en gaat de weg op van een megabeurs. Nadeel is het enorme risico dat je moet nemen (alhoewel die goed meevalt als je de budgetering netjes uitwerkt op voorhand). Voordelen zijn enorm naar mijn idee:
- Concurrentie is er niet als je tenminste voor een andere datum kiest dan de andere beurzen laugh :D.
- Je bent door je grootte in staat om grotere sponsors aan te trekken wat zijn beurt zorgt voor betere mogelijkheden.
- Je bent door dit alles in een betere onderhandelingspositie om te gaan praten met importeurs/fabrikanten zodat die het misschien wel zien zitten om een product op deze beurs aan het publiek voor te stellen (beeld je die reclame in!).

Doordat we hier op het New-Line forum toch heel wat mensen zitten hebben met verstand van organiseren, onderhandelen, grafisch ontwerp (sfeer in de zaal, affiches, ...), producers (radiospots, ...), ... waaronder heel wat met een professionele ingesteldheid, zou het volgens mij zeker moeten mogelijk zijn zoiets tot een resultaat uit te werken waar heel wat mensen verstomd van zullen staan. Klinkt slijmerig? Nee hoor, ik probeer zo nuchter mogelijk te analyseren!

Mijn voorkeur gaat uit naar een beurs waar importeurs afkomen met nieuwe producten en waar eventueel wel een hoek(je) voorzien wordt voor tweedehands, maar laat dit zeker niet de hoofdmaat zijn! Ik weet niet veel mensen die half de Wereld zullen afreizen om een tweedehandsbeurs te bezoeken.

Waar waarschijnlijk geen twijfel over zal bestaan is dat dit voor New-Line een enorme reclame zou betekenen... Of Dré hier financieel voordeel uit kan halen, zou natuurlijk nog moeten bekeken worden vooraleer er effectief gewerkt wordt rond de organisatie, het zou niet echt grappig worden als Dré zijn verkoop in elkaar valt omdat de mensen op de beurs rechtstreeks aan de groothandel kunnen kopen happy :).
Voor het forum zal dit ongetwijfeld een goeie zet zijn! Ik voorspel zonder enige twijfel een enorme groei (en een hoop meer filterwerk voor de MOD's razz :p).

Een locatie is een ander paar mouwen... Centraal Nederland lijkt me inderdaad heb beste, maar wat met Belgie? Het lijkt me toch wel belangrijk genoeg om ook van hieruit mensen proberen te lokken? Hierover zal zeker nog een hoop moeten gepraat worden!

Op mijn steun kun je alleszinds rekenen. Over financiele bijdragen praten we achteraf wel, naar mijn idee moet iets wat je organiseert op voorhand reeds uit de kosten zijn, maar das een verhaal voor achteraf, eerst een sluitend dossier klaarstomen! Dat zal al zwaar genoeg zijn!
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
Dj mikkieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-1-2003
Laatste: 30-5-2009
Berichten: 406
12-10-2004 19:25
Goed id, ik denk inderdaad zeker dat het een goede promotie zal zijn voor new-line...
ik vind dan eigenlijk wel dat er ook een new-line stand moet komen...(dre??)
schnappi???
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
12-10-2004 19:52
Ik heb nergens gelezen dat het vanuit new-line zou gaan...........

Lijkt me ook niet verstandig als dat zou gebeuren, behalve Dre zijn er natuurlijk nog veel meer shops die er mischien zouden willen staan. En als het vanuit een shop georganiseerd zou worden word het natuurlijk veel minder aantrekkelijk voor potentiele standhouders.

Geen bedrijf aan zoiets vast knopen dus, maar gewoon een op zichzelf staande organisatie die alles zelf in de hand heeft en vooral ook houd. Doe je dat niet dan ben je dus niet onafhankelijk bezig en dat kost je potentiele standhouders en dus geld.

En je kunt lullen als Brugman en draaien met je kont tot je er duizelig van wordt maar het gaat er uiteindelijk om wat je onder de streep over houd en voor 100€ gaat niemand zichzelf al di moeite op de hals halen wink ;) .

Verder niets ten nadele van New-Line of Dre want als ik iemand een goede omzet gun is Dre het wel maar zoiets moet je op zulke gebieden in ieder geval voor de buitenwereld onzichtbaar houden op dit gebied. Want zodra de ene merkt dat je de ander een voordeeltje gunt.......... de rest mag je zelf in vullen......

Verder ben ik het met bovenstaande persoon eens dat je zoiets gewoon meteen groot aan moet pakken, geen gel*l met half werk of voorzichtig zijn maar gewoon met de billen bloot en mensen er van overtuigen dat het een succes zal worden.
Zoals ik al eerder zei, je moet kijken wat je aan het eind onder de streep over houd en het klinkt mischien heel fout maar het gaat wel om geld uiteindelijk. Niet om de dj's van NL een plezier te doen (in ieder geval niet als hoofdreden) maar om er zelf ook beter van te worden.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)