Forum > Geluid

Feedbacksdestroyer Behringer

(13 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
Green MagicStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-7-2003
Laatste: 17-2-2006
Berichten: 57
30-9-2004 18:49
Ach, het is best een werkbaar apparaat, mits je hem aanziet voor wat het is-> Een 2x12-bands volparametrische EQ.
Ik gebruik het ding voor kleine dixo's wel als EQ op de eindstack (stackje). Bij grotere dingen wil ik hem nog wel eens op de monitorkanalen zetten.

Hij werkt het beste als je van tevoren gewoon gaat uitfluiten. Een filter op SI zetten (Single shot), volume opendraaien en het apparaat de fluittoon laten pakken. Dan, en dat is het belangrijkste, het filter omzetten van Locked (LO) naar Parametrisch (PA) en de instellingen iets bijstellen. Soms verzwakt hij een frequentie met 24 dB, en dat gaat dus niet lekker klinken. Die pas je dus aan naar -6 of zo. Soms moet je de bandbreedte van het filter wat wijzigen, die is soms net te smal. Je kunt natuurlijk ook handmatig de feedbackfrequenties opzoeken en dan er uitdraaien.

Dit doe je met zo'n 4 a 5 filters, en dan kun je er nog 2 of 3 op Auto (AU) zetten.

Bij mij resulteert deze instelling meestal in een extra 6 tot 9 dB extra volume, en daar ben ik ontzettend blij mee in bv. een kerk.

Waar het ding dus NIET goed in is, is tijdens optredens feedback voorkomen, ik hoor een rondzinger sneller aankomen dat de Behringer, gebruik hem daar dus gewoon niet voor. Als je hem bij een soundcheck goed instelt, kan het zeker goed werken.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 29-9-2024
Berichten: 9491
30-9-2004 22:50

Dré schreef:

Da's dan een mooie ontwerpfout. Het is een insertapparaat die je mogelijk niet altijd wilt gebruiken (net zoals een compressor/limiter en NIET zoals bijvoorbeeld een Cross-over). Zo'n "inserteerbaar" apparaat moet in de uitstand het inkomend signaal netjes doorlaten!
Het kan wel utigeschakeld worden, maar dat selecteer je op het apparaat.
Moet ie wel aanstaan.......
Zelfde geld ook voor cross over hoor.
Maar enhancer en compressor, kun je uitzetten, en dan schakeld het relais het signaal gewoon door.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
KaosStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2004
Laatste: 9-9-2024
Berichten: 108
1-10-2004 11:59

Green Magic schreef:

Ach, het is best een werkbaar apparaat, mits je hem aanziet voor wat het is-> Een 2x12-bands volparametrische EQ.
Klopt deels. Zo zie ik het apparaat ook.
Eigenlijk is dat het ook, de naam van het apparaat geeft alleen een mogelijke toepassing aan.

Maar een ander groot nadeel van dat ding is de hoeveelheid ruis die hij erbij gooit.
En dus wat ik al noemde de echt idiote manier van instellen. Met bv draaiknopjes heb nog nog meer idee wat je aan het doen bent dan met deze implementatie.
Ik snap ook wel dat je voor 90 euro er geen luxe display in kan zetten, maar dit is echt hopeloos.

owja, en nog 1 ding... Hij kan vastlopen :|
Think Different ..
Green MagicStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-7-2003
Laatste: 17-2-2006
Berichten: 57
1-10-2004 15:41
Oh, dat vastlopen is mij gelukkig bespaard gebleven, en ik heb er 2 in gebruik. 1 1100, en een 1124. Maar het instellen went, even goed opletten wat er rechts naast het display staat. Ruis zit er in, ongeveer net zoveel als in een grafische EQ van dat budget.
En als je het goed wilt koop je een Sabine happy :)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)