Forum > Muziek

muziek voor communiefeest

(42 reacties. Pagina 2 van 5)
Moderator(s): Dré
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
14-9-2004 14:01
HOOOOOOOOOOOOOO JOWS

niet zo minderwaardig!!
Iedereen in zijn of haar waarde laten.
Alsof mensen met een bepaalde geloofsovertuiging van een andere planeet komen.
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
EricStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-10-2002
Laatste: 26-9-2024
Berichten: 455
14-9-2004 14:02

massive schreef:

Sinds het eerste bericht vraag ik me al af wat in vredesnaam een 'communiefeest' is..

Kan iemand dat uitleggen?
= vormsel. Duidelijker? happy :)
Hoe meer kennis hoe meer twijfel
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
14-9-2004 14:04
Hier sluit ik mij graag bij aan. 't is niet zo aardig tegenover de OP om het geloof zo af te zeiken. Hij zegt dat het om familie gaat, dus dikke kans dat-ie zelf ook gelovig is.

Ik heb ook braaf communie en vormsel (is dus niet hetzelfde...) gehad, en ook een feestje, en je krijgt er mooi wel cadeautjes voor. De rest van jullie moet wachten tot Sinterklaas razz :p .)
MassiveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2003
Laatste: 28-8-2005
Berichten: 525
14-9-2004 14:05
@Eric; Verre van.. maar goed geprobeerd!

Ik begrijp dus dat het een godsdienstige aangelegenheid is.
Verklaard meteen waarom zowel 'communie' als 'vormsel' mij niets zegt.

Te beroerd om te leren ben ik ook weer niet dus zal nog wel eens iemand met wat meer kennis van dit soort zaken vragen om uitleg (anders gaat het nogal offtopic hier hè)

Bedankt voor het voorzetje in ieder geval happy :)
Ski-J RaymondStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-4-2003
Laatste: 26-1-2012
Berichten: 40
15-9-2004 19:43
Nou hier dan maar even het hele verhaal op een rijtje.

Als je ouders gelovig zijn, dan kunnen ze na je geboorte besluiten om je te laten dopen.
je word dan "gedoopd" in heilig water, en je voorhoofd word gezalfd. Als je gedoopd bent dan krijg je op de basisschool (mits dit een b.v. katholieke basisschool is) de kans om op je 7e jaar je eerste comunnie te doen. Dit houd in dat je het lichaam van christus, DE HOSTIE (dat volgens jows zo vage stukje brood) en HET BLOED, dit is een mengsel van water en wijn voor het eerst krijgt.
Na je eerste communie hoor je echt bij de kerk en dus ook bij god. Vervolgens kun je op je 12e er ook nog voor kiezen om je te laten vormen. Hierbij word door de bisschop een hand op je hoofd gelegd en ben je voor god volwassen.

Als je je eerste communie hebt gedaan, geef je een feestje, je krijgt kado's en het feest kan zo groot zijn als je zelf wilt, dus met DJ en al.

het publiek is heel erg breed, dus moet je inderdaad wel weten waar je mee bezig bent, als je dus voor het eerst voor zo'n publiek draait mag je blij zijn dat het familie is. heel veel succes.
groetjes,
Raymond
the party is on, it just can't stop
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
15-9-2004 20:08

Ski-J Raymond schreef:

Nou hier dan maar even het hele verhaal op een rijtje.

Als je ouders gelovig zijn, dan kunnen ze na je geboorte besluiten om je te laten dopen.
je word dan "gedoopd" in heilig water, en je voorhoofd word gezalfd. Als je gedoopd bent dan krijg je op de basisschool (mits dit een b.v. katholieke basisschool is) de kans om op je 7e jaar je eerste comunnie te doen. Dit houd in dat je het lichaam van christus, DE HOSTIE (dat volgens jows zo vage stukje brood) en HET BLOED, dit is een mengsel van water en wijn voor het eerst krijgt.
Na je eerste communie hoor je echt bij de kerk en dus ook bij god. Vervolgens kun je op je 12e er ook nog voor kiezen om je te laten vormen. Hierbij word door de bisschop een hand op je hoofd gelegd en ben je voor god volwassen.

Als je je eerste communie hebt gedaan, geef je een feestje, je krijgt kado's en het feest kan zo groot zijn als je zelf wilt, dus met DJ en al.

het publiek is heel erg breed, dus moet je inderdaad wel weten waar je mee bezig bent, als je dus voor het eerst voor zo'n publiek draait mag je blij zijn dat het familie is. heel veel succes.
groetjes,
Raymond
Niks op toe te voegen happy :)

Ik kan het me alleen moeilijk voorstellen dat zoveel mensen niet weten wat de communie is. Eens per jaar zie je toch overal rond pinksteren feesten. Daar kan je toch moeilijk overheen kijken.
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 9491
16-9-2004 00:15
Wij draaaien wel eens vaker voor mensen met een bepaalde geloofsovertuiging.
Belangrijke tip als je zo'n feestje hebt:
LET GOED OP WAT JE DRAAIT, een beetje tekstuele kennis van de nummer is zeker een must.

Nummers als "Sympathy for the devil - RS"
draai je natuurlijk niet sneaky :V
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
16-9-2004 14:38

Dacide schreef:

Niks op toe te voegen happy :)

Ik kan het me alleen moeilijk voorstellen dat zoveel mensen niet weten wat de communie is. Eens per jaar zie je toch overal rond pinksteren feesten. Daar kan je toch moeilijk overheen kijken.
Het heeft natuurlijk ook te maken met de regio waar je vandaan komt. In de regio waar Mark vandaan komt (en waar ik ook vandaan kom) zijn de katholieke kerken nou niet bepaald dik gezaaid, andere kerken zijn er wel, maar die hebben niet zulks openbaar vertoon als de katholieke kerk, waar, (tenminste dat heb ik het idee) de symboliek, in de vorm van versieringen en kleding een grotere rol speelt. Wij vieren hier dan ook geen Carnaval :P Men is in onze regio voornamelijk NL hervormd of ( Christelijk ) Gereformeerd.

Voor wat betreft de keuze van de muziek: Alles waarvan de tekst enigszins controversieel is, moet je gewoon niet draaien. Je moet dus goed weten hoe nummers in elkaar zitten, zoals Tom al zei.

John
I am a TimeDriver!
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
16-9-2004 16:16
Waaerom geen sympathy for the devel van RS?

ik denk dat de meeste mensen die een communiefeest hebben, dit vanuit een feestelijk/maatschappelijk oogpunt hebben ipv religie. (ook al is het een christelijk feest.)

uitzonderingen natuurlijk daargelaten.
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
16-9-2004 22:59
Ik weet niet of ati_dido nog langs gaat komen, maar misschien weet hij zelf het beste hoe streng gelovig de bezoekers zullen zijn, aangezien het zijn eigen familie is.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)