Forum > Geluid

clippen versterker

(31 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
31-1-2003 09:21
lekker is dat, als je versterker uitvalt als ie gaat clippen... kan je dat niet uitzetten? lijkt me erg vervelend, ben je lekker aan het draaien, let je even niet op, hij begint te clippen, en ineens doodse stilte in de zaal! (alleen nog maar het geluid van draaiende effecten.. wink ;) )
Music is what feelings sound like...
FossaltaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2001
Laatste: 11-3-2013
Berichten: 1096
31-1-2003 09:41
Ik heb een SONY MU-A51 Pro versterker, die ook alle beveiligingen heeft. Als deze aan het clippen gaat knipperen netjes de lampjes. Maar zodra deze in de thermische beveiliging klapt? Alles uit, alleen een rood power ledje, welke na ongeveer 10 minuten pas weer op groen springt.

SONY MU-A51 pro:

2× 75 Watt @ 8 Ohm
1 HE hoog
Koeling d.m.v. koelribben
Clip beveiliging
Oververhittingsbeveiliging
Ingebouwde limiter

Waarom ik deze versterker nog steeds heb? Ik heb hem gekregen (voor noppes), lekker compact (slechts 1 HE) en lichtgewicht. Ik gebruik em in de garage waar onze app staat. Dan heb ik niet zo'n last van inschakelstromen (mijn ADJ-V4000 laat nog steeds alle stoppen eruit vliegen, omdat wij van die Gamma automatsche zekeringen hebben)

Greetz, Fossalta
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
31-1-2003 10:05
termische beveiliging is natuurlijk iets heel anders als clip-bescherming... gooi maar een doek over je versterker, en laat hem een paar uurtjes draaien, zonder te clippen, dan zal ie er ook gewoon uitklappen...

maar ben blij voor je dat het geen clip-bescherming is! happy :)
Music is what feelings sound like...
Party 2000Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-10-2002
Laatste: 15-11-2005
Berichten: 114
31-1-2003 12:13
ik ben wel blij dat het er is, leiver 1 minutt stilte, dan GEEN versterker meer wink ;)
(en dat zit toch op elke redelijke pa?)
Let niet op mij, ik ben dronken...
WaypointStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-9-2002
Laatste: 16-7-2013
Berichten: 134
31-1-2003 12:37

Party 2000 schreef:

ik ben wel blij dat het er is, leiver 1 minutt stilte, dan GEEN versterker meer wink ;)
(en dat zit toch op elke redelijke pa?)
We hebben het in dit topic ook over gewone versterkers.......
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
31-1-2003 12:43
je thuis versterker moet haast wel kunnen clippen, vooral als je zegt dat je er 2x 250W speakers aan hebt hangen... (en je versterker is 2x 150W, dus je speakers kunnen het verdragen (als je niet clipt))

zodra je de versterker steeds harder zet, merk je vanzelf dat de bas bij een bepaald punt steeds minder wordt, hier begint de versterker dus te clippen... misschien wordt het handig om een PA versterker te kopen, meestal zorg je ervoor dat je versterker meer power heeft als je speakers, dus in jou geval, neem iets van 2x 300-400W ofzo (of als je nog meer geld hebt, kun je natuurlijk nog grotere versterker nemen), en dan heb je ook gelijk clip ledjes, zodat je je speakers niet vernaggelt... wink ;)
Music is what feelings sound like...
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
31-1-2003 13:42

RonnieB schreef:

lekker is dat, als je versterker uitvalt als ie gaat clippen... kan je dat niet uitzetten? lijkt me erg vervelend, ben je lekker aan het draaien, let je even niet op, hij begint te clippen, en ineens doodse stilte in de zaal! (alleen nog maar het geluid van draaiende effecten.. wink ;) )
Als je versterker in zijn protectie springt, is dat echt zijn laatste reddingsboei om te overleven, zou je doorgaan dan gaat hij echt stuk.
Het omzeilen van deze beveiliging moet ik je dan ook ten sterkste afraden.
Het is algemeen bekend dat iedere Dj altijd het uiterste uit zijn equip. wil halen, maar je moet wel de disipline hebben om net onder de grens te blijven wink ;)

Wat je nog wel zou kunnen doen is er een flinke ventilator op zetten, want dan houdt hij het langer vol.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
FossaltaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2001
Laatste: 11-3-2013
Berichten: 1096
31-1-2003 13:54

Party 2000 schreef:

ik ben wel blij dat het er is, leiver 1 minutt stilte, dan GEEN versterker meer wink ;)
(en dat zit toch op elke redelijke pa?)
Ik ook ik heb liever 1 minuut stilte tijdens het feest dan 1 minuut stilte achteraf en een nieuwe moeten kopen happy :)

Greetz, Fossalta
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
31-1-2003 14:11

Tom schreef:

Als je versterker in zijn protectie springt, is dat echt zijn laatste reddingsboei om te overleven, zou je doorgaan dan gaat hij echt stuk.
Het omzeilen van deze beveiliging moet ik je dan ook ten sterkste afraden.
Het is algemeen bekend dat iedere Dj altijd het uiterste uit zijn equip. wil halen, maar je moet wel de disipline hebben om net onder de grens te blijven wink ;)

Wat je nog wel zou kunnen doen is er een flinke ventilator op zetten, want dan houdt hij het langer vol.
Ow ok, ik d8 dat party bedoelde dat zn versterker bij het clippen DIRECT uitging... dat is natuurlijk wel kl*te... happy :)
Music is what feelings sound like...
ExanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-1-2003
Laatste: 4-2-2003
Berichten: 15
31-1-2003 20:14

RonnieB schreef:

je thuis versterker moet haast wel kunnen clippen, vooral als je zegt dat je er 2x 250W speakers aan hebt hangen... (en je versterker is 2x 150W, dus je speakers kunnen het verdragen (als je niet clipt))

zodra je de versterker steeds harder zet, merk je vanzelf dat de bas bij een bepaald punt steeds minder wordt, hier begint de versterker dus te clippen... misschien wordt het handig om een PA versterker te kopen, meestal zorg je ervoor dat je versterker meer power heeft als je speakers, dus in jou geval, neem iets van 2x 300-400W ofzo (of als je nog meer geld hebt, kun je natuurlijk nog grotere versterker nemen), en dan heb je ook gelijk clip ledjes, zodat je je speakers niet vernaggelt... wink ;)
Bedankt Ronnie
Dit zijn nou de antwoorden waar ik wat aan heb
Het gaat me niet om thermische beveiligingen en clip beveiligingen maar precies zoals in jou antwoord staat.

thnx

Terug naar forum Reageer (zonder quote)