Forum > Algemeen Forum

Het bouwen van een case

(3446 reacties. Pagina 197 van 345)
Moderator(s): Dré
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
26-9-2006 22:47
Toch nog een paar hele kleine puntjes van kritiek op het kistje. ashamed :$

-De vlindersloten sluiten niet helemaal aan.
-Een van de beugeltjes van de handgreep zit ten opzichte van de popnagel(?) wat verder naar rechts.
-De scharnieren zitten strak tegen de stopschotel aan. Ik had ze liever aan de buitenkant gezet, en de scharnieren van de binnenplaat wat meer naar binnen gezet.

Wat andere tips:
-Zo te zien zitten de schotten van binnenuit vastgepopt? Nu kijk je tegen de onderkant van de popnagel aan. Liever van buiten naar binnen poppen.
-Het handvat zit nu met boutjes en moertjes vast. Het was net geweest als daar 14mm popnagels voor gebruikt waren. Zet die een klein beetje schuin (zo valt de kop van de popnagel ook mooi gelijk met het beugeltje), en ze zitten muurvast. Dan heb je ook geen moertjes en ringetjes aan de binnenkant.
-De boorgaatjes van de popnagels van het hoekprofiel zijn wel met een kwastje zwart gemaakt (netjes), maar de kopse kanten van de plaatsen waar de schotels zijn ingezaagd zijn niet zwart gemaakt. Het is maar een kleinigheidje natuurlijk, maar het zet wel de puntjes op de i.

Verder gewoon een prima kistje die zo te zien ook wel een stootje kan hebben. Vat bovenstaande ook absoluut niet verkeerd op, zijn enkel wat tips waar je wat mee zou kunnen doen. wink ;)
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
SpaceyDeeJStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-12-2003
Laatste: 7-6-2013
Berichten: 144
26-9-2006 23:13

martijn schreef:

Toch nog een paar hele kleine puntjes van kritiek op het kistje. ashamed :$

-De vlindersloten sluiten niet helemaal aan.
wel eens een technocase gezien ? die sluit ook niet helemaal aan in dichtstand, (ja echt, kijk maar eens goed ! )
//edit en dat heeft een bouwtechnische reden !
-Een van de beugeltjes van de handgreep zit ten opzichte van de popnagel(?) wat verder naar rechts.
Grappig dat je dat op de foto zou zien en kunnen meten, moet ogenschijnlijk bedrog zijn, uit mijn hoofd gezegd, zal er misschien een halve milimeter verschil tussen zitten
-De scharnieren zitten strak tegen de stopschotel aan. Ik had ze liever aan de buitenkant gezet, en de scharnieren van de binnenplaat wat meer naar binnen gezet.
Op deze manier krijgt de stopschotel minder voor zijn kloten. De rest van de deksel overleeft dat wel !
//edit, plus het feit dat wanneer je de scharnieren voor de binnenplaat wat meer naar binnen zou zetten, komt al het gewicht van de zware inlay, gecentreerd in het midden. Door de scharnieren naar buiten te zetten, verdeel je dat juist !
Wat andere tips:
-Zo te zien zitten de schotten van binnenuit vastgepopt? Nu kijk je tegen de onderkant van de popnagel aan. Liever van buiten naar binnen poppen.
dit is op zeker NIET gepopt, maar geschroeft met een speciale torx schroef. Juist, ook deze methode wordt door collega bouwers van Technocase toegepast....
-Het handvat zit nu met boutjes en moertjes vast. Het was net geweest als daar 14mm popnagels voor gebruikt waren. Zet die een klein beetje schuin (zo valt de kop van de popnagel ook mooi gelijk met het beugeltje), en ze zitten muurvast. Dan heb je ook geen moertjes en ringetjes aan de binnenkant.
en dus minder stevig, nu heeft de complete imbusbout een veel beter grip op de hele hele case. Dit is een toolcase en dus behoorlijk zwaar en geen klein parren kistje
-De boorgaatjes van de popnagels van het hoekprofiel zijn wel met een kwastje zwart gemaakt (netjes), maar de kopse kanten van de plaatsen waar de schotels zijn ingezaagd zijn niet zwart gemaakt. Het is maar een kleinigheidje natuurlijk, maar het zet wel de puntjes op de i.
eindelijk je eerste punt waar ik het redelijk mee eens ben, kist moet nog een keer terug komen, om enkel puntje op die befaamde i te zetten
Verder gewoon een prima kistje die zo te zien ook wel een stootje kan hebben.
Dat weet ik wel, geven immers garantie op kisten onder bepaalde omstandigheden.
Ga ik verder niet op in op dit forum
Vat bovenstaande ook absoluut niet verkeerd op, zijn enkel wat tips waar je wat mee zou kunnen doen. wink ;)
Doe ik ook niet, maar ben op meerdere punten het niet met je eens,lijkt me moeten kunnen in Nederland
" Knopjes knopjes knopjes... ik draai graag aan ze... Nieuw stekkie wordt mooier en mooier, 250 meter met moois... "
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
27-9-2006 11:21

JeroenVDV schreef:

SpaceyDeeJ schreef:

Hoe bedoel je nieuwe naam ?
Was eerst toch DJ Mark en is nu Melo-g?
Heeft naamverandering aangevraagd (en netjes centjes overgemaakt op rekening van dierenbescherming).

Nu zie je trouwens wel gelijk wat het grote nadeel is van een naamsverandering (verwarring alom in het begin).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 24-7-2024
Berichten: 1139
27-9-2006 14:27

JeroenVDV schreef:

Douwe schreef:

De dimensies van de kist als een geheel zal 120 x 120 x 110 cm worden (LxBxH).
Nu wou ik de binnenkant afwerken met een soort bitumen, iemand hier ervaringen mee?
Dit om de kist waterdicht te maken.
120x120x110cm is nogal wat, dat weegt ook niet niks. Zeker dat je die halve bestelwagen aan tools nodig hebt? wink ;)
Het moet ook een kist uit twee stukken worden. In het gunstige geval een kist met alleen tools, dus 120x60x110. In het ongunstige de klompete kist met alle spare materiaal, klimspul touw enz.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
SpaceyDeeJStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-12-2003
Laatste: 7-6-2013
Berichten: 144
27-9-2006 15:36
Das toch niet zo;n ramp als ik het zo zie, gewoon een tool case, die als het ware openklapt en het een dubbele kast met laadjes wordt. heb zo snel geen foto's liggen, maar moet goed te doen zijn. Hou even rekening met wielplaatsing. dat bij het openklappen ervan/
de kist door instabiliteit niet omdondert
" Knopjes knopjes knopjes... ik draai graag aan ze... Nieuw stekkie wordt mooier en mooier, 250 meter met moois... "
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 24-7-2024
Berichten: 1139
27-9-2006 19:17

SpaceyDeeJ schreef:

Das toch niet zo;n ramp als ik het zo zie, gewoon een tool case, die als het ware openklapt en het een dubbele kast met laadjes wordt. heb zo snel geen foto's liggen, maar moet goed te doen zijn. Hou even rekening met wielplaatsing. dat bij het openklappen ervan/
de kist door instabiliteit niet omdondert
Als de kist 1 geheel is is het een kubus van 120x120x110+10cm wiel

(edit)
Ik heb ongeveer 40 wielen nodig waarvan 12 geremd. Een aantal wielen zal voor sub-kistjes zijn, waarin een brandblus set, EHBO kist, grote spare unit's, Heavy toolbox(lassen, snijden, beton werk, alle powertools.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
SpaceyDeeJStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-12-2003
Laatste: 7-6-2013
Berichten: 144
27-9-2006 19:24
Idee is vet, ben ik al wat vaker tegen gekomen, wanneer het wat rustiger is, wil ik er zelf ook een gaan bouwen, want zijn ideale productiecases.
Tis wel een zaka om zeer goed gereedschap te gebruiken, deze kist valt / staat letterlijk op goed afgemeten materiaal.
In mijn Technocase tijd hadden (en hebben ze nog steeds) we een cncfrees. Kist ging als bouwtekening de computer in, en kwam er enige tijd later in precies op maat gefreesde plankjes weer uit. Kwestie van ikea doosje in elkaar zetten en je had een gelikte kist.
Maar hele handige handen kunnen hetzelfde doen, kost alleen een stuk meer inspanning en absoluut meer tijd !
Overigens denk ik niet dat de gemiddelde forumganger dit gereedschap zal hebben,laat staan ruimte om zo;n kubus te vervoeren en dat is soms best jammer ;-) (zeker als ik naar mezelf kijk, ben trots op mijn zaagtafels, maar jaloers op die CnC frees laugh :D laugh :D . Qua ruimte hoef ik me nog even geen zorgen te maken bij transport... alhoewel laugh :D shocked 8O
" Knopjes knopjes knopjes... ik draai graag aan ze... Nieuw stekkie wordt mooier en mooier, 250 meter met moois... "
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 24-7-2024
Berichten: 1139
27-9-2006 19:38

SpaceyDeeJ schreef:

Overigens denk ik niet dat de gemiddelde forumganger dit gereedschap zal hebben,laat staan ruimte om zo;n kubus te vervoeren en dat is soms best jammer ;-) (zeker als ik naar mezelf kijk, ben trots op mijn zaagtafels, maar jaloers op die CnC frees laugh :D laugh :D . Qua ruimte hoef ik me nog even geen zorgen te maken bij transport... alhoewel laugh :D shocked 8O
Ben jij inbezit van een zaagwand oid. Kijk CNC is razz :p

(edit)
Dit is voor mij een investering in mijn eigen bedrijf wink ;)
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
SpaceyDeeJStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-12-2003
Laatste: 7-6-2013
Berichten: 144
27-9-2006 19:45
Douwe, neen, geen CNC frees, beetje leuk speeltgoed begint geloof ik pas bij 40.000 euro en dan heb je een klein model. CNC bij Technocase kostte dacht ik iets van 225.000 euro shocked 8O Maar ja, daar worden niet alleen kistplankjes gefreesd, maar zelfs complete keukenkastjes en studio meubels (oa edwin evers en radio 538 )
Ik ben wel in het bezit van een mooie zaagtafel, geen wandzaag !
Ook een speciale alu profiel zaag is aanwezig, op 380 voor de motor, en luchtaangedreven voor de mechanica
" Knopjes knopjes knopjes... ik draai graag aan ze... Nieuw stekkie wordt mooier en mooier, 250 meter met moois... "
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 24-7-2024
Berichten: 1139
27-9-2006 20:18
Dus je popt in ieder geval met lucht wink ;) wink ;) happy :)

Heb je een weekje ruimte voor mij, om mijn kist te bouwen?

Op hoeveel Bar draait je lucht systeem?
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)