Forum > Algemeen Forum

Wat kosten jullie nou?

(2883 reacties. Pagina 196 van 289)
Moderator(s): Dré
DJ BartjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-6-2006
Laatste: 17-9-2024
Berichten: 569
17-7-2008 18:51
Beste,

Chimeara schreef:

Stap 1,

Als de huurder een Dj wil inhuren moet hij het slim aanpakken. Wegens de grote prijs verschillen (Amateurs en proffesionals) kun je beter niet meteen de eerste de beste van internet plukken, maar er eerst eens even goed gaan zoeken...
Wat logisch is, maar we staan hier in dit topic toch niet in de voeten van de huurder?
Dan Stap 2,

Vraag als huurder aan de Dj of je foto's van eerdere feesten mag zien die de Dj heeft gedraaid. Hier kun je al van alles aan zien. Ook moet je om foto's vragen van zijn apparatuur. Als je er echt niet zeker van bent kun je ook nog vragen of je telefoon nummers mag krijgen van eerdere klanten van de Dj...
Je was toch gaan zoeken naar DJ's op het internet? Vrijwel op elke site staan zéker enkele impressiefoto's hoor. Overigens is apparatuur niet zo belangerijk dan als de DJ hoor.. Doe mij maar een goede DJ met B-merken, dan een slechte DJ met A-merken..
En tot slot Stap 3,

Spreek een gemiddeld bedrag af als huurder met de Dj, even ter gemak 300,-. Als hij goed zijn best heeft gedaan, en goed werk heeft gepresteert, kun je 300,- geven of als je goedgevig bent nog een aantal euries meer. Als hij geen of minder goed werk heeft gepresteerd dan zeg je tegen de Dj dat hij pech heeft en hij met 200,- (Als hij geluk heeft) naar huis kan gaan... Er is toch niet met contracten gewerkt, dus veel kan de Dj je niet maken... :D
Onzin. Bij vrijwel iedereen is gewoon de afgesproken prijs die betaalt moet worden, tevreden of niet. (bij mij is dat teminste zo). Overigens zeg ik niet dat er Drive-in's/DJ's zijn die 'niet tevreden geld terug'-garanties hebben, want die zijn er zeker wel enkele. Maar het is niet zo dat bij afloop van een feest de huurder naar mij toekomt en zegt: 'Hier heb €200,- en naar die andere 100 kan je fluiten..', want dan ben je bij het verkeerde adres, afgesproken prijs wordt betaalt + eventueel verlenging van het feest.
Hopelijk dat jullie hier wat aan hebben...
Sorry, maar wat je net hebt getypt is grote onzin in mijn ogen.

EDIT: Sebas was me voor..
DjbassieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-7-2008
Laatste: 3-12-2012
Berichten: 15
18-7-2008 11:40

DJ Bartje schreef:

slot Stap 3,

Spreek een gemiddeld bedrag af als huurder met de Dj, even ter gemak 300,-. Als hij goed zijn best heeft gedaan, en goed werk heeft gepresteert, kun je 300,- geven of als je goedgevig bent nog een aantal euries meer. Als hij geen of minder goed werk heeft gepresteerd dan zeg je tegen de Dj dat hij pech heeft en hij met 200,- (Als hij geluk heeft) naar huis kan gaan... Er is toch niet met contracten gewerkt, dus veel kan de Dj je niet maken... :D
Onzin. Bij vrijwel iedereen is gewoon de afgesproken prijs die betaalt moet worden, tevreden of niet. (bij mij is dat teminste zo). Overigens zeg ik niet dat er Drive-in's/DJ's zijn die 'niet tevreden geld terug'-garanties hebben, want die zijn er zeker wel enkele. Maar het is niet zo dat bij afloop van een feest de huurder naar mij toekomt en zegt: 'Hier heb €200,- en naar die andere 100 kan je fluiten..', want dan ben je bij het verkeerde adres, afgesproken prijs wordt betaalt + eventueel verlenging van het feest.
Hopelijk dat jullie hier wat aan hebben...
Sorry, maar wat je net hebt getypt is grote onzin in mijn ogen.

Zo ik ben blij dat je in het zuiden woont en daar zulke dingen flikt, maar dat hoeven ze bij mij niet te doen.
Als dat bij mij gebeurt dan kan ik daar ff gaan shoppen door die drive-in show heen voor E100,- (mits het grijs betaald wordt wink ;) )
super super friezen!!
DJ BartjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-6-2006
Laatste: 17-9-2024
Berichten: 569
18-7-2008 11:45

djbassie schreef:

Zo ik ben blij dat je in het zuiden woont en daar zulke dingen flikt, maar dat hoeven ze bij mij niet te doen.
Tja, dan zullen we het maar houden dat jij geluk hebt hé wink ;)
De afgesproken prijs wordt betaalt, zo simpel is het. Waarschijnlijk gaan heel veel mensen het niet met me eens zijn, maar zo gaat het er bij mij aan toe.
Als dat bij mij gebeurt dan kan ik daar ff gaan shoppen door die drive-in show heen voor E100,- (mits het grijs betaald wordt wink ;) )
sorry, maar hier kan ik geen zin uithalen?
DJefkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 27-6-2008
Laatste: 15-5-2019
Berichten: 262
18-7-2008 12:01
Ik denk dat ik vanaf nu altijd een nederlandse drive-in laat komen voor mijn feestjes. Als ik altijd zeg dat ik niet tevreden ben, is het dus lekker goedkoop laugh :D
DJ BartjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-6-2006
Laatste: 17-9-2024
Berichten: 569
18-7-2008 12:03

DJefke schreef:

Ik denk dat ik vanaf nu altijd een nederlandse drive-in laat komen voor mijn feestjes. Als ik altijd zeg dat ik niet tevreden ben, is het dus lekker goedkoop laugh :D
Ik doe voornamelijk drive-in shows in nederland hoor.. wink ;)
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
18-7-2008 12:38

SebasVD schreef:

Verder zul je telefoonnummer van klanten echt niet zomaar krijgen hoor! Althans, denk niet dat mijn klanten het leuk gaan vinden als iedereen ze zomaar kan bellen om te vragen of ik wat ben.
Uiteraard doe je dat in overleg met de klant.

Maar het zijn wel perfecte "adressen" voor collega DJ's. (die doen er immers alles voor om werk te krijgen)

Maargoed, voor het "belspel" zijn ook ooms, tantes en bekenden ook in te schakelen.
Ze mogen mij wel bellen om te vragen hoe goed jij bent, dan zal ik melden dat je de beste DJ van Utrecht en omstreken bent. Best mogelijk dat dat waar is, maar persoonlijk zou ik er als "klant" geen waarde aan hechten. Het "praatje" is gebaseerd op mijn mening....of ...

M.a.w. telefoonnummers van klanten doorgeven zou ik niet doen.
Als de klant wil weten wat je doet zou je hem kunnen uitnodigen op een feest.

Martin.
kvm entertainment
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
18-7-2008 14:06
Klanten uitnodigen op een feest is inderdaad een redelijke gangbare optie, al doe ik daar niet aan mee. Ik wil geen vreemden uit gaan nodigen op andersmans feest om een extra showtje te verkopen. Je moet je klanten niet gaan lastigvallen met jouw problemen. Daarom geef ik ook geen referenties.

Ik heb wel veel goede foto's van de show beschikbaar, evenals videomateriaal. Dat in combinatie met een professionele uitstraling is meestal voldoende om klanten over te halen.

Als een klant onverhoopt een keer ontevreden is kan dat op een nette manier besproken worden, wat in sommige gevallen resulteert in korting op de afgesproken prijs. Er moet dan echter wel een verdomd goede reden voor zijn. De klant zelf laten bepalen wat hij betaalt is de grootste onzin die ik ooit gehoord heb en ik kan me niet voorstellen dat iemand dat doet.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 5-10-2024
Berichten: 9491
22-7-2008 22:19
laatste keer dat ik een klant heb laten kijken bij een show,
waren ze veel te lang blijven plakken, stelden veel te veel vragen terwijl ze konden zien dat ik het druk had, en uiteindelijk hebben ze niet geboekt, omdat ik welligt een opmerking heb gemaakt dat ik niet met hun feest bezig was maar met het feest waar ik op dat moment stond......

Nee, voor mij geen pottekijkers meer sad :(
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Fritz-eventsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-2-2004
Laatste: 6-6-2015
Berichten: 202
11-8-2008 19:25
Ik snap wat je bedoelt, en dat is zeker irritant, maar het kan ook anders...

Afgelopen vrijdag een toekomstig bruidspaar laten kijken bij een andere bruiloft. Uiteraard eerst overlegd met dat bruidspaar en die hadden er geen problemen mee. Mijn collega heeft ze ontvangen op het feest, iets drinken gegeven, te woord gestaan en vragen beantwoord. Ik heb ze niet gesproken, vooraf heb ik in de e-mail communicatie al duidelijk gemaakt dat ik het daar waarschijnlijk te druk voor zou hebben. Zij hebben er 40km voor gereden, om ongeveer 20 min te komen kijken/luisteren. Boeking is vandaag definitief geplaatst.
FlorioleStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-7-2008
Laatste: 20-7-2014
Berichten: 155
23-8-2008 20:27
Tja, Maar ik draai alleen wat schoolfeestjes van rond de 50 man, hoeveel moet ik dan vragen?,
Don't forget to walk, before you run!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)